Jump to content
Annons

PT vill plötsligt inte starta! HJÄLP!


discohund

Recommended Posts

Kör Macbook 2,16 med 2gb ram, extern FW disk, Mbox 2, och PT.

Helt plötsligt funkar det inte att starta PT. Det har fungerat felfritt förut, men nu studsar bara PT loggan till i dockan, men startar inte....

Jag tog hem lite apps från apple.com å installerade, å efter det funkade det inte. Så nått är det som spökar. Tog bort alla apps jag installerade, körde en äpple+p+r, reparerade disken och rättigheterna, men får det inte att funka...

Jag är förkrossad!!

Är det ominstallation av PT som gäller? Kommer jag få krångla med alla pluggar å ominstallera dom å regga dom å allt från början, eller ligger det kvar? Måste jag göra nån form av backup av system hdn? ORKA!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har antagligen gjort en auto update på osx. Efter det funkar inte ProTools. Men det finns bot 😄

Gå till apples hemsida och ta hem 10.4.9 (eller .8) OS X Combo updater. kör den och så installerar du ProTools igen. Då funkar det.

Om man ska uppdatera osx så är det alltid combo updater som gäller.

Hoppas det löser sig.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har antagligen gjort en auto update på osx. Efter det funkar inte ProTools. Men det finns bot 😮

Gå till apples hemsida och ta hem 10.4.9 (eller .8) OS X Combo updater. kör den och så installerar du ProTools igen. Då funkar det.

Om man ska uppdatera osx så är det alltid combo updater som gäller.

Hoppas det löser sig.

/Magnus

Njaae. Jag har inte datorn uppkopplad så det är inte möjligt att jag gjort en auto update. Men jag tackar för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har samma problem. Fick det efter att jag uppdaterade OSX till v.10.4.9 och jag gjorde det efter digidesigns rekommendationer. alltså inte autoupdate. Men om jag klickar en gång till på ikonen så startar mitt PT men inte första gången. Jag har skickat ett mail till digidesigns support och väntar på svar. Det du kan testa är ju att kolla om du har senaste uppdateringen av PT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har samma problem. Fick det efter att jag uppdaterade OSX till v.10.4.9 och jag gjorde det efter digidesigns rekommendationer. alltså inte autoupdate. Men om jag klickar en gång till på ikonen så startar mitt PT men inte första gången. Jag har skickat ett mail till digidesigns support och väntar på svar. Det du kan testa är ju att kolla om du har senaste uppdateringen av PT.

Jag har inte uppdaterat OSX och har senaste versionen... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ordning på det genom att göra följande:

Installera om OSX med de medföljande skivorna. INTE en total ominstallation, bara operativet. Avinstallerade PT totalt (Full uninstall), installerade om det, och allt funkade igen! Märk väl att mina pluggar låg kvar, och allt var som förut. Det enda jag behövde göra va att skriva in serienumret i PT. Underbart. Säg inte att detta hade gått så smärtfritt på en PC... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...