CaddyLacMusic (oregistrerad) Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Tjenare allihoppa. Jag har precis byggt klart min lilla lilla hemstudio. Jag hade tÀnkt köpa en mikrofon som ligger runt tusenlappen, men jag vet inte vilken jag ska vÀlja. Rummet dÀr jag ska ha mikrofonen Àr inte isolerat, sÄ det ekar ju lite grann, men finns det nÄgon speciell mikrofon för det? Jag hade tÀnkt mej ADK:s A51e, Àr det nÄgon att satsa pÄ? Jag lÄter ni proffs svara. Tack pÄ förhand!
bassman Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Det finns mÀngder med trÄdar i forumet med just den hÀr frÄgan om du söker. Ett vanligt svar Àr studio projects B1. Under tusenlappen. Mycket bra ljud för pengarna.
Claes Holmerup Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 B1 Ă€r absolut ett bra val. Min favorit i lĂ€gsta prisklassen. Du kan ocksĂ„ gĂ„ in pĂ„ min testsite och hĂ€mta smakprov pĂ„ hur olika mikrofoner kan lĂ„ta - sĂ„ kan du avgöra sjĂ€lv i stĂ€llet för att bara lyssna pĂ„ vad andra pĂ„stĂ„r. đ Det finns inspelningar av över 100 olika modeller att botanisera bland pĂ„ testsiten.
lavrell Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 LĂ€gg till en femhunka sĂ„ fĂ„r du ADK Hamburg Edition pĂ„ Musikbörsen. Den Ă€r strĂ„et vassare Ă€n B1:an (dock ej i ljudet) đ
Claes Holmerup Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 LĂ€gg till en femhunka sĂ„ fĂ„r du ADK Hamburg Edition pĂ„ Musikbörsen. Den Ă€r strĂ„et vassare Ă€n B1:an (dock ej i ljudet) đ ...med tanke pĂ„ att 1495:- numera Ă€r listpriset pĂ„ ADK Hamburg, sĂ„ lĂ€r nog de flesta andra ocksĂ„ kunna erbjuda det... đ NĂ„ja - Hamburg-modellen Ă€r ocksĂ„ bra (mycket trevligare Ă€n systermodellen Vienna, enligt min mening), sĂ„ den kan ocksĂ„ vara vĂ€rd att fundera pĂ„. Den finns ocksĂ„ med pĂ„ testsiten. đ
Skogholm Postat 22 april 2007 Postat 22 april 2007 Jag har en studio projects b1 och den e kanon bra kan jag lova đ±
pompe Postat 24 april 2007 Postat 24 april 2007 PĂ„ 1000kronors nivĂ„ tror jag pĂ„ B1:an som dom andra, men sjĂ€lvklart beror det pĂ„ vad syftet Ă€r. Ăr det sĂ„ng/akustiska instrument du ska köra , go b1 , Ă€r du mer gitarr-rocksĂ„ng snubben kan det till och med vara rekommenderat att konsumera en 57:a före. Men B1:an verkar prisvĂ€rd om inte annat ^^
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.