Jump to content
Annons

Logic Express skall inhandlas


Ekua

Recommended Posts

Hej på er,

Har uppgraderat min "hemstudio" och fick den klar igår.

Eller ja jag har inte handlat min "mjukvara" ännu.

Min "studio" består av:

iMac 2ghz duocore

Presonus FireBox

Studio Projects B1

Mina tankar går åt att jag ska köpa mig Logic Express.

MEN, ska jag göra det? jag tänker på att det snackas om Logic 8 lite här och där, och jag funderar på om även ett Logic Express 8 kommer att släppas samtidigt? kanse värt att vänta in detta i sådna fall?

Får man med någon trevlig och lätt manual till logic? typ en kom igång och hur man ställer in det osv? har kört cubase tidigare och det känns som det är en rätt stor övergång det lilla jag sett på demon som jag ladda hem.

Tankarna har även gått om man ska spara ihopp till det stora Logic, men eftersom jag nästan bara spelar in sång och akustisk gitarr och några få midi spår så känns det som Express borde täcka mina behov rätt bra.

Finns det några schyssta gratis pluggar som man kanske skulle kolla in? eller ingår det helt "ok" pluggar i express?

Vänliga Hälsningar

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
studenter har 50% rabatt på alla Macprogram... köpte mitt Logic Pro 7 för 4900:-

Vart hittar du det? Jag söker på Apple via Mecenat men får bara fram en rabatterad version som kostar över sex tusen.

Det är bara vissa program som man kan köpa till 50% rabatt, via Mecenat.

Skulle verkligen uppskatta en länk! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

studenter har 50% rabatt på alla Macprogram... köpte mitt Logic Pro 7 för 4900:-

Vart hittar du det? Jag söker på Apple via Mecenat men får bara fram en rabatterad version som kostar över sex tusen.

Det är bara vissa program som man kan köpa till 50% rabatt, via Mecenat.

Skulle verkligen uppskatta en länk! 😛

Du får logga in dig på studentkortets hemsida...

Sen gå därifrån till apple-länken...

STUDENTKORTET

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

studenter har 50% rabatt på alla Macprogram... köpte mitt Logic Pro 7 för 4900:-

Vart hittar du det? Jag söker på Apple via Mecenat men får bara fram en rabatterad version som kostar över sex tusen.

Det är bara vissa program som man kan köpa till 50% rabatt, via Mecenat.

Skulle verkligen uppskatta en länk! 😛

Du får logga in dig på studentkortets hemsida...

Sen gå därifrån till apple-länken...

STUDENTKORTET

Ah okej.

Tackar så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

studenter har 50% rabatt på alla Macprogram... köpte mitt Logic Pro 7 för 4900:-

Vart hittar du det? Jag söker på Apple via Mecenat men får bara fram en rabatterad version som kostar över sex tusen.

Det är bara vissa program som man kan köpa till 50% rabatt, via Mecenat.

Skulle verkligen uppskatta en länk! 😛

Det går dessutom alldeles utmärkt att helt sonika ringa Apple Store och berätta att man är student. Det gjorde jag i höstas och det var inga problem alls. Knappt 5000 kronor för Logic Pro måste vara det prisvärdaste man kan köpa för pengar i de här sammanhangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

studenter har 50% rabatt på alla Macprogram... köpte mitt Logic Pro 7 för 4900:-

Vart hittar du det? Jag söker på Apple via Mecenat men får bara fram en rabatterad version som kostar över sex tusen.

Det är bara vissa program som man kan köpa till 50% rabatt, via Mecenat.

Skulle verkligen uppskatta en länk! 😉

Det går dessutom alldeles utmärkt att helt sonika ringa Apple Store och berätta att man är student. Det gjorde jag i höstas och det var inga problem alls. Knappt 5000 kronor för Logic Pro måste vara det prisvärdaste man kan köpa för pengar i de här sammanhangen.

Ja, jag skrattade hela tiden jag betalade mina 4900 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mycket intresserad av hur mycket iMacen låter vid normaldrift. Ge gärna lite konkreta exempel så att man fattar ljudstyrkan (som ett jetplan, en svag viskning, likt en råmande ko etc.) 😳

Funderar serriöst på att skaffa mig en 24" iMac när den nya versionen av Mac OS X släpps och byta från internt ljudkort till externt. Men allt beror på hur mycket iMacen låter.

Vore mycket tacksam för svar! 😎

Appropå manual till Logic så fick jag vid mitt köp av Logic 7 pro med en väldans massa manualer i pappersformat, men dessa installeras också i PDF-format (per default tror jag?) vilket är mycket användbart om man vet vad man söker efter (ctrl+f anternativt apple+f). Man får även tillgång till Apples databas och forum för Logic.

