Jump to content
Annons

Gigg i stockholm


bubben

Recommended Posts

Hur marknadsför man sig själv på bästa sätt i stockholm? Jag fyller från Örebro till Stockholm i slutet på augusti av den enkla anledningen att marknadsföra mig själv som artist. Men jag har ingen koll på stockholms uteliv och klubbar osv. Vart vänder man sig för att på gigg i stockholm, är det lätt/svårt och vad är det för musikkultur i stockholm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det får man inte. Gig i Stockholm alltså. Man måste ligga på och tjata.

Tyvärr finns det inte så många ställen som har livemusik med okända artister. Men jag vet att Nalen hade någonting som hette Come out and play tror jag. Sen fanns det något som hette 100% osignat och jag undrar om inte Kulturhuset har haft någonslags demoverksamhet. Så sök på dessa tre.

Sen kan man ju alltid ordna spelningar själv men det är då mycket lättare om man går ihop med någon eller några andra band. Man gör en deal med någon krog elller liknande. Och promotar arret själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Café 44 och FightClub på Stampen brukar köra en del med okända artister. Drar man mycket folk får man spela fler gånger. De flesta ställen struntar förövrigt i om man är bra eller inte, det intressanta är om man drar mycket folk som betalar inträde och köper öl. Detta kan faktiskt vara lite svårt om man är nyinflyttad i stan och inte har stöd av en stor bekantskapskrets.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så tror ni det är en dum ide att flytta till Stockholm från Örebro för att marknadsföra sig själv? Jag känner inte jätte många i Stockholm, MEN jag är inspirerad och driv kraftig, det väger ju upp rätt mycket. Jag har en demo, det är typ allt jag har. Men borde man itne kunna komma långt på motivation, demo, drömmar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bra 😲, kom ihåg att det viktigaste av allt nuförtiden är att skaffa sig en fanbase tidigt. Väldigt få (och då menar jag vekligen det) blir signade av större bolag utan det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Nu har jag laddat upp från senaste demon!

https://www.studio.se/index.php?showtopic=41137

https://www.studio.se/index.php?showtopic=41137

eller myspace.com/robinoman

Hej på're!!

Sthlm är svårt.. sjukt svårt. Du tävlar (kanske fel ord men men) inte bara med alla lokala förmågor utan även

resten av alla band å artister som antingen flyttar hit när dom slagit igenom eller kommer å spelar när dom är

på turne. Utöver det så har sthlm en ganska så dålig live scen för oetablerade artister. är typ dom som näms ovan å ett fåtal till. klubb scheriff (tror den fotfarande heter så) är en till. hushåller på Snövit (å iband på broder tuck). den är iofs mestadels inriktad på rock och punk. Sen finns ju ställen som debaser, men där brukar osignade band sällan få chansen. Nu har du redan fixat lya så det är bara å köra hårt. Va inne på din myspace å talangen har du.

Tips är å skaffa dig ett band å sthlm. På så sätt får du genast en bredare bekantskaps krets som säkert redan har en hel del koll... hur träffar man nån å spela med då??? sthlm's krogar kryllar av musiker (av skiftande kvalité

😕 ) .. så gå på spelnigar å krogen.. söder såklart 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...