Jump to content
Annons

prob. m. trumminspelning


browno

Recommended Posts

Hej, jag och mitt band håller på med en lågbudget demo, men har stött på lite problem med trumminspelningen, det ligger ett irriterande Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip i bakgrunden hela tiden, vore tacksam om någon kunde svara så snabbt som möjligt på detta.

trummljudet: http://joxxe.no-ip.com/overboard/filer/Drums.mp3

mvh:Bruno.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Första gångerna jag lyssnade förstod jag inte vad du pratade om... men sen tänkte jag att det är nog cymballjudet du refererar till. Pröva byta cymbal, och/eller överhängs mikrofoner. Är det en dynamisk mick ovanför trummorna?

Link to comment
Dela på andra sajter

det låter som, eftersom det är "mono" allt ligger i mitten utan separering (panning) hur du nu spelat in det, som att du skulle behöva sära på overhead mikarna, det är cymbalen/erna som skapar detta som en ton då det blandas med resonansen i rummet som sedan blandas i mickarna/micken, detta kommer inte att höras lika påtagligt då du lägger på fler instrument men försök att gör det i ett lite större stereobild panna isär kanalerna så att de olika cymbalerna, pukorna får ett större rum i mixen att låta i.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...