Jump to content
Annons

HUr koppler jag in lurarna och högtalarna?


jocce29 (oregistrerad)

Recommended Posts

jocce29 (oregistrerad)

hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. 🙂

en sak e säkert.. du ska definitivt inte ha lurarna kopplade mot en ingång..!!

du ska kolla efter headphone eller liknande utgång!

vad för hercules mixrt?

Link to comment
Dela på andra sajter

jocce29 (oregistrerad)

Menade naturligtvis utgång, och det har jag hittat på datorn, men när ja kopplar in dom så kommer ju allt ljud ut i lurarna o så ska de väll in vara.?Inställning på datorn? Har ett hercules som ja köpte på netonnet för 2100 eller liknande.

Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jocce29 (oregistrerad)

Det är en inställning på datorn, men kan någon snälla säga vad det är? Hittar inte något som en påminner om en sådan inställning. Den som kan berätta för mig kan nästan få en glass.

Link to comment
Dela på andra sajter

jocce29 (oregistrerad)

de va de jävligaste! De finns ingen utgång på framsidan!!! Kan ni inte förstå det! Jag får ta hörlurssladden och stoppa in den i ljudkortet. Sedan måste jag troligtvis ändra en inställning på datorn, och det är bara det jag vill veta. inte att mitt mixerbord har en utgång på framsidan vilket den inte har.

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tar ett djupt andetag. Ger folk härinne en vettig beskrivning av vad du har för prylar (dator, ljudkort, mixer), skriver vad det är för modell/märke kanske du kan få den hjälp du vill ha.

Det vi vet nu är att du har en dator, en Hercules mixer och antagligen ett par hörlurar. Det är ganska vagt. Tycker inte du det också?

Link to comment
Dela på andra sajter

jocce29 (oregistrerad)

ok, så ni vet inte om det bara finns en inställning på datorn som finns oavsett vad det är för ljudkort, annars är det säerligen ljudkortet som är kass. eller va tror ni.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken massa skitsvar du fick 😉.. Men en sak funkar bra är Samsons C-control.. Kolla in den på http://www.samsontech.com/products/product...=1650&brandID=2

EDIT: På köpet får du en "talback kanal" också 😱

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Tjena 😎 jo det är Enkelt pysen 🙂

det finns flera sett t.ex.

om det är en stationär dator:

Du kan då helt enkelt använda Moderkortets inbyggda Ljudkort och ställa in i virtual Dj ( eller vilket program du använder )

så att det som ska till Lurarana skicaks genom det ljudkortet.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. 🙂

Jag förstår inte ditt problem riktigt? Vet du inte hur du kopplar in lurarna/högtalarna är det lite tidigt att börja snacka om hur du ska göra inne i datorn. Och har du kopplat in lurarna/högtalarna, vad är felet?, låter det inte?

Om du har PC:

Prova Kontrollpanelen--> Ljud och ljudenheter --> Ljudenheter

Om du har mac har jag ingen aning 😄

Ge oss mer info! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

VM i värdelösa svar.

Grabben har köpt en Hercules Midi-kontroller, alltså versionen utan ljudkort som givetvis saknar hörlursutgång på framsidan.

Hur du ska rigga det hela beror på vilket program du använder och vilket ljudkort du har. Kör du med datorns inbyggda kommer du inte kunna lyssna på en låt samtidigt som en annan spelas - för detta krävs ljudkort med två utgångar, alternativt två ljudkort. Men det beror som sagt lite på vilket program du hade tänkt använda ihop med Herculesen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
hehe...jag har inte fått någon riktig koll på hur ja kan koppla in lurarna tillsammans med högtalarna, vilken inställning ska man ha på datorn? vart ställer man in det? Har ett Hercules mixerbord utan någon ingån för lurar. :rolleyes:

Snälla snälla du som gjorde Forumet.... VA Liiiiite mer aktiv tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...