Jump to content
Annons

The Twangy Telecaster Blues


Recommended Posts

Annons

GodOfGuitars:

tackar tackar =)

jag influeras av allt som jag tycker är bra, det vill säga jävligt mycket. men mina största gitarrinfluenser är iaf Tommy Bolin, Paul Kossoff, Jimmy Page, Stevie Ray Vaughan och tidiga Eric Clapton.

Link to comment
Dela på andra sajter

btw så skulle jag vilja ha lite kritik/tips om själva produktionen å mixningen. vad som skulle kunna göras bättre å så.

trummorna finns de för tillfället inte mycket jag kan göra åt. har bara tillgång till guitarpro's miditrummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Men du Jockeee varför får man inte lyssna, det var ett krångligt ställe du har lagt upp låten på. I väntan på att Studio fixar till sitt Forum så logga upp på Kontrollrummet där kan man ladda upp filer direkt eller fixa en Sound Clicksida. Man vill höra din låt det låter lovande det du skriver om den.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nä fan fick höra slutet typ försökte spela om men det va kört hjälp man blir ledsen i ögat jag vill höra 😄 OK då testar igen pån så han blör bara. Stalltips Sound Click bra reservplan och folk lyssnar där med om man lyssnar på andras och skriver lite i deras gästböcker. Många på the Muses Muse lägger upp sitt där om du är inresserad av en "internationell" publik med betoning på Canadensisk USAisk och Engelsk.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Sådär mr. Clapton nu rullar det och går svänger på fint men trummorna blir lite statiska kanske. Blir det nån sång väntar och ser eller lyssnar rättare sagt nä inget men du sång måste dit och det här var inte hela låten eller? Låter som solopartiet typ var inte blyg nu plita ihop nån text och fram med sångmicken och sen påt bara. Sång är ju liksom huvudatraktionen i en låt och det här blir kanon med sång. Sjunger du inte själv så hitta nån som gör typ posta i samarbetsdelen eller kan väl jag ställa upp om ett par veckor eller nåt har lite mycket just nu. Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ursäkta man är lite otydlig och ändå har jag bara druckit ett par pils hehe vänta lite jag måste hjälpa frugan snart tillbaka så då är det klart. Jobbar som personlig assistent åt henne hon har MS. Jo the Muses Muse är en Canadensisk site lite som den här och som sagt dom flesta där har sin musik på den här siten Sound Click jag berättade om. Båda har funnits länge massor med medlemmar och på SC så pratar vi ja jag vet i hundan många tusen låtar tror jag har legat på top 10 av typ 10 000 låtar eller nåt bara i en subkategori med nån låt. Så är det, vill du ha mer info så får du PM:a så får du tele nr. så kan vi snacka live om ett par dar eller nåt som sagt fullt upp ett tag nu. Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...