Jump to content
Annons

Samma kaliber - The trombonist


maxmaxmax (oregistrerad)

Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)

LÅTNAMN: The trombonist

ARTIST/GRUPP: Samma Kaliber

GENRE: sextiotalspop

LÅTLÄNGD: 1:59

KOMPOSITÖR: maxmaxmax

PRODUCENT: maxmaxmax

EV. MEDVERKANDE: maxmaxmax

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,87 MB

LÅTLÄNK:

Samma Kaliber - The trombonist

Eller klistra in i webläsaren:

http://www.angelfire.com/oz/sibirien/trombonist.mp3

Ursäkta för det jättedåliga ljudet, annars brukar Henke vara här med sina mästarkunskaper men han har flytt fältet.

Det är en eloge till trombonisten för att hjälpa till med mina nybörjarfrågor. Alltid så snäll.

Mr trombone

So keen on the tone

thanks for telling how:

nursing my sound

I was alone

Mr trombone

everything went wrong

Posting all my silly questions

no-one gave replies

Latency for many minutes

I heard the tone

Trombone in the air

My helping hand was there!

( trombonsolo.. erhmm. 😉 )

etc etc

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samma Kaliber häller inte ur sig nånting dåligt, inte heller den här.

Kanske svagaste låten hittills ändå om man måste jämföra med mästerverken "Muffins" och "Hammagrella" (förstås 😆 ).

Slutar aldrig att imponeras av melodikänslan och dom tidstypiska klockrena körstämmorna (förutom 60-talsmusik, maxmaxmax du diggar väl Jellyfish?).

Trombonsolot var väl sådär....., men okej, ni hade väl ingen trombon hemma så det är väl ok. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähmen vad fan är det här nu då?!

Vad är det för fel med titlar och låtar som hyllar Andreas?!!? Eller måste man bjuda någon jävla winersångare på öl en hel semester för det?!

hammagrella, trombonist... skulle det vara något det?!?!

...förresten så är jag glad att slippa! ...och tro inte -inte ALLS- att jag är avundsjuk, för det är jag inte!!!

😆😄🙂

PS. Sjysst låt förresten! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ojojoj! Samma kaliber som tidigare! 😉 (ursäkta, jag kunde inte motstå)

Oantastlig trombon-imitation på min ära. Ljudet är klockrent, något liknande hade jag inte lyckats skruva till på månad. Imponerande med tanke på förutsättningarna 😉 Just det där 60-tals-reverbet har jag letat länge efter, vad är det för något?

Det är inte helt utan missunnsamhet jag inser hur väl du tycks prestera utan min assistans... :rolleyes:

I slutet låter det som om en långhårig, skäggprydd ung man tar några rejäla tag med vispen i en marrängsmet. Kan den iakttagelsen stämma månne?

Bra jobbat!

/ Din Brutus, tillika Förste Styrman

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon av körerna skulle må bra av lite autotune  🙂

Pyttsan! Autotunern är den största förolämpningen mot god smak och anständighet i modern tid! 🙂

Sådeså! 🙂

Redigerat av Henke
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Autotunern är den största förolämpningen mot god smak och anständighet i modern tid!

Ja just, tänk att det finns folk som vill räta upp falsktoner, man blir ju förbannad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon av körerna skulle må bra av lite autotune  🙂

Pyttsan! Autotunern är den största förolämpningen mot god smak och anständighet i modern tid! 😠

Sådeså! 🙂

Tja. Sjunger man 110 så... Och lite falsksång kan vara charmigt, men inte på körer väl? Det finns ju tom en kille med nicket "kill all autotuner" så. Jag använde det mest för att det är ett fint sätt att säga att det låter lite pjääuu.

förlåt om detta blev lite ot.

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...