Jump to content
Annons

Kan någon bokstavligen hjälpa en Ulricehamnbo?


Steve-o

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har precis varit och köpt en komplett inspelningsutrustning hos Musiklagret i Borås för

att nu börja utvecklas mer (har använt Magix Music Maker i 2 år) som låtskrivare.

Tyvärr så har jag inte ens fått grejorna installerade hemma och nu börjar jag bli uppgiven!!!

Finns det någon, gärna i Ulricehamnsområdet eller så som skulle kunna hjälpa mig att komma igång hemma?

Att läsa manualer till samtliga grejor känns tungt när jag inte ens kunnat installera samtliga program och hårdvara.

Följande grejor har jag köpt:

EMU Externt ljudkort

Cubase SE

Virtual Guitarist/Bassist

Addictive Drums

M-Audio midikeyboard

M-Audio Super Pro 3 monitorer

Snääääälla, kan någon hjälpa mig?

mvh

Stefan Johansson

stefan.johansson@bt.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja, alla har ju faktiskt varit i din situation i början....-Jag tycker faktiskt att du ska ta tag i grejjorna själv o börja koppla! Stöter du sedan på något specifikt problem kan du ju skicka in dina frågor här!

Personligen tror jag att det är en jättefördel om du har koll på hela kedjan när du väl börjar med dina inspelningar....-Så -friskt kopplat -hälften brunnet!!!

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja med att installera drivrutiner för ljudkortet och midikeyboardet. Koppla sen in dem och se att de "upptäcks" av systemet.

Installera sen Cubase. Och därefter AD och Vi.Gtrist/Bassist.

Sen kan du starta cubase och titta runt lite!

/Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...