Jump to content
Annons

Motu 2408 MK1


Hellhoff

Recommended Posts

Goddag!

Jag har en kraftigt begränsad ekonomi men behöver fler kanaler i studion. Tänkte koppla de 8 subgrupputgångerna från mitt Behringer MX8000 till ett Motu 2408 MK1 eftersom de går att få tag på så billigt.

Nu till saken. Det gnälls mycket om bitdjup, MK1an har ungefär 20 bitdjup och 48 khz. Mitt kort jag har nu har aldeles för få ingångar, men har konfigurationen 24/96, kommer jag att höra skillnad eller är den minimal?

MK1an har även RCA-ingångar, istället för tele eller annat skoj. Jag måste därför ha en multikabel från tele-rca, kommer det att bli en kraftig kvalitéförsämring här?

Ingångarna är ej heller balanserade, men det har mindre betydelse eftersom jag vill tro att utgångarna på MX8000 ej heller är balanserade, här räcker det väl att jag är vaksam med elkablar vs ljudkablar och inte beblandar dem?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker du skall ta och googla ordentligt och kika vad folk säger på mer dedikerade forum i USA i denna fråga, MK 1 är inte mycket att hänga i granen i dag faktiskt, lägg lite mer stålar på något vettigt istället, jag tänker inte säga vad jag tycker är vettigt, det får du klura ut själv om du inte misstycker, tror du blir mer nöjd i slutändan då du själv kommer att se vad som jämförs och vad som låter bäst för de och de pengarna osv!

Fråga 10 pers härinne och du får minst 8 olika svar, oftast från hemmapulare som gillar sina egna saker bäst, inte så värst objektivt alla gånger!

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du skall ta och googla ordentligt och kika vad folk säger på mer dedikerade forum i USA i denna fråga, MK 1 är inte mycket att hänga i granen i dag faktiskt, lägg lite mer stålar på något vettigt istället, jag tänker inte säga vad jag tycker är vettigt, det får du klura ut själv om du inte misstycker, tror du blir mer nöjd i slutändan då du själv kommer att se vad som jämförs och vad som låter bäst för de och de pengarna osv!

Fråga 10 pers härinne och du får minst 8 olika svar, oftast från hemmapulare som gillar sina egna saker bäst, inte så värst objektivt alla gånger!

😕

Var tvungen att citera. Riktigt kloka ord! (Speciellt det sista om "fråga 10 och du får....")

Jag är INTE nöjd med mitt ljudkort, inte det innan, eller det före det heller,, det första (M-Audio Audiphile) har jag nog minst att klaga på.

Det jag har kikat på hamnar inte under 10.000:- för att jag skall vara nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag har ett till salu... om man nu får säga det.

Såklart att du får säga det.

Men vad är det du har till salu? (antar at tdet är ett 2408 mk1) Och vilket pris,, MEN!! Berätta helst varför du säljer och alla de pros n' cons du har kommit fram till.

Skulle vara riktigt bra information.

Vem vet jag kanske köper av dig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...