Jump to content
Annons

Gör alla trance och liknande i FL?


best

Recommended Posts

Tjena alla.

Har kollat igenom lite här i forumet och upptäkt att nästan alla här håller på med trance (iallafall vad jag har sett). Faktiskt så känns det lite som om man associerar FL med trance.

Men finns det några andra här som håller på med lite alternativa och experimentella genrer. Möjligtvis någon som gör drum n bass, drum n noise, drill n bass, experimentell musik, breakcore eller annat?

Själv håller jag på lite med experimentell drum n bass, drill n bass och lite sånt.

Redigerat av best
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag ahr nog gjort det mesta i fl-studio:

*Trance

*Commercial trance

*Rock

*pop

*Hardstyle

*Hardcore

*House

*RNB

*Hip hop

*Rap

*Electronica

*Noisecore

*Film musik

*Smörbalader

Jao, listan är lång.. Fl-studio är inte begränsat någon stans. Visst kan det vara så att foruimet har mest trance nördar inom fl avdelningen men det betyder inte att programmet bara klarar av det.

//Nexustwins .mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör synth / spel musik och någon blandning mellan dessa. Och en hel del piano musik

Har gjort någon trance aktig låt men det är inte mitt starka område.

Om man tänker sig just Sytrus som är en bra plug i fl så känns den mer trance inriktat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)

Tjabba,

Jag använder FL-Studio och jag proddar Psytrance / Darkpsy (Darkpsy för det mesta) och jag tycker att FL är bra för det! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Blandat inom det elektroniska. Även mycket ambient osv. Funkar hur bra som helst.

Mycket gör jag i Logic men FL finns alltid installerat på laptopen när jag är ute och reser. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå hallå..

Jag e ny i forumet, tyckte det kunde vara kul att dela med mig och lära mig en del..

FL Studio används till så mycket mer än bara trance osv..jag personligen kör med hip hop/rnb och så. Om du söker på YouTube efter t ex. FL Studio hittar du mesta dels bara hip hop användare...

Så där!😊

Link to comment
Dela på andra sajter

anledningen till att det är mycket mer trance-folk här kan bero nog bero på, att de som lyssnar på trance, håller också på med datorer mer än de personer som har annan musiksmak. För jag känner en annan datanörd som också lyssnar på TechnoTranceDance.

Vad tror ni?

(kanske lite offtopic men iallafall,,,)

Link to comment
Dela på andra sajter

anledningen till att det är mycket mer trance-folk här kan bero nog bero på, att de som lyssnar på trance, håller också på med datorer mer än de personer som har annan musiksmak. För jag känner en annan datanörd som också lyssnar på TechnoTranceDance.

Vad tror ni?

(kanske lite offtopic men iallafall,,,)

Och det har vad med just FL Studio att göra? =p

Gillar starkt ditt argument om att du känner en polare som är "datanörd" och han lyssnar på trance vilket direkt fick dig att relatera alla "datanördar/flstudioanvändare" till trancelyssnare?

Du kan producera vilken musikstil du vill i Fl Studio, programmet är precis vad du gör det till.

Anledningen till att så många håller på med trance i FL Studio är väl just för att Fl Studio ofta, nu för tiden, är det första programmet man använder som producent på grund av att det är så enkelt att förstå. Och "trance/liknande subgenrer" är väldigt enkla att leka till sig ett bra sound och kräver ingen hårdvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...