EmilAzon Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 Hej! HĂ„ller pĂ„ att försöka bygga en liten hemmastudio, och har nu kommit till mikrofonerna. Jag har tĂ€nkt att börja med att köpa en relativt bra allaround kondensatormick. De jag har kollat pĂ„ Ă€r MT87S MKII, MT103 eller MT170. MT103 har jag spelat in en del med och tycker att den Ă€r ganska bra. Ingen av dessa Ă€r ju dock en Neumann. Vilken av dessa tycker ni? Ăr det nĂ„gon annan runt denna prislapp som ni kan rekomendera? Tacksam för svar! MVH Emil
Claes Holmerup Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 En bra start kan vara att hĂ€mta ett gĂ€ng smakprov frĂ„n min testsite, dĂ€r det finns över 100 lika modeller av mikrofoner att vĂ€lja och vraka bland. đ Det Ă€r TSM-mikrofoner du rĂ€knar upp, alltsĂ„ Luthmans eget "mĂ€rke". Det finns mĂ„nga andra som Ă€r mer eller mindre identiska, sĂ„ det Ă€r all idĂ© att kolla upp flera olika mĂ€rken och inte stirra sig blind pĂ„ ett enda "mĂ€rke"...
EmilAzon Postat 27 januari 2007 TrÄdstartare Postat 27 januari 2007 Tack Claes för svaren! VÀldigt bra idé med en sÄdan testsida... Dock sÄ Àr det mÄnga sÄ jag tÀnkte kanske att du hade nÄgra personliga favoriter i ungefÀrlig prisklass 900 - 1300? Vore gott att höra. Emil
gsol Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 I den prisklassen brukar mÄnga lovorda Studio Projects B1. Kan vara vÀrt att ta en kik pÄ.
milton Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 (redigerat) Tack Claes för svaren! VĂ€ldigt bra idĂ© med en sĂ„dan testsida... Dock sĂ„ Ă€r det mĂ„nga sĂ„ jag tĂ€nkte kanske att du hade nĂ„gra personliga favoriter i ungefĂ€rlig prisklass 900 - 1300? Vore gott att höra. Emil I den prisklassen brukar mĂ„nga lovorda Studio Projects B1. Kan vara vĂ€rt att ta en kik pĂ„. MĂ„nga Ă€r bra & skillnaderna Ă€r relativt smĂ„, men bĂ€st brukar Studio Projects B1 utnĂ€mnas till. Ăven utav Claes đ SjĂ€lv har jag en ADK 51 som funkar skitbra. Lycka till. Redigerat 27 januari 2007 av milton
Claes Holmerup Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 Ska kanske bekrĂ€fta att jag skriver under pĂ„ Studio Projects B1, som Ă€r min favorit i prisklassen. đ
allansson Postat 27 januari 2007 Postat 27 januari 2007 Jag hÄller mig ocksÄ till skaran av lovordare för Studio Projects B1. Har en sjÀlv och jag Àr vÀldigt nöjd.
EmilAzon Postat 28 januari 2007 TrĂ„dstartare Postat 28 januari 2007 (redigerat) Tack för alla svaren. Kollade in de jag tidigare nĂ€mt och Ă€ven ADK som jag tidigare hört om. PĂ„ gitarren lĂ€t det mesta ganska likt tyckte jag, det var pĂ„ mansröst jag tyckte det var skillnad mest. Men Studio Project B1 var helt klart bĂ€st av dom jag kollade (i den prisklassen alltsĂ„). SĂ„ en sĂ„dan fĂ„r det nog bli. Om ni har fler tips sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna forsĂ€tta skriva đ Redigerat 28 januari 2007 av EmilAzon
Vallhagen Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 MXL V67G!! Inte bĂ€ttre, men den Ă€r grön đ
Magnetic Postat 28 januari 2007 Postat 28 januari 2007 Tjena Kan rekomendera TSM MT170 som du hade som förslag. LĂ„ter luftigt och bra med stor nĂ€rvaro. Dessutom Ă€r den riktigt snygg... Vilket Ă€r en inspirationskĂ€lla bara det đ // Klas
wovenhand Postat 30 januari 2007 Postat 30 januari 2007 Mikrofonen ska se tuff ut, det Àr det allra viktigaste.
Elvispen Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 japp, vem vill sjunga in i en ful grej lixom? En snygg sak vill man vara nĂ€ra och dĂ„ blir det mer nĂ€rvaro i sĂ„ngen Ă€n om man har en ful rackare đ± Eller? ;O
JagÀrsnabb Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Tjenna! Om du har lust att köpa en lite bÀttre mick Àn dom i "instegsklassen" sÄ att sÀga sÄ Àr en black knight ett vÀldigt bra alternativ. sjÀlv tycker ja inte de Àr dumt att lÀgga ut lite extra pÄ en gÄng ist för att ÀndÄ punga ut med mer senare. Om du vill skulle du kunna fÄ min black knight inklusive shockmount. dessutom Àr den snygg hehe
berra_- Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 B1'an Ă€r guld đ (fast att den Ă€r silverfĂ€rgad )
IDF Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Tjenna! Om du har lust att köpa en lite bĂ€ttre mick Ă€n dom i "instegsklassen" sĂ„ att sĂ€ga sĂ„ Ă€r en black knight ett vĂ€ldigt bra alternativ. sjĂ€lv tycker ja inte de Ă€r dumt att lĂ€gga ut lite extra pĂ„ en gĂ„ng ist för att Ă€ndĂ„ punga ut med mer senare. Om du vill skulle du kunna fĂ„ min black knight inklusive shockmount. dessutom Ă€r den snygg đ hehe ja tar den gĂ€rna.. đ
JagĂ€rsnabb Postat 6 februari 2007 Postat 6 februari 2007 Tjenna! Om du har lust att köpa en lite bĂ€ttre mick Ă€n dom i "instegsklassen" sĂ„ att sĂ€ga sĂ„ Ă€r en black knight ett vĂ€ldigt bra alternativ. sjĂ€lv tycker ja inte de Ă€r dumt att lĂ€gga ut lite extra pĂ„ en gĂ„ng ist för att Ă€ndĂ„ punga ut med mer senare. Om du vill skulle du kunna fĂ„ min black knight inklusive shockmount. dessutom Ă€r den snygg đ hehe ja tar den gĂ€rna.. đ haha kanske formulerade mig fel.. đ att Fà Àr nog inte helt rĂ€tt.. att fĂ„ köpa dĂ€remot đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.