Jump to content
Annons

Inbyggda loopar och midisamplingar i ableton?


Sython

Recommended Posts

Annons

Loopar fin det gott om i live 6 (även "Live Lite").

Men vad menar du med MIDISamplingar?

Programera MIDI? Neeej, klart du inte kan, Live är ju ett program som likanar ejay!?

Skämt åt sido, klart du kan det!

Antingen via pianorollen där du klicarut din MIDI eller via ditt klaviatur. Kan ju andvända antingen Lives egna synthar eller VST.

Lär manualen till Live så är du snart igång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, någon manual får man ju inte med Livelite men vad jag vet så följer ju en helpfil i PDF-format med även liteversionen.

Annars är det som lådan säger du kan rita själv, använda ett keyboard eller bara tangentbordet för att programmera midi.

Ett tips. Om du inte har ett keyboard. Spela in utan att spela på ett tomt midispår så får du upp pianoroll menyn längst ned. Den finns inte där per default.

Sen går det bra att rita in tonerna med pennan eller att spela på tangentbordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, någon manual får man ju inte med Livelite men vad jag vet så följer ju en helpfil i PDF-format med även liteversionen.

Annars är det som lådan säger du kan rita själv, använda ett keyboard eller bara tangentbordet för att programmera midi.

Ett tips. Om du inte har ett keyboard. Spela in utan att spela på ett tomt midispår så får du upp pianoroll menyn längst ned. Den finns inte där per default.

Sen går det bra att rita in tonerna med pennan eller att spela på tangentbordet.

*host,host*

Jodå, även i live Lite så medfäljer manual, iform av olika lessions i själva programet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj det här var mycket tips. Jag ska erkänna att jag har varit för slö för att ens kolla om jag någon instruktionsbok har, tack för alla tips. Ska ge mig in i abletons värld snart. Är van vid cubase så det är lite lurigt att komma igång. Tack återigen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...