Jump to content
Annons

Musiker sökes för filmmusikprojekt!


yessa

Recommended Posts

Namnet är David Nkoubou, ung kompositör i Malmö.

"The Soundtrack Without a Movie" är ett välgörenhetsprojekt som består i en konsert med orkester spelandes symfonisk filmmusik skriven av mig. Konsertmaterialet skall även spelas in och ges ut som cd-skiva i samband med konserten.

Som projekttiteln säger är detta filmmusik utan film. Utifrån musiken och sin egen fantasi skall alltså lyssnaren "skapa sin egen film". Projektet är tänkt att uppmuntra till att själv vara aktiv under sitt musiklyssnande.

Detta är ett välgörenhetsprojekt, vilket i det här fallet innebär att en stor del av de intäkter projektet för med sig går till ett barnhem i Gambia. Detta innebär också att lönegaranti ej kan erhållas. Det som söks är därav frivilliga musiker.

Är du instresserad? Skicka ett mail (yessayam@hotmail.com) och berätta vad du spelar och vad du har för erfarenhet så har du chansen att få vara med om något häftigt och nyskapande som dessutom gynnar barn som har det svårt. Tanken är att projektet skall skapa tillräckligt med positiv uppmärksamhet för att efterfrågan på upprepning och utveckling skall finnas.

Just nu efterfrågas speciellt:

(Stråksektion)

violinister,

altviolinister,

cellister

contrabassister

Slagverkare

Harpspelare

Valthornister

Projektet är tänkt att äga rum under våren 2008.

Kontakta mig för mer information.

Mvh David Nkoubou

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Namnet är David Nkoubou, ung kompositör i Malmö.

"The Soundtrack Without a Movie" är ett välgörenhetsprojekt som består i en konsert med orkester spelandes symfonisk filmmusik skriven av mig. Konsertmaterialet skall även spelas in och ges ut som cd-skiva i samband med konserten.

Som projekttiteln säger är detta filmmusik utan film. Utifrån musiken och sin egen fantasi skall alltså lyssnaren "skapa sin egen film". Projektet är tänkt att uppmuntra till att själv vara aktiv under sitt musiklyssnande.

Detta är ett välgörenhetsprojekt, vilket i det här fallet innebär att en stor del av de intäkter projektet för med sig går till ett barnhem i Gambia. Detta innebär också att lönegaranti ej kan erhållas. Det som söks är därav frivilliga musiker.

Är du instresserad? Skicka ett mail (yessayam@hotmail.com) och berätta vad du spelar och vad du har för erfarenhet så har du chansen att få vara med om något häftigt och nyskapande som dessutom gynnar barn som har det svårt. Tanken är att projektet skall skapa tillräckligt med positiv uppmärksamhet för att efterfrågan på upprepning och utveckling skall finnas.

Just nu efterfrågas speciellt:

(Stråksektion)

violinister,

altviolinister,

cellister

contrabassister

Slagverkare

Harpspelare

Valthornister

Projektet är tänkt att äga rum under våren 2008.

Kontakta mig för mer information.

Mvh David Nkoubou

Haha, jävligt bra idé David. När skivan är färdig så tror jag att högstadieskolor lär bli intresserade av det för att ha i sin musik-lektioner.

+ du ligger på toppen av min lista över tänkbara kompositörer till en amerikansk film som jag skriver manus åt just nu. Filmbolaget sa till mig att leta efter en okänd kompositör med starta känslor för musik and so on (det är inget stort filmbolag, men tillräckligt stort för att kunna hyra in WW2 stridsvagnar).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...