Jump to content
Annons

berra_-

Recommended Posts

Någon som kan rekomendera någon bra kompressor/limiter/båda-två 😄

Hårdvara eller mjukvara spelar ingen större roll. Dock är jag mer bekväm med hårdvara. (Datorer och jag kommer bara överens till en viss gräns 😛 och jag vill spara på den datorkraft som finns) så helst ganska lätt använd också (: gratis alternativ är ju också bra (: annars skulle jag kunna lägga ut ca 1000-2000kr.

För övrigt använder jag Cubase SE 3

Redigerat av berra_-
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du något rolig ljudkort med effekter på det. Jag hitta en kompressor som inte belastar datorn som finns på pci-ljudkortet, dsp effekt tror jag det kallas när det är på det sättet. Och jag har ett enkelt två ut/in kort så det bör du kolla upp. Vet inte hur vanligt detta är.

Link to comment
Dela på andra sajter

FMR Audios RNC glänser mest av allt till sång, där den är svårslagen. Den är dock under omkonstruktion till RoHS-kompatibilitet för stunden, så den kommer antagligen inte att vara tillgänglig igen förrän under februari (gissar på sent i februari eller under mars, eftersom jag är realist... 😄 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du något rolig ljudkort med effekter på det. Jag hitta en kompressor som inte belastar datorn som finns på pci-ljudkortet, dsp effekt tror jag det kallas när det är på det sättet. Och jag har ett enkelt två ut/in kort så det bör du kolla upp. Vet inte hur vanligt detta är.

är det typ som liquid mix och uad-1?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du något rolig ljudkort med effekter på det. Jag hitta en kompressor som inte belastar datorn som finns på pci-ljudkortet, dsp effekt tror jag det kallas när det är på det sättet. Och jag har ett enkelt två ut/in kort så det bör du kolla upp. Vet inte hur vanligt detta är.

är det typ som liquid mix och uad-1?

Jag vet inte vad du pratar om men kan ge lite info om den jag fann på emu-hemsidan. Just ja, är ett emu 0404.

E-MU E-DSP™ 32-bit DSP with 67-bit accumulator (double precision w/ 3 headroom bits
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...