Jump to content
Annons

Ezdrummer


Dean1984

Recommended Posts

Tjenna! Har pr inskaffat ett Ezdrummer. Jag har en fråga om hur man spelar in trummer på olika kanaler. Just nu så har jag trummorna på en midikanalmen det låter för jävligt. Skulle helst vilja ha symbler, baskagge, virveltrumm, på olika kanaler.Någon kunnig inom detta ormråde?

Bör tilläggas att jag har Cubase sx3

Redigerat av Dean1984
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenna! Har pr inskaffat ett Ezdrummer. Jag har en fråga om hur man spelar in trummer på olika kanaler. Just nu så har jag trummorna på en midikanalmen det låter för jävligt. Skulle helst vilja ha symbler, baskagge, virveltrumm, på olika kanaler.Någon kunnig inom detta ormråde?

Bör tilläggas att jag har Cubase sx3

Om jag inte minns fel, det var ett tag sedan, så finns det en uppdatering att ladda ner från deras webbplats. Den gör att du kan skapa ett projekt där EzD splittas upp så att varje kanal i EzD får ett eget midispår. Och trots att jag har EzD köpt original så råkar jag veta att detta funkar inte med kopierade versioner av programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som han säger i videon:

Gå in på mixern klicka på en kanal exempelvis kanal 1 och välj Multi Out. Så får ut det mesta på olika spår. Finns dock inte cymbalerna var för sig utan bara överhäng och rumsmick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

För att få cymbaler för sig så får man stänga av OH knappen då kan man ställa nivåer på cymbalerna separat utan hela överhänget. När man har gjort färdigt sitt trumspår så solar man OH i stället och bouncar det till track och importerar det igen så kan man blanda med trummor och utan OH och få bra kolla på cymbalerna ändå.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan inte hitta den förbaskade multi-out knappen, jag använder cubase sx2... 😊

Den är i själva plugg in:en.

Alltså klicka fram Ez - i Ez har du en knapp som heter open mixer - klicka på den - sen i mixern finns det något som heter output å en massa klickbara knappar under varje trummdel. Första gången står det TRK1 klicka på den och välj sedan multichannel. Nu ska alla assignas till en varsin track förutom tomsen som delar på samma. Vill man ändra på tracksen så klickar man bara på de knappar jag nämt tidigare å assignar dem annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hängpukorna delar väl inte på samma kanal eller är det så i Cubase? I Logic PC versionen kan jag få dom på egna kanaler.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Är det några PC Logic freaks som kollar den här tråden så kan jag berätta att jag har en tråd i Logicavdelningen här på forumet (om ni söker där) som beskriver hur man får upp EZ på separata kanaler.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hängpukorna delar väl inte på samma kanal eller är det så i Cubase? I Logic PC versionen kan jag få dom på egna kanaler.

Göran

Som standard brukar de dela på en kanal i EZ (har jag för mig) men du kan naturligvis assigna om dem men någon trumdel kommer behöva dela på en kanal (har jag för mig).

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nä i mixer på mitt EZD börjar det med två kanaler virvel en baskagge tre pukor en OH och en Room. Det enda som du inte får på egna kanaler är cymbaler men det är lätt fixat genom att muta OH så får du cymbaler på egen. Sen när du är klar med ditt trumspår så bouncar du OH spåret som en egen fil och importerar igen och så kan du dosera hur mycket OH du vill ha och ändå ha cymbalerna på rätt nivåer.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...