Jump to content
Annons

aktiv monitor?


kurt_ko-ben

Recommended Posts

Annons

Skillnaden på aktiva och passiva är att om du ska ha passiva så måste du ha en förstärkare emellan av nått slag. Aktiva har detta inbyggt och är bara att koppla in. Jag kan rekommendera dom jag har. Tycker dom låter riktigt bra och ger en väldigt klar och rak bild av ljudet. Om det låter bra i dom så har jag märkt att det låter bra nästan överallt direkt. Dom jag har är aktiva och kostar 9500 kr paret. Inte så mycket om man tänker på vad man får för pengarna. Jämförde dom med Phonic P8, Yamaha HS8 (tror de hette så) Tapco S8. Det jag märkte hos de andra var att de ofta gav en felaktig bild av basen (felaktig kanske är fel ord, men lite lögnare kan man nog kalla dom). Det jag saknar med mina är en baslåda till. De jag har är ett par Genel 8030A.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

okej!

tack ska ni ha..men jag tänkte beställa från tjeckien, ska köpa lite gitarrer där o sånt så köper allt på en gång...

Mackie HR626

skulle det va nåt att hänga i granen??

ge mig gärna lite tips på modeller så jag kan se om dom finns i prag.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej!

tack ska ni ha..men jag tänkte beställa från tjeckien, ska köpa lite gitarrer där o sånt så köper allt på en gång...

Mackie HR626

skulle det va nåt att hänga i granen??

ge mig gärna lite tips på modeller så jag kan se om dom finns i prag.

Har bara läst om dom, men aldrig läst nått negativt iaf 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...