karl Posted August 27, 2004 Posted August 27, 2004 (edited) LÅTNAMN:Because ARTIST : karl GENRE: Floating LÅTLÄNGD:2.07 KOMPOSITÖR: karl PROD.: kb MEDVERKANDE: bara jag INSPELNINGSÅR:-04 FORMAT: mp3 STORLEK:3MB LÅTLÄNK:karl music Ok, nu har jag provat en del tips och kommit upp med denna obestämdbara genre för mina referenser men det som kommer,kommer.Man behöver två lyssningar för att få grepp på låten....(minst) Låter sången fortfarande distanserad och burkig så beror det nog på att jag har en sådan voice.Jag ber om ursäkt för otajtheten i spelet och en kontrabas out of tune men det viktiga är ändå sången...ha överseende....för lite sursång oxå karl 😉 Edited August 28, 2004 by karl
karl Posted August 27, 2004 Author Posted August 27, 2004 Dessvärre, strul med uppkopplingen i musikdatorn så jag brände och mata in den i laptoppen där jag surfar ifrån.... kan du inte lyssna i aac???? karl 😉
Lundin Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Yeah..sejten vad skönt utrycket blev!!!!!!!!!!!!! WOW liksom...men panna in rösten i mitten nu lät det bara så konstigt med sången hårt pannad i vänster öra..
hammagrella Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Karl! Snyggt jobbat! Det här var en höjdarlåt! Skönt arr. oxå, och som många sagt dras tankarna till Gabriel/gammal Genesis. Om jag var du skulle jag höja upp trummorna lite, men forsätta med virvelsextondelarna, men lite mer markerat och svängigt. Om du hört t ex "Wild horses" med Gino Vannelli vet du vad jag menar..... Mycket bra annars som sagt.
nev Posted August 28, 2004 Posted August 28, 2004 Skön låt. Bra sång! Detta är inte den musik jag lyssnar på vanligtvis men jag tycker helt klart att det låter bra ändå. Keep it up!
karl Posted August 29, 2004 Author Posted August 29, 2004 (edited) Vad bra 😄 att det blev en förbättring av sångljudet.... En fråga? Var lägger man sången i panoreringen ? "Om du hört t ex "Wild horses" med Gino Vannelli vet du vad jag menar....." Det är ju en bra låt som jag inte har lyssnat på,på flera år, jag kan förstå vad du menar om jag memorerar låten.. Kul att ni gilla låten, i vilken genre hamnar den i? karl Edited August 29, 2004 by karl
Lundin Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 (edited) Var lägger man sången i panoreringen ? ..Sången centrerad i mitten alltså... dead center egentligen är det väl en smaksak, men det låter mer naturligt så.. ..om du inte dubbar den första tagningen förstås..med en nästan identisk kopia åt andra hållet för att få det därna breda soundet Edited August 29, 2004 by demoniqus
Maestro Minded Posted August 29, 2004 Posted August 29, 2004 (edited) inte min typ av musik, men bra gjort måste jag erkänna... grymt speciellt med gitarren... Edited August 29, 2004 by Maestro Minded
karl Posted August 29, 2004 Author Posted August 29, 2004 (edited) 😉 Jag ska prova några andra grepp imorgon och återkommer med redigerad mp3:a... Maestro Minded Postat den 29 August 2004, 22:47 >inte min typ av musik, men bra gjort måste jag erkänna... grymt speciellt med gitarren... Gillade du gitarrfiguren, isf kul ( öppen G -stämning d-h-g-d-g-d) med en del jobbiga ackordsgrepp men i gengäld en lite annorlunda klangfärg på ackorden....😄 Edited August 30, 2004 by karl
Egghuvud Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Jo det låter bättre. 😉 Bra låt med bra sång. Jag skulle också panorera in mer i mitten.
Recommended Posts