Jump to content
Annons

Mjauu sången (ny mix 12/05-07)


Recommended Posts

LÅTNAMN: Mjauu song

ARTIST/GRUPP: The shake downs

GENRE: Funk

KOMPOSITÖR: The shake downs

PRODUCENT: John Niklasson

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

Min första produktion. Helt improviserad låt, vi satt en hel lördags kväll och höll på.

Baskaggen har dock försvunnit rätt långt bak i ljudbilden, konstigt nog.

Ge feedback/kritik, som sagt så är det min första helt egna låt som producent.

Låten...

Redigerat av zipwer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hört i göteborg:

"Jahopp, här sitter vi och jam(m)ar lite".

Saknar botten, vilket delvis har att göra med den försvunna baskaggen, men kanske också på att basen ligger ganska högt i tonläge. Tycker det lät helt ok, stereobilden var snygg, men det är nåt som ligger och brusar en del.

Annars var väl låten lite väl substanslös för min smak kanske. Men nu får jag nog skäll för katten. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hört i göteborg:

"Jahopp, här sitter vi och jam(m)ar lite".

Saknar botten, vilket delvis har att göra med den försvunna baskaggen, men kanske också på att basen ligger ganska högt i tonläge. Tycker det lät helt ok, stereobilden var snygg, men det är nåt som ligger och brusar en del.

Annars var väl låten lite väl substanslös för min smak kanske. Men nu får jag nog skäll för katten. 😛

Basen är inte en bas, utan akustisk gitarr som vi försökte att basa till lite med, så det är därför den ligger så högt.

Ja, det fattas en hel del botten, men när en riktig bas kommer på plats och baskaggen kommer så hoppas jag att det fixar sig.

Bruset kan nog komma ifrån ett av spåren som har människor som sitter och pratar, för att få lite mer utav en live spelning känsla.

Får bättre på lite med botten 🙂

Overkill: Yes its me 🙂 och du är overkill antar jag 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...