Jump to content
Annons

Pending Connection


BosseL

Recommended Posts

Hej,

När jag öppnar upp ett project i Cubase SX så får jag ett meddelande om Pendning Connection, DirectMusic / Midex3 1 = Not Connected.

När jag sedan kollar i Device Setup under DirectMusic så står det MPU-401 Out (Active=No) och In (Active=Yes). Jag vet inte hur man ställer om No till Yes men jag kör enbart med VSTi så jag jag behöver inte att Cubase sänder Midi out. Men jag vill gärna inte få upp ett felmeddelande varje gång jag startar upp ett project.

Är det någon som har en lösning på detta, eller åtmnstånde kan förklara detta för mig? Hm, jag misstänker att detta står i manualen, men...orkar inte...

/Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

(Den Stora Djupa Visdomen Är Manualen) eller var det biblen jag tänkte på 😄

Jag tror det betyder att dom Sampler/Synth-div. är inaktiva på dom midispår

som du har skapat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite på det och som någon var inne på...

Det där brukar bero på att ett midispår är hänvisat till ett vsti som inte finns eller som Zando skriver: ett som är inaktivt.

ex, du har skapat ett projekt och lagt på ett midispår och kopplat det till ett vstinstrument. Sen så har du bara plockat bort vstinstrumentet, utan att ta bort hänvisningen i det befintliga midispåret.

Om man kollar på midispåret så står det "out: not connected", men spåret förväntar sig ändå ett vsti. Det du får göra är att du klickar på midispåret och väljer out: not connected igen (även fast det redan står där) och trycka på "save" igen, på eventuella midispår som inte är anslutna till något vsti, eller något annat.

Iallafall så funkar det för mig, nu när jag testade och fick samma felmeddelande som du pratade om.

Det där med MPU-401 tror jag inte har något att göra med det?! Det kan du väl annars plocka bort genom att ända "defalut midi port"?

Redigerat av Andreas L
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo om jag går igenom spåren så stämmer det som du säger. Jag är nog lite slarvig och ser nog inte till att allt gammalt och inaktivt tas bort ordentligt. Detsamma gäller nog polen. Tack för hjälpen.

/Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...