Jump to content
Annons

Program för att radera pluggar


C64

Recommended Posts

Funderar på om det finns nått program som man kan testa de

pluggar man har installerade och ifall de inte faller en i smaken så trycker man på

delete så avinstallerar man dom?

Skulle vara smidigt.

Redigerat av C64
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

[tjatkärring]

Om du menar instrumentpluggar så borde du ha ställt din fråga i avdelningen instrumentpluggar

Om du menar effekter så borde du ha ställt din fråga i avdelningen effekter

[/tjatkärring]

Men nåväl, du snackar om VST eller? Vad använder du för inspelningsprogram? Antingen ligger filerna i C:\Program( Files)\vstplugins

eller så använder du Cubase och då kan det ligga i nån Steinberg-mapp tror jag? (använder inte Cubase, nån annan får rätta mig)

...så då går du helt enkelt in i den mappen och letar upp filerna och raderar dem.

EDIT: Jag gillar ditt användarnamn!

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kör du för sequencer. Cubase, Pro Tools?

Olika fungerar olika. på Cubase så lägger sig dll filerna i plugin mappen under vstplugins

Alltså "den här datorn"- "program"- "Cubase"-"vstplugins".

(om de är vst, är de direct x så lägger de sig lite varstans och är svåra att flytta runt)

DEssa programfiler kan du flytta runt eller placera i egna mappar för det mesta iallfall. Ett hett tips är att spara filerna i egna mappar, när du insatllerar dem då vet du vad du letar efter.

Större syntar och liknande kan du ju gå in under windows (eller mac) och avinstallera som du gör med vanliga program,. I Windows typ ta bort programfunktionen. KOlla om de ligger med där annars så är det att letra reda på Dll filerna och eventuella andra tillhörande filer, t e x manual, samplingar o s v.

Det är samrt att skapa reda i pluginmappen. Reverb för sig, eq för sig, stora och små syntar os v. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...