Jump to content
Annons

Studio projects VTB1 och B3 ?


DeeNii__ (oregistrerad)

Recommended Posts

DeeNii__ (oregistrerad)

Är dem bra ihop för rap?

Jag fick ett erbjudande VTB1 + B3 för 2000 kr!?

Vad tycker ni ??

Passar dem ihop bra för att kunna rappa ??

Skriv snabbt behöver svar snabbt!

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har dom, jag sitter och gör akustisk pop för det mästa och dom är grymma, både till sången och till gitarren. Jag skulle lätt tagit dom för 2000 om det inte är nått fel på dom. Sen har jag ingen aning om vilka "funktioner" man är ute efter när man rappar men jag älskar både mickrofonen och mikförstärkaren.

Så mycket kan jag ju säja.

Lycka till! Tjop

Redigerat av Elvispen
Link to comment
Dela på andra sajter

mallorcamange (oregistrerad)

detta är ju Claes avdelning men jag har en vtb1 och ska köpa en till p.g.a liveinspelning då man inte kan köra line in och mic samtidigt i den. Men skönt ljud och rör i den är väl fördelarna....

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Skriv snabbt behöver svar snabbt! [..]

Du har fått 2 positiva svar redan. Snabbt.

Ska du slösa tid på att kräva fler svar ("okejj... mer folk ??", "mer svar tack !") eller ska du slå till på erbjudandet du hade så bråttom till?

Peace

Så sant som det va sagt

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

DeeNii__ (oregistrerad)

asså jag ville bara ha snabba svar för jag har alldrig hört om dem 2 mic o preamp ! så det va drf ! o jag bad om hjälp inte om att citera det jag skrev o skratta vad andra skriver ?? snälla pls hur gammal är ni fan ?? jag trodde proffs hänger här??

Men det verkar vara 8:a åringar :S

Fan

Link to comment
Dela på andra sajter

emusic.se kostar Project Pack, alltså en B3 och en VTB-1, 2895:- och en B3 kostar 1695:-. Så som det skrevs tidigare om det inte är något fel på förförstärkaren eller mikrofonen, slå till. Det där är det budget-paket som rekommenderas oftast här på forumet. Du kan ju även använda sökfunktionen och söka runt angående den mikrofonen och paketet så får du upp mååååååånga trådar om just det.

Och det var ju inte direkt några hemska påhopp som du blev utsatt för. Dom har ju en poäng du har ju faktiskt fått två svar, snabbt.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och så kan du lyssna på hur micen låter, på min testsite. Dock inte ihop med VTB-1, men preampen är bra för sitt pris, så det är inte mycket att tveka om. Glöm däremot inte bort att skaffa puffskydd - och då menar jag inte vindskyddet i skummaterial som följer med (för det är inte ett puffskydd), utan ett riktigt puffskydd... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

DeeNii__ (oregistrerad)
...och så kan du lyssna på hur micen låter, på min testsite. Dock inte ihop med VTB-1, men preampen är bra för sitt pris, så det är inte mycket att tveka om. Glöm däremot inte bort att skaffa puffskydd - och då menar jag inte vindskyddet i skummaterial som följer med (för det är inte ett puffskydd), utan ett riktigt puffskydd... 😱

jag hittar inte den på din test site? hittar bara B1 och sen C serien !:S

Inte b3 !

Men nån här inne som har den kombinationen ??

Jag har http://www.musikborsen.se/itm_img/sml/sml_163659.jpg en sånn ?

E den bra då??

😏😎😄😛😉😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna på B1, det är väl samma sak fast B3:an har väl ett till membran....

Dom borde väl låta i princip likadant..

Som sakt har jag miken och mikförstärkaren och dom är super! Jag köpte dom för 2895:- på emusic och det var dom helt klart värda.. jag skulle lätt slå till för 2000:-

Jag älsklar rörgrejen på den dära förstärkaren, det blir himla nice ljud! Varmt och fint, grymmt bra faktiskt!

Det där puffskyddet blir aldeles utmärkt!

Tjaop

Link to comment
Dela på andra sajter

DeeNii__ (oregistrerad)

okej... blir det mycket brus i dem ?? vill inte slänga bara 2000 kr för ngeting omdet finns mycket brus allstå !

så kan du slänga upp en lpt eller nt du gjort så man hör på det 😏

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

...och så kan du lyssna på hur micen låter, på min testsite. Dock inte ihop med VTB-1, men preampen är bra för sitt pris, så det är inte mycket att tveka om. Glöm däremot inte bort att skaffa puffskydd - och då menar jag inte vindskyddet i skummaterial som följer med (för det är inte ett puffskydd), utan ett riktigt puffskydd... 🙂

jag hittar inte den på din test site? hittar bara B1 och sen C serien !:S

Inte b3 !

Men nån här inne som har den kombinationen ??

Jag har http://www.musikborsen.se/itm_img/sml/sml_163659.jpg en sånn ?

E den bra då??

😆😎😄😛🙂😛

Vilken miss... 🙂

Jag var helt säker på att den fanns med. Får åtgärdas nästa omgång...

Som Elvispen säger, så är det samma mic som B1, men med dubbla membran, så att den kan ge både cardioid, 8 och omni, jämfört med B1, som enbart har cardioid-upptagning.

Delvis mer begränsade switchar för pad och HP-filter, men det är inget som jag ser som något problem.

Den typen av puffskydd var det jag menade. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...