Jump to content
Annons

Nu ska det funka för alla


lonewind

Recommended Posts

...med min alldeles egna domän. Kom och kolla. Berätta gärna vad ni tycker.

Och min EP kan ni ju också ladda ned gratis därifrån.

www.chrismichols.com

EDIT:Har varit stora problem med att många inte kan nå sidan. Det verkar som Linkowich här har löst det åt mig, jag bugar och bockar.

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det enda jag får upp är en text där det står "sponsored by musikarkivet" och hänvisas till en sida som heter just så.... Ska det va så?

Kör firefox 2.nått, OSX (fick samma resultat i Safari)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

gråbild me vit text.. eller tvärtom... (rötjut!! 😛 )o sen på tok för stor bild för min skärm/tv...

kör w xp sp2 firefox 1.5

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Shit... hur ska jag lösa det här nudå... tusen tack för att ni meddelade det.

vilja våld o vaselin.. nu drar jag det sista ur boxen.. 😎😉😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jeåå nu verkar de funka som de ska, men de e på tok för stort för min skärm.. olika versioner i olika upplösningar??

Gud vad skönt... fortfarande en tjej med mac som inte får det att funka....

Vad har du för upplösning?

Kan man göra så att den ändrar storlek efter upplösning menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

jeåå nu verkar de funka som de ska, men de e på tok för stort för min skärm.. olika versioner i olika upplösningar??

Gud vad skönt... fortfarande en tjej med mac som inte får det att funka....

Vad har du för upplösning?

Kan man göra så att den ändrar storlek efter upplösning menar du?

ja kör med min crt-tv o kör 800x600.

kan du inte göra en liten rad längst upp där du skriver in typ 800x600 800x1024 osvosvosv..

och sen funkar de för olika upplösningar så..alttås att man kan välja va man kör fö upplösning..

typ som när man kommer in på thomann o de e på tyska, så väljer man svenska i en liten länk.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tömt Cache, men ingen skillnad på Firefox 2.nått OSX eller safari för den delen. Samma resultat som innan.

Fasen... kan inte komma på vad som är fel...

Tusen tack för infon iaf...

Dags att sova...

Har någon en lösning så vore jag evigt tacksam...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tömt Cache, men ingen skillnad på Firefox 2.nått OSX eller safari för den delen. Samma resultat som innan.

Fasen... kan inte komma på vad som är fel...

Tusen tack för infon iaf...

Dags att sova...

Har någon en lösning så vore jag evigt tacksam...

skippa flash!!

de e lösningen..kör endast .png.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, flash är ett eländigt otyg. Inte speciellt förtjust i det heller. Ser ballt ut, men tar massa tid att ladda. Mjäh.

hehe wörd 2002 på det... mao true som fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, flash är ett eländigt otyg. Inte speciellt förtjust i det heller. Ser ballt ut, men tar massa tid att ladda. Mjäh.

hehe wörd 2002 på det... mao true som fan!

Sant att det är en del krångel... Men det är det jag kan skapligt och har verkligen inte haft tid lära mig annat

Link to comment
Dela på andra sajter

Slopa allt som rör sig och fadar in och ut. Sånt är bara irriterande. Tänk på att folk som besöker din sida är där för att lyssna på din musik och läsa om dig, dom bryr sig inte om menyerna ser coola ut 🙂

Annars är det en helt ok sida! Funkar bra för mig i IE6.0 1280x1024.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Skippa flash och gör det på riktigt. Det är ju bara bilder och länkar anyway? Varför flash, som leder till problem och inkompatibilitet och problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slopa allt som rör sig och fadar in och ut. Sånt är bara irriterande. Tänk på att folk som besöker din sida är där för att lyssna på din musik och läsa om dig, dom bryr sig inte om menyerna ser coola ut 🙂

Annars är det en helt ok sida! Funkar bra för mig i IE6.0 1280x1024.

Ok, super och tack. Återstår bara att få den att funka för alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Skippa flash och gör det på riktigt. Det är ju bara bilder och länkar anyway? Varför flash, som leder till problem och inkompatibilitet och problem.

Ah... för att jag kan enkel flash och kan få layouten som jag vill mycket lättare så. Har försökt med vanlig HTML många gånger med katastrofalt resultat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter jag på jobbet där jag har liten 15" skärm med 1024x768 och IE 6 och det ser bra ut. Dock bildas en liten irriterande vertikal scroll, vilket man skulle slippa om bara flash-området var liiite smalare på höjden. Fast det är småsaker bara... Med tanke på flashprylens proportioner så ser det förmodligen ännu bättre ut hemma där jag har widescreen. Good work!

(fast jag håller med de andra här som säger att flash bör undvikas, jag använder det aldrig när jag kodar webbsidor)

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
för att jag kan enkel flash och kan få layouten som jag vill mycket lättare så.

OK, då är det ju klart och du får skylla dig själv för konsekvenserna av ditt val. Jag tycker flash är att gå där ribban är lägst, framförallt då man inte gör nåt direkt flashigt, utan bara ritar en bild och en meny. Väldigt 90-tals, jämfört med kompatibel stylesheet-programmering alltså. Men du väljer ju din målgrupp och verktyg därefter och jag önskar dig lycka på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter jag på jobbet där jag har liten 15" skärm med 1024x768 och IE 6 och det ser bra ut. Dock bildas en liten irriterande vertikal scroll, vilket man skulle slippa om bara flash-området var liiite smalare på höjden. Fast det är småsaker bara... Med tanke på flashprylens proportioner så ser det förmodligen ännu bättre ut hemma där jag har widescreen. Good work!

(fast jag håller med de andra här som säger att flash bör undvikas, jag använder det aldrig när jag kodar webbsidor)

Strålande att höra att det funkar fint för dig...

Jag ska nog släppa upp sidan för att undvika scrollbehov

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter jag på jobbet där jag har liten 15" skärm med 1024x768 och IE 6 och det ser bra ut. Dock bildas en liten irriterande vertikal scroll, vilket man skulle slippa om bara flash-området var liiite smalare på höjden. Fast det är småsaker bara... Med tanke på flashprylens proportioner så ser det förmodligen ännu bättre ut hemma där jag har widescreen. Good work!

(fast jag håller med de andra här som säger att flash bör undvikas, jag använder det aldrig när jag kodar webbsidor)

Strålande att höra att det funkar fint för dig...

Jag ska nog släppa upp sidan för att undvika scrollbehov

Fast jag kom på att det beror på att jag kör med dubbel höjd på taskbaren i Windows för att få bättre överblick när jag har många program öppna. Om jag switchar till enkel rad (som jag tror de flesta använder) så blir det ingen scroll. Så det är säkert inte många med 1024x768 som får scroll. Bara ett förtydligande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar inte. Även om jag går direkt till själva .swf-filen så står det "movie not loaded" när jag högerklickar.

Kan det vara nåt med macversionen av flashplayer?

Låter faktiskt troligt... för den jag vet som fortfarande iinte får den att funka kör mac

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar bra här. Men jag har ett par synpunkter:

Du borde fixa så man slipper den tråkiga "Klicka här för att aktivera och använda den här kontrollen".

Slå på kantutjämningen på typsnittet! Det är lite för fult för att passera som ballt pixeltypsnitt, och på tok för svårläst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar inte för mig. Ser bara en grå sida med texten SITE SPONSORED BY MUSIKARKIVET.SE

Kör WinXP SP2 och Mozilla Firefox 1.5.0.9. Jag har Flash Player installerat (typ senaste versionen).

Då kör du samma som mig. En kompis hade samma problem och uppdarede sin flashplayer igen och då funkar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...