Jump to content
Annons

karl because nu även i mp3 format


karl

bättre sång än sist  

4 röster

  1. 1. bättre sång än sist

    • 1 jag hörde inte det tidigare
      2
    • 2 nej det var bättre förr
      0
    • 3 njjjaaaa
      0
    • 4 något
      1
    • 5 självklart
      0
    • 0


Recommended Posts

LÅTNAMN:Because

ARTIST : karl

GENRE: Floating

LÅTLÄNGD:2.07

KOMPOSITÖR: karl

PROD.: kb

MEDVERKANDE: bara jag

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK:3MB

LÅTLÄNK:karl music

Ok, nu har jag provat en del tips och kommit upp med denna obestämdbara genre för mina referenser men det som kommer,kommer.Man behöver två lyssningar för att få grepp på låten....(minst)

Låter sången fortfarande distanserad och burkig så beror det nog på att jag har en sådan voice.Jag ber om ursäkt för otajtheten i spelet och en kontrabas out of tune men det viktiga är ändå sången...ha överseende....för lite sursång oxå

karl 😉

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Karl! Snyggt jobbat! Det här var en höjdarlåt! Skönt arr. oxå, och som många sagt dras tankarna till Gabriel/gammal Genesis. Om jag var du skulle jag höja upp trummorna lite, men forsätta med virvelsextondelarna, men lite mer markerat och svängigt. Om du hört t ex "Wild horses" med Gino Vannelli vet du vad jag menar.....

Mycket bra annars som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra 😄 att det blev en förbättring av sångljudet.... En fråga? Var lägger man sången i panoreringen ?

"Om du hört t ex "Wild horses" med Gino Vannelli vet du vad jag menar....."

Det är ju en bra låt som jag inte har lyssnat på,på flera år, jag kan förstå vad du menar om jag memorerar låten..

Kul att ni gilla låten, i vilken genre hamnar den i?

karl

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Var lägger man sången i panoreringen ?

..Sången centrerad i mitten alltså... dead center

egentligen är det väl en smaksak, men det låter mer naturligt så..

..om du inte dubbar den första tagningen förstås..med en nästan identisk kopia åt andra hållet för att få det därna breda soundet

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

😉 Jag ska prova några andra grepp imorgon och återkommer med redigerad mp3:a...

Maestro Minded Postat den 29 August 2004, 22:47 >inte min typ av musik, men bra gjort måste jag erkänna... grymt speciellt med gitarren...
Gillade du gitarrfiguren, isf kul ( öppen G -stämning d-h-g-d-g-d) med en del jobbiga ackordsgrepp men i gengäld en lite annorlunda klangfärg på ackorden....😄 Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...