Och vill du trixa lite så läs 5p på distans och registrera dig som student så har du din studentrabbat. Vet dock inte om det finns någon premiss om att man måste läsa mer än 5p? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorvolym varierar. När jag sitter framför den och använder den brusar mina datorhögtalare mer än vad jag hör datorn. I princip helt tyst. Har dock reagerat på att den haft högre ljudvolym när jag suttit brevid (där jag har min soffa). Detta kan bero på fler saker som att den varit igång länge eller att det helt enkelt är från en annan vinkel.¨

Har en 20 tummare

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Datorvolym varierar. När jag sitter framför den och använder den brusar mina datorhögtalare mer än vad jag hör datorn. I princip helt tyst. Har dock reagerat på att den haft högre ljudvolym när jag suttit brevid (där jag har min soffa). Detta kan bero på fler saker som att den varit igång länge eller att det helt enkelt är från en annan vinkel.¨

Har en 20 tummare

Tackar, bockar och bugar för informationen om hur mycket (eller skall vi säga lite) iMacen låter! 🙂

Gör ett antagande att en iMac med intelproppar låter väldigt mycket mindre jämfört med en äldre iMac med PowerPC (IBM) propp. Problem med varma processorer var väl en av anledningarna till varför Apple bytte cpu-familj 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett antagande att en iMac med intelproppar låter väldigt mycket mindre jämfört med en äldre iMac med PowerPC (IBM) propp. Problem med varma processorer var väl en av anledningarna till varför Apple bytte cpu-familj 🙂

Näe. Det var främst att IBM hade svårt att leverera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett antagande att en iMac med intelproppar låter väldigt mycket mindre jämfört med en äldre iMac med PowerPC (IBM) propp. Problem med varma processorer var väl en av anledningarna till varför Apple bytte cpu-familj 😠

Näe. Det var främst att IBM hade svårt att leverera.

Nej det var av båda anledningarna. IBM kunde ju t ex inte tillverka någon processor till Powerbook G5 pga av just värmeproblemen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om dom höjt priset för program för studenter nu, 6500 går pro-varianten på numera. 1800 för expressen. Blir väl en 35% rabatt eller nåt.

😠

Damn..... jag väntade för länge. Åt vilket håll PC/MAC-vågen lutar inför nästa datorköp är inte längre lika självklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om dom höjt priset för program för studenter nu, 6500 går pro-varianten på numera. 1800 för expressen. Blir väl en 35% rabatt eller nåt.

😠

Damn..... jag väntade för länge. Åt vilket håll PC/MAC-vågen lutar inför nästa datorköp är inte längre lika självklart.

Nej det stämmer inte, tror att det står så bara, det gjorde det även när jag letade unt i djungeln på deras sida. var därför som jag ringde och beställde och de försäkrade att det var 5000kr som gällde. Det var för övrigt i typ oktober som jag slog till.

Men ring Apple Store och hör med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett antagande att en iMac med intelproppar låter väldigt mycket mindre jämfört med en äldre iMac med PowerPC (IBM) propp. Problem med varma processorer var väl en av anledningarna till varför Apple bytte cpu-familj 😄

Näe. Det var främst att IBM hade svårt att leverera.

Ja, en lika snabb processor... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om dom höjt priset för program för studenter nu, 6500 går pro-varianten på numera. 1800 för expressen. Blir väl en 35% rabatt eller nåt.

😄

Damn..... jag väntade för länge. Åt vilket håll PC/MAC-vågen lutar inför nästa datorköp är inte längre lika självklart.

Nej det stämmer inte, tror att det står så bara, det gjorde det även när jag letade unt i djungeln på deras sida. var därför som jag ringde och beställde och de försäkrade att det var 5000kr som gällde. Det var för övrigt i typ oktober som jag slog till.

Men ring Apple Store och hör med dom.

I oktober, och även senare, när jag var inne via mecenat, stod det priser som var 50% billigare även på nätbutiken. Det är först nu på senare tid som det är den lägre rabattnivån där, så är du säker? Har du frågat nyligen, typ nu i januari?

Link to comment
Dela på andra sajter

Äcsh jag shoppade det, fick ett schysst pris av företaget bredvid mitt jobb.

Aja nu släpps väl logic 8 imorrn eller nått hehe!

Tack för goda råd och tips.

Vänliga Hälsningar

Joel Andersson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...