Jump to content
Annons

ADK A51e + BEHRINGER EURORACK PRO UB802 = ?


rauie (oregistrerad)

Recommended Posts

rauie (oregistrerad)

har hört att ADK A51e inte passar så bra ihop med billiga mixerbord, stämmer det? Nu har jag hittat ett mixerbord som är ganska billigt men jag vill inte att det ska brusa och bli dålig inspelning. vad tror ni om den här lösningen?

ADK A51e + BEHRINGER EURORACK PRO UB802 = ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har själv ett UB802 och en billigare mikrofon. Jag får brus vid sång/akustisk gitarr-pålägg, men är övertygad om att det är micken som är boven i dramat. Jag får skära med en gate vid -60dB för att bli av med det. Har hört att Behringers mikrofonförstärkare skulle vara "brusiga" men snacket har troligtvis uppkommit p g a "sämre" sångmikrofoner. Vid "lajning" av elgitarr eller elbas uppkommer inte samma fenomen, så jag tror knappast du blir nämvärt besviken på en UB802 i alla fall. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mik preamparna bättre i 8kanals versionen än 10 kanalerna? 😳

8kanalaren heter : BEHRINGER EURORACK PRO UB802

10 kanalaren heter: BEHRINGER EURORACK UB1002

Vad är PRO? Är det bara dom säger för att verka häftiga? 🙂

Redigerat av Mantel
Link to comment
Dela på andra sajter

Att ADK:s mikrofoner inte skulle passa bra ihop med billiga mixerbord har jag inte hört, men det man kan säga är att mikrofonpreamparna i de billigare borden inte håller lika hög kvalitét som i dyrare mixerbord.

Nu vet jag inte vad du har budget för, men jag skulle kika närmare på Tapco 6306 (Mackies billiga serie) om du vill ha en billig mixer med bra preampar. Även Alesis och Yamaha tycker jag låter bra. En annan idé kan vara att satsa på en lös preamp istället för en mixer. Du kommer inte billigare undan för det, men betalar å andra sidan bara för preampen. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mik preamparna bättre i 8kanals versionen än 10 kanalerna? 😄

8kanalaren heter : BEHRINGER EURORACK PRO UB802

10 kanalaren heter: BEHRINGER EURORACK UB1002

Vad är PRO? Är det bara dom säger för att verka häftiga? 🙂

Tror det är samma mickförstärkare i alla Behringers mixers.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...