Jump to content
Annons

En liten kul grej jag fixade till ..


Tony

ja, vad säger man?  

11 röster

  1. 1. ja, vad säger man?

    • den där MM verkar vara en kreativ gosse
      4
    • vaddå? jag fattar inte
      1


Recommended Posts

Annons

Inte lika bra som mixningen av Nickelback låtarna, men ändå rolig lyssning. Tack och bock! Nånting som förefaller mig komiskt är just att det görs efter en mall och hur tydligt detta ofta är. Även om om producenter och låtskrivare ofta ges frihet så är det vissa tempon, vissa låtlängder, visst många refrängupprepningar o.s.v. Vilket i sig inte är underligt, musiken görs för att passa in på radion och danshak. Man undrar bara hur länge det kan hålla på. Tröttnar inte folk nån gång?

Någon nämnde Madonna och sa att hennes produktioner var tråkiga, grrrr... du skall dö! 😛 - Ray of light var en strålande platta.. William Orbit är en hjälte! 😄 - Allting efter har väl mer eller mindre varit skit.. meeen det kvittar 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
William Orbit är en hjälte!

Hehe, du kan omöjligt ha hört "Barber's Adagio For Strings".

En gigantisk brietårta, om du förstår vad jag menar. 😛

Jag kan inte påminna mig att jag hört något av honom som jag gillar utom kanske nån remix (Radioactivity var väl inte så dum), så du får gärna komma med ett par tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, du kan omöjligt ha hört "Barber's Adagio For Strings".

En gigantisk brietårta, om du förstår vad jag menar. 😛

Jag kan inte påminna mig att jag hört något av honom som jag gillar utom kanske nån remix (Radioactivity var väl inte så dum), så du får gärna komma med ett par tips.

Åh fy fan så rätt du har ibland 🙂 - En näve uttjatade fiollåtar spelade med smöriga syntljud. Nej det var ju inte direkt någon höjdare 😄

Hans tidigare plattor Strange Cargo 1,2,3 har både bra och dåliga låtar. Finns även en best of Strange Cargo. Men det bästa han gjort är absolut ray of light plattan, väldigt fräsch produktion när den kom. Sedan har han gjort lite enskila låtar åt artister som också varit bra. All Saints - Pure Shores är en av dem om jag minns rätt.

Nåja du kan ju alltid spana in www.williamorbit.com om du har en medioker dag på jobbet imorgon 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
All Saints - Pure Shores är en av dem om jag minns rätt.

Åfan, är det han?

Den gillade jag. Hade glömt totalt.

Ut och lad.. köpa... host....

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Spears-grejjen e ju så bruten. Komposition/Arr/Produktion/Mix sitter liksom ihop på ett sätt ingen hade fått till innan.

Jo.

Har du missat Swemix/Cheiron & deras jobb för popmusikens utveckling under 80-90 talen?

Det var ju iallafall Emil Hellman & Denniz Pop (Vila i frid, grabbar) som tog över efter SAW när det gäller hitlistepop. Det kollektivet, som under åren har morfat otaliga gånger var ju först med att synka en produktion - managers, artister, producenter & layoutare var med i hela processen för att skapa en artist & ett varumärke. En standard som gäller än idag, även om namnen har ändrats. Det du närmast tänker på är nog Bagges Murlynstudio som jobbar på exakt samma vis, med oberoende låtskrivare, producenter & marketingteam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spears-grejjen e ju så bruten. Komposition/Arr/Produktion/Mix sitter liksom ihop på ett sätt ingen hade fått till innan.

Jo.

Har du missat Swemix/Cheiron & deras jobb för popmusikens utveckling under 80-90 talen?

Det var ju iallafall Emil Hellman & Denniz Pop (Vila i frid, grabbar) som tog över efter SAW när det gäller hitlistepop. Det kollektivet, som under åren har morfat otaliga gånger var ju först med att synka en produktion - managers, artister, producenter & layoutare var med i hela processen för att skapa en artist & ett varumärke. En standard som gäller än idag, även om namnen har ändrats. Det du närmast tänker på är nog Bagges Murlynstudio som jobbar på exakt samma vis, med oberoende låtskrivare, producenter & marketingteam.

Jag menar ju endast musiken alltså.

Vilka låtar kan jämföras med "Hit me baby..." som kom innan 1999? Själv vet jag ärligt talat ingen, men de skulle va kul med lite tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...