Jump to content
Annons

Imorgon är det Grammis orgien


spaceman

Recommended Posts

Imorgon på tv4 kl 20:00 sänds Grammisgalan igen. Sen kan man ju tycka vad som helst om det. En del tycker det är en ankdamm för inbördes beundran andra tycker det är kul. Hursomhelst så tycker jag varken eller. Det är som p3 galan. Det är underhållning, man får ta det för vad det är.

Här kan du se dom nominerade:

http://www.grammis.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag fick bestämma:

Album: The Knife

Artist: The Knife

Hiphop/soul: Fattaru

Hårdrock: The Haunted

Klubb/dans: Sumo, men det vore sjukt roligt att läsa reaktionerna här på forumet om Basshunter vann.

Kompositör: The Dreijers

Nykomling: Veronica Maggio

Pop kvinnlig: Veronica Maggio

Pop manlig: Håkan Hellström

Popgrupp: The Knife och Fibes oh fibes får dela

Producent: The Dreijers

Rockgrupp: Atomic Swing

Men det får jag ju inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Knife lär väl vinna men inte för att de är särskilt bra utan för att de saknar konkurrens ( i Sverige)

Fibes oh fibes är också sanslöst överskattade mer utvattnad soul får man ju leta efter (men vem vill?)

Atomic Swings comeback-album var riktigt svagt, men dom är ju rätt bra live åtminstone..

Ison och Fille vinner årets hiphop allt annat är coco...

Veronica Maggio förtjänar något pris..

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ett exempel på att jag inte hänger med något särskilt beträffande SVENSK musik...

Vinner Marit Bergman är det fattigt iaf...

Enda plattan jag köpt var Atomic Swing "The broken habanas". Grym!

Är jag lokalpatriot håller jag även på Hammerfall.

Lisa Miskovsky kanske behöver uppmuntran.

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Southbound (oregistrerad)

Min röst går helr klart på

TOTTA & WIEHE - DYLAN.

Hur Känslo samt som helst, om jag inte minns fel var väl det de sista Totta gjorde innan han dog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Basshunter inte ens är nominerad för årets låt är total skandal. Finns ju ingen låt som slagit som Boten Anna... vad man än tycker om låten. Usch!

Kul föresten att dom vansinnigt värdelösa idoldeltagarna är nominerade till så mycket. Okey om Darin förtjänar ett pris eller två. Men Agnes och Sebastian?

Höll för övrigt på att svimma när Idol-Ola dränktes i nomineringar till rockbjörnen. Hans album är det sämsta jag hört i år. Vart är världen på väg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Höll för övrigt på att svimma när Idol-Ola dränktes i nomineringar till rockbjörnen. Hans album är det sämsta jag hört i år. Vart är världen på väg?

Det är rockbjörnen, som är ungefär lika intressant som aftonbladets tvpris. Ingen bryr sig förutom arrangörerna och vinnarna. Vill man hitta de riktigt bra svenska artisterna och banden så får man gräva lite längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Maggan är ju skojig att höra på, men Diarrén är nog ett sånt melodilöst minututfyllnadsgissel ... nåja, där har vi ju en kategori han kunde bli nominerad i förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Såg inte mycket av det. Mer än att det var en siluettfigur i rutan för Atomic Swing. Då förstod jag att de inte skulle vinna.

Sedan uppträdde nån tjej, blond, vt inte vad de hette, bandet - med det var helt kass iaf. Sedan såg jag Lisa Miskovsky - rätt schysst låt. Sedan såg jag basshunter sjunga den där igen och nu satt han i en trampbåt tror jag. Då var det som jag skrev iaf i en annan tråd då... det handlar om en båt.

Vann Taube nåt?

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade inte på det direkt (satt vid datorn men tjejen satt o tittade); hörde jag rätt att Stenmark vann årets låt med sin Sjumilakliv? (Den heter väl så?) Visar i så fall att jag gjorde helt rätt i att inte titta på galan... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Jag såg en hel del på galan och tycker att herr stenmark sjöng förvånansvärt illa i öppningsnumret.

Dessutom verkade vissa ha druckit lite för mycket innan dem gick upp och skulle presentera priser...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Pinsamt att Knife vann ens ett pris med sin allt annat än nyskapande blandning av björk och italosynt....

Heh, vilka andra i Sverige är ens i närheten av att vara lika nyskapande som The Knife??

En hel del av de som gör elektronisk musik i Sverige är mer nyskapande än Knife, Knife gör ju något slags retrosyntcollage av New Order,Björk,Kraftwerk,Aphex Twin och italosynt/disco nästan alla deras ljud rytmer och slingor har man hört förr, sen så är deras s.k.. mystiska image så spekulativ att man nästan kräks, alltså inte nyskapande för fem öre....men visst något bra har dom ju gjort..

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Lisa M var väl ok.

Veronica Maggio - hette hon så? Var inte min smak! Marit Bergman köper jag inte heller.

Vad är Knife för något? Har aldrig hört dem innan!! Men de vann tydligen priser. Spelades de i programmet? Nu missade jag dem igen hursomhelst.

glas//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...