Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Spelar det någon roll om "Monitor"mätaren blir röd på FL ? Jag använder inga hårdvaror eller något. 100 % dator. 🥰 ?

Är det inte de du menar som säger om volymen blir för hög?

Efter att den blivit röd så klipps ljudet vid en viss volym, och ifall det är för högt så kommer de spraka och låta konstigt i låten.

Men du behöver inte riktigt bry dig om dessa när du börja prodda, utan sen när du ska remastra låten och fixa till ljudet så kommer de ha betydelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag sitter och gör låten så ser jag till att inget går över till rött..

Alltså jag håller alla ljud på jämna nivåer, annars kan man få riktiga distningar som är riktigt jobbigt eller riktigt mullrig bas.. som inte är så skoj "/

+ att det låter bättre när man gör låten om allt är på jämna nivåer 😄

Bara fördelar 😄

och om du tycker att det låter tyst så är det bara att mastra den i tex soundforge, harbal eller något annat program 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag sitter och gör låten så ser jag till att inget går över till rött..

Alltså jag håller alla ljud på jämna nivåer, annars kan man få riktiga distningar som är riktigt jobbigt eller riktigt mullrig bas.. som inte är så skoj "/

+ att det låter bättre när man gör låten om allt är på jämna nivåer 😄

Bara fördelar 😄

och om du tycker att det låter tyst så är det bara att mastra den i tex soundforge, harbal eller något annat program 😄

Sedan blir det ju även bättre ljudkvalitet om du sparar låten i wav format istället för mp3.

Specifikt om du skall bränna dina låtar på musik skiva är det att rekomendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...