Jump to content
Annons

Shure's trådlösa system


saverman

Recommended Posts

Annons
Jag personligen tycker att Shure's hemsida säger ungefär lika mycket som min potatisskalare... Får ringa butikerna i stan och höra efter.

Den säger väl allt man behöver veta?

Du köper den billiga om du endast gigar på mindre ställen eller har mottagaren på scenen du är på eftersom den har sämre räckvidd.

De dyrare har längre räckvidd och kan bemästra fler system vilket borde vara helt irrelevant för dig eftersom du endast ska ha den som din egen lead-mik om jag förstår det rätt?

Så go for den billigaste eller mellanvarianten om du vill ha bättre räckvidd och risk för störningar eftersom man har färre frekvenser att välja på den billigaste. Det finns många olika trådlösa system på ställen man gigar på och det bästa är ju att ha fler band att välja på för att slippa externa störningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, kanske var jag som inte förstod mig på deras upplägg...

Det är alltså ULX jag borde gå lös på? Såg att dom fanns till hyffsade priser på Ebay. Lavrell, vet du hur det är med tillåtna frekvenser? Är det samma frekvenser inställda på dom man köper i USA som i Europa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, kanske var jag som inte förstod mig på deras upplägg...

Det är alltså ULX jag borde gå lös på? Såg att dom fanns till hyffsade priser på Ebay. Lavrell, vet du hur det är med tillåtna frekvenser? Är det samma frekvenser inställda på dom man köper i USA som i Europa?

Det har jag faktiskt aldrig funderat över eftersom jag bara använt mottagare köpta i Sverige.

Hmmm, släng iväg ett mail till TTS som är ansvariga för shure i sverige. Dom borde ju veta TTS hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, kanske var jag som inte förstod mig på deras upplägg...

Det är alltså ULX jag borde gå lös på? Såg att dom fanns till hyffsade priser på Ebay. Lavrell, vet du hur det är med tillåtna frekvenser? Är det samma frekvenser inställda på dom man köper i USA som i Europa?

Nej. Det borde är ens vara samma om man köper på olika ställen i Europa, eftersom de "fria" frekvensområdena varierar mellan länderna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...