Jump to content
Annons

Går det att exportera flera spår till separata wavspår


Evildoer (oregistrerad)

Recommended Posts

Evildoer (oregistrerad)

Går detta att göra på en gång? Nu sitter jag och exporterar spår för spår, det är lite tidskrävande, skulle man inte kunna ta och lägga upp dem på "kö" typ? Någon som vet. De ska exporteras till audio-stereo-wav så att jag kan mixa och fixa med dem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag vet inte hur det är i Cubase 4 men fram till 3 så får du jobba spår för spår.

Kanon, heja Steinberg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställde precis en liknande fråga,är det inte ganska puckat att inte kunna mixa ner alla spår till separata wav samtidigt? eller har jag missat nåt,det verkar vara en logisk funktion tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att de fler som har samma problem som jag. Ett sätt är att skicka ut spåren i varsin bus o sen till varsin kanal på ljudkortet o sen skicka tillbaka de in till andra ingångar i ljudkortet, med hjälp av ljudkortets patchbay, o sen spela in. Glöm inte dra ner monitorlyssningen bara, annars rundar de.. Dock funkar inte de på mitt ljudkort, men de som har... För övrigt tycker jag de är helt sjukt att Steinberg inte har en funktion för detta. Tror faktiskt inte de har de i CB4 heller.. Det blir allt vanligare att man måste flytta projekt för att, exempelvis i mitt fall, minska ner studiotiden. Endel håller ju fortfarande på med HDbandare, annars hade problemet varit enklare..

Redigerat av Bernhard
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk efter lite.

finns inte många datorer som skulle klara av säg 20 midispår inkl effekter på export samtidigt.

/Perrra

Mixa direkt i cubase istället för att dra runt filerna! 😛

Men att ställa dom på kö då, som någon föreslog? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
finns inte många datorer som skulle klara av säg 20 midispår inkl effekter på export samtidigt.
Exportera 20 midispår klarar en gammal 486:a 😄

VST-instrument och audiokanaler däremot...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det jag som inbillar mig eller har den här frågan kommit otroligt ofta den senaste månaden? Borde inte någon nita en tråd med ett svar och en länk till pluggen som kan exportera flera spår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör som MAC användarna... kommer med ett informativt.... byt till Sonar.... 😛

Har ställt frågan tidigare, kan man det i Sonar?

Japp! Det går alldeles utmärkt. Ett musklick så fixar Sonar resten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sagt förut men säger igen; det fanns i alla fall förut ett script som fixade detta i Cubase men jag har tappat bort länken till det... tyvärr. Undrar om det inte var Majken som tipsade om detta för ett bra tag sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sagt förut men säger igen; det fanns i alla fall förut ett script som fixade detta i Cubase men jag har tappat bort länken till det... tyvärr. Undrar om det inte var Majken som tipsade om detta för ett bra tag sedan.

Hmmm... Ingen som läste mitt inlägg, verkar det som. Det programmet kör allt det ni vill. Det är bara att dra hem (efter att man pyntat). Det var ett gratis script en gång i tiden - antagligen det som Majken tipsade om. Killen som skrev det tar nu en smärre avgift för sin tid och i gengäld är programmet ganska så hottat. Killen är dessutom trevlig... Testa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sagt förut men säger igen; det fanns i alla fall förut ett script som fixade detta i Cubase men jag har tappat bort länken till det... tyvärr. Undrar om det inte var Majken som tipsade om detta för ett bra tag sedan.

Hmmm... Ingen som läste mitt inlägg, verkar det som. Det programmet kör allt det ni vill. Det är bara att dra hem (efter att man pyntat). Det var ett gratis script en gång i tiden - antagligen det som Majken tipsade om. Killen som skrev det tar nu en smärre avgift för sin tid och i gengäld är programmet ganska så hottat. Killen är dessutom trevlig... Testa det.

Ska försöka hitta det,låter som en bra grej. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...