Jump to content
Annons

Smakråd tack :)


Anso

Recommended Posts

Hej hopp ännu en gång.

När jag kom fram till att jag kommer sommarjobba hela sommaren märkte jag att det blir rätt mycket cash. Nu undrar jag om jag kanske ska jobba lite ännu mer och köpa 003 Factory (ej rack) istället för Mbox 2 Pro Factory.

Jag sitter ioförsig på en bärbar (MacBook Pro, 17" 2.33 GHz Dual Core 2, 2GB RAM) så jag vet inte riktigt om jag ska bry mig om bärbarheten. Men funktionaliteten kommer i första hand.

Nu är min fråga: är 003 värd 15 000 kr mer? Jag känner att jag kanske skulle vilja spela in flera instrument på en gång men jag har inte riktigt greppat hur många Mbox 2 Pro klarar av. Jag har däremot förstått att 003 klarar av betydligt fler och dessutom har ett kontrollsystem inbyggt, vilket jag självklart föredrar.

Jag hade dessutom tänkt att spela in mycket trummor, funkar det med ett mixerbord kopplat till Mboxen? Jag har ett litet Behringer bord hemma..

Jag skulle ju gärna vilja ha lite pengar över efter jobbet men jag vill också ha något som kommer räcka otroligt länge , något som man slipper uppgradera.

Tips och råd? Åsikter? Egna erfarenheter? Övertalning att köpa 003 av den digidesign anställde? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Har du behov av mer än en Mbox 2?

Vad är det du saknar i den? Vad vill du kunna göra/spela in?

Eller vill du köpa det värsta bara för att spendera så mycket pengar du kan? 🙂

2. Köp en Digi 002:a? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Möjligt eftersom att jag spelar i band och vill kunna spela in ett helt trumset eller hela bandet på en gång. Jag saknar alltså fler ingångar. Dessutom vill jag kunna använda en kontrollyta som liknar ett mixerbord eftersom att det underlättar enormt.

Jag vill köpa det BÄSTA innan jag slösar bort pengarna på mängder av dåliga rack-effekter som jag ska använda på mungiga >.<

2. Det måste väl finnas nackdelar? 😱 varför annars släppa 003 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

säger också: köp en 002:a rack begagnat. 003:an inte mkt bättre i mitt stila tycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore ju dock fint att få 7.3 samt alla fina pluggar och saker som följer med i Factory..

Det blir nog en Mbox 2 Pro när allt kommer omkring, om ni inte har dåliga erfarenheter med den vill säga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...