Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Bytte från Norton Internet Security till F-Secure Säkerhetspaket Plus. Men jag misstankar ändå att Norton ligger där och stör på något sätt, trots att jag automatiskt och manuellt tog bort alla Norton-filer. Det finns något som heter Symantec. Om jag inte missminner mig så är det företagsnamnet för Norton? Gjorde en sökning på Symantec i min pc och fann att den innehåller flera hundra Symantec-filer. Bland annat så går det ibland igång en uppdateringsikon nedtill för nedladdningar av nya virusskydd från Symantec. Och det har ju inget med F-Secure att göra! Det verkar ju inte bra... Datorn låses lite grann.

Vad kan det finnas för andra program som gjorts av Symantec? Kan det vara något jag har månntro, eller är det bara detta evinnerligt tjatiga Norton? Kan jag ta bort alla de där hundratals många Symantec-filerna, eller åtminstone försöka? De verkar bara bli fler och fler också...

FRÅGA: Vad tillverkar Symantec förutom Norton AntiVirus-skydd?

Har varit inne och tittat på Symantecs sida nu - det verkar som om de "bara" pysslar med Internet-säkerhet. Bara för mig att trycka på radera...?

🙂

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat

Är det inte de som gjort Steinbergs LCC?

Är lite osäker (är på jobbet nu) men har för mig att mappar för Symantec installerades på nya datorn härom veckan då jag enbart installerade musikprogram.

musik (oregistrerad)
Postat

Attans i så fall, om nt musikprogram ryker.

Har Cubase LE och Clean.

Postat

Är helt hundra på att symantec inte har nåt alls med steinberg att göra. Däremot så gör symantec inte bara antivirus utan även program för hårddiskunderhåll, partitionering, backup mm.

Postat
Är helt hundra på att symantec inte har nåt alls med steinberg att göra. Däremot så gör symantec inte bara antivirus utan även program för hårddiskunderhåll, partitionering, backup mm.

Kan skriva under på det. Radera alla filer som har Norton och Symantec i namnet även registernycklar, se även denna L Ä N K

Postat

Jo, så är det nog. De som gör LCC heter "Syncrosoft", ser jag nu.

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Registernycklar? Vad betyder det?

Vid kontakt med Norton så skrev de först att det ska gå att helt enkelt använda "Ta bort program" i Windows. När det inte funkade sa de att jag skulle använda Nortons "avinstallera". När det inte funkade skulle jag få en länk ifrån dem som HELT SÄKERT tog bort Norton. Det stämde inte för 10% av filerna var ändå kvar. På något sätt lyckades jag ta bort dessa. Men ändå verkar mitt nya Antiviruspaket F-Secure störas av något och jag kom då att tänka på Symantec och att de kanske var de som tillverkade Norton. I eftermiddags gjorde jag därför en sökning på Symantec och pc:n hittade 256 filer kvar!! Det har varit jobbigt vid uppstart av pc:n ibland när Symantec ska försöka vänta in eventuella uppdateringar av virusskyddet. Av de 256 filerna så hade säkert en femtedel ordet Norton i sig, så helt klart har INTE Norton försvunnit från min burk ännu och det är nog därför som jag tycker att varken mycket snabbare breband och 4 gånger så stort RAM gjort min pc ett enda dugg snabbare.

Att man ska ha behörighet osv. hitan och ditan fattar jag ingenting. Det är ju jag som har köpt både Norton och nu F-Secure för surt förvärvade pengar. Det är väl klart att jag gör vad jag vill med de programmen? Kan det komma upp "stopp-och-belägg"-rutor? Ska jag ha nån kod eller nåt då i det läget för att gå vidare?

:rolleyes:

Redigerat av musik
Postat

Registernycklarna hittar du om du går till Start och väljer Kör. I rutan som dyker upp skriver du REGEDIT, så får du upp registereditorn - där det kan vara livsfarligt att ändra fel saker... :rolleyes:

Efter att du har tagit bort alla referenser till Norton och Symantec i registret, så borde du kunna radera alla filer också.

Postat

När du har skrivit REGEDIT i KÖR så kommer det fram ett idiotstort "utforskarträd" För att göra det snabbt och smidigt så highlighta/markera "Den här datorn" och sen gå in på REDIGERA och SÖK. Där skriver du symantec, och tryck på F3. Då söker det efter allt som har med symantec att göra och markerar filen åt dig. Tryck delete och bekräfta sen F3 igen tills sökningen är klar. Gör igen på samma sätt fast sök efter Norton. När det är gjort så prova om det finns under programmappen en symatecmapp. Kassta hela den mappen. Gå in i Windowsmappen (högerklicka och sök efter samma där och släng. Glöm inte att tömma papperskorgen. Skulle det mot förmodan inte funka att kassta nån fil så kör controll alt delete och se om det finns nåt där. Högerklicka och välj avsluta. Det är dom småsakerna jag kommer iaf på som du kan prova med.

Men jag håller med dig. Fullkomligt löjligt att man inte kan få avinstallera på ett smidigt sätt! 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.