Jump to content
Annons

Studio projects VTB1 och B3 ?

Recommended Posts

DeeNii__ (oregistrerad)
Postat

Är dem bra ihop för rap?

Jag fick ett erbjudande VTB1 + B3 för 2000 kr!?

Vad tycker ni ??

Passar dem ihop bra för att kunna rappa ??

Skriv snabbt behöver svar snabbt!

Peace

Annons
DeeNii__ (oregistrerad)
Postat

okejj... mer folk ??

Postat (redigerat)

Jag har dom, jag sitter och gör akustisk pop för det mÀsta och dom Àr grymma, bÄde till sÄngen och till gitarren. Jag skulle lÀtt tagit dom för 2000 om det inte Àr nÄtt fel pÄ dom. Sen har jag ingen aning om vilka "funktioner" man Àr ute efter nÀr man rappar men jag Àlskar bÄde mickrofonen och mikförstÀrkaren.

SÄ mycket kan jag ju sÀja.

Lycka till! Tjop

Redigerat av Elvispen
DeeNii__ (oregistrerad)
Postat

mer svar tack !

mallorcamange (oregistrerad)
Postat

detta Àr ju Claes avdelning men jag har en vtb1 och ska köpa en till p.g.a liveinspelning dÄ man inte kan köra line in och mic samtidigt i den. Men skönt ljud och rör i den Àr vÀl fördelarna....

Postat
[...]Skriv snabbt behöver svar snabbt! [..]

Du har fÄtt 2 positiva svar redan. Snabbt.

Ska du slösa tid pÄ att krÀva fler svar ("okejj... mer folk ??", "mer svar tack !") eller ska du slÄ till pÄ erbjudandet du hade sÄ brÄttom till?

Peace

Postat (redigerat)
[...]Skriv snabbt behöver svar snabbt! [..]

Du har fÄtt 2 positiva svar redan. Snabbt.

Ska du slösa tid pÄ att krÀva fler svar ("okejj... mer folk ??", "mer svar tack !") eller ska du slÄ till pÄ erbjudandet du hade sÄ brÄttom till?

Peace

SĂ„ sant som det va sagt

Redigerat av Yllet
DeeNii__ (oregistrerad)
Postat

assÄ jag ville bara ha snabba svar för jag har alldrig hört om dem 2 mic o preamp ! sÄ det va drf ! o jag bad om hjÀlp inte om att citera det jag skrev o skratta vad andra skriver ?? snÀlla pls hur gammal Àr ni fan ?? jag trodde proffs hÀnger hÀr??

Men det verkar vara 8:a Äringar :S

Fan

Postat

PÄ emusic.se kostar Project Pack, alltsÄ en B3 och en VTB-1, 2895:- och en B3 kostar 1695:-. SÄ som det skrevs tidigare om det inte Àr nÄgot fel pÄ förförstÀrkaren eller mikrofonen, slÄ till. Det dÀr Àr det budget-paket som rekommenderas oftast hÀr pÄ forumet. Du kan ju Àven anvÀnda sökfunktionen och söka runt angÄende den mikrofonen och paketet sÄ fÄr du upp mÄÄÄÄÄÄÄnga trÄdar om just det.

Och det var ju inte direkt nÄgra hemska pÄhopp som du blev utsatt för. Dom har ju en poÀng du har ju faktiskt fÄtt tvÄ svar, snabbt.

Lycka till.

DeeNii__ (oregistrerad)
Postat

Bone det va det jag ville höra ! ska kolla imon om miken o allt fungerar som det ska ! sÄ hr jag av mej hur ljudet Àr !

Peace

Postat

...och sĂ„ kan du lyssna pĂ„ hur micen lĂ„ter, pĂ„ min testsite. Dock inte ihop med VTB-1, men preampen Ă€r bra för sitt pris, sĂ„ det Ă€r inte mycket att tveka om. Glöm dĂ€remot inte bort att skaffa puffskydd - och dĂ„ menar jag inte vindskyddet i skummaterial som följer med (för det Ă€r inte ett puffskydd), utan ett riktigt puffskydd... 😉

DeeNii__ (oregistrerad)
Postat
...och sĂ„ kan du lyssna pĂ„ hur micen lĂ„ter, pĂ„ min testsite. Dock inte ihop med VTB-1, men preampen Ă€r bra för sitt pris, sĂ„ det Ă€r inte mycket att tveka om. Glöm dĂ€remot inte bort att skaffa puffskydd - och dĂ„ menar jag inte vindskyddet i skummaterial som följer med (för det Ă€r inte ett puffskydd), utan ett riktigt puffskydd... đŸ˜±

jag hittar inte den pÄ din test site? hittar bara B1 och sen C serien !:S

Inte b3 !

Men nÄn hÀr inne som har den kombinationen ??

Jag har http://www.musikborsen.se/itm_img/sml/sml_163659.jpg en sÄnn ?

E den bra dÄ??

😏😎😄😛😉😳

Postat

Lyssna pÄ B1, det Àr vÀl samma sak fast B3:an har vÀl ett till membran....

Dom borde vÀl lÄta i princip likadant..

Som sakt har jag miken och mikförstÀrkaren och dom Àr super! Jag köpte dom för 2895:- pÄ emusic och det var dom helt klart vÀrda.. jag skulle lÀtt slÄ till för 2000:-

Jag Àlsklar rörgrejen pÄ den dÀra förstÀrkaren, det blir himla nice ljud! Varmt och fint, grymmt bra faktiskt!

Det dÀr puffskyddet blir aldeles utmÀrkt!

Tjaop

DeeNii__ (oregistrerad)
Postat

okej... blir det mycket brus i dem ?? vill inte slÀnga bara 2000 kr för ngeting omdet finns mycket brus allstÄ !

sĂ„ kan du slĂ€nga upp en lpt eller nt du gjort sĂ„ man hör pĂ„ det 😏

Peace

Postat

Jag tycker inte dom brusar alls..

Körde med en TSM MT87 förut och B3:an brusar mycket mindre tycker jag...

Har inte nÄgongÄng haft problem med brus i B3:an..

Ska se om jag kan fibbla fram nÄtt ljudexempel

DeeNii__ (oregistrerad)
Postat

okejjj 😆

Peace

Postat
...och sĂ„ kan du lyssna pĂ„ hur micen lĂ„ter, pĂ„ min testsite. Dock inte ihop med VTB-1, men preampen Ă€r bra för sitt pris, sĂ„ det Ă€r inte mycket att tveka om. Glöm dĂ€remot inte bort att skaffa puffskydd - och dĂ„ menar jag inte vindskyddet i skummaterial som följer med (för det Ă€r inte ett puffskydd), utan ett riktigt puffskydd... 🙂

jag hittar inte den pÄ din test site? hittar bara B1 och sen C serien !:S

Inte b3 !

Men nÄn hÀr inne som har den kombinationen ??

Jag har http://www.musikborsen.se/itm_img/sml/sml_163659.jpg en sÄnn ?

E den bra dÄ??

😆😎😄😛🙂😛

Vilken miss... 🙂

Jag var helt sÀker pÄ att den fanns med. FÄr ÄtgÀrdas nÀsta omgÄng...

Som Elvispen sÀger, sÄ Àr det samma mic som B1, men med dubbla membran, sÄ att den kan ge bÄde cardioid, 8 och omni, jÀmfört med B1, som enbart har cardioid-upptagning.

Delvis mer begrÀnsade switchar för pad och HP-filter, men det Àr inget som jag ser som nÄgot problem.

Den typen av puffskydd var det jag menade. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.