Jump to content
Annons

Lite Pop/reggae från Lupostudio lyssna o bedöm


Betyg  

10 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      1
    • 4
      1
    • 3
      1
    • 2
      3
    • 1
      1


Recommended Posts

Annons

Mysig sång! Och refrängen är trallvänlig och går hem.

Det känns minst lika mycket r'n'b som reggae tycker jag, men det är ingen nackdel :rolleyes:

I mina öron är bastrumman lite väl stark, men det är nog en fråga om smak och tycke. Saknar lite uppbyggnad mot refrängen som börjar på 02:38, det låter lite som om låten tänker sluta med fade out nånstans på 02:17.

Men annars; klar hitpotential - och det bästa är sången.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Kicken är för "stor" för resten av låten.. och antingen är låten sparsamt arrad eller snålt mixad för det låter som det saknas något.. ehum..i mina öron då..

Sången var skön i sitt tonala uttryck..textens innehåll vet jag inte om jag kan bedömma ..

Men.. det är väl bara småsaker på en stor himmel..

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar för all respons med både kritik och beröm !! Jättetack !

nattvaktaren din avatar är jättefin.

Om det är så att ni kanske vill lyssna på fler grejor så kommer de här 😄

Give it up !

Faster !

Busstop !

1:a är R&B Pop

2:a är E-type euro

3:e är väl lite försök till 2 step

Mvh Caselogic

Redigerat av Caselogic
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Feedback på mitt skägg?

Men allvar

Här finns nånting, men baktaktsgittaren är hopplöst omodern. Testa att droppa gitarren & ge trummorna en fetare plats i mixen.

Texten är tyvärr kass & behöver en sväng i matberedaren "look at me - tell me what u see" funkar inte. Det blir Ace Of Base av alltihop.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra grejor det här juh! 🙂

Speciellt Give it up och Busstop... magin ligger nog mest i sången, i melodin och rösten.. hon sjunger riktigt bra. Men hela arret är bra gjort! Impad! 😄

E-type grejen kan jag klara mig utan, men gillar man honom låter denna lika bra som det han gör. Förutom det där riviga lead-ljudet, det smälter inte alls in i ljudbilden, speciellt i verserna är den störigt utstående tycker jag...

Look at me hamnar nånstans mellan ovan nämnda. 😄

edit: men lupo-loggan på hemsidan är riktigt jobbig... LCPO? CLPO? LPOC? 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnat lite på "Give it up"

Grundläggande väldigt schysst proddat. *Impad*

Jag är väl ingen guru när det gäller rnb (ännu) men jag slänger ändå ur mig några funderingar.

Introt: Väldigt nice. Bra beat och sång

Versen: Också schysst

Refrängen: Här känns det som om man förväntat sig något mer efter den fina inledningen. Tycker det blir lite snällt. Framförallt synthen som spelar ackorden känns lite ocool. Kanske man kunde byta ut den mot en aggresiv elgitarr?

Sticket: Schysst förutom att sången låter lite pressad och autotunad(?) på nåt ställe (ca 2:03)

Och så en fråga:

Scratchandet - Är det riktiga grejer eller synt/dator/annat

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte denna var lite kul, i all sin oblyga Ace of Base-cheesighet! 🙁

Hörs att det finns något extra här.

Kanske är sången överkomprimerad och lite för toppig?

Konsonanterna slår igenom lite hårt. Ligger där massor av exciter?

Till skillnad från alla andra forumgubbs så gillar jag både baktaktsgitarren och trummorna! Ultratuggummi! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Disco Dan och jonasekman ! samt alla andra.

Det är ingen autotune alls på sången i give it up, det har nått med komprimering utav rösten att göra så att det låter så, den är väldigt starkt komprimerad. Scrathingen är äkta jag brukar använda min gamla technics 1210:a

Kanske är sången överkomprimerad och lite för toppig?

Konsonanterna slår igenom lite hårt. Ligger där massor av exciter?

Nej ingen exciter men sången blev väldigt vass då jag körde extremt mycket rör på den, har de:essat med waves deeser men det åker alltid tillbaks med maximering. Sången är dock ganska hårt skuren då det bidrar till att låta vassare.

Tack åter igen till alla 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...