Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Har lyssnat lite på mind voice skiva där det utlovas att man kan "öka sitt röstomfång till något man bara kunnat drömma om" i fullröst.

Är det någon som lyssnat på skivan? Tycker det låter som att sångerskan i flera av övningarna i de högre tonerna går över till den ljusare tekniken (kommer ej på namnet) istället för att sjunga kvar med bröströsten.

Sen har jag även lyssnat lite på komplett sång teknik skivan och har lite svårt för att höra skillnandena på Curbing och Overdrive. Lysnnar man igenom exempeln hon tar upp för att uppnå dessa tekniker låter dom nästa likadant.

Belting röster förstår jag inte alls hur den ska låta.

Lyssnar jag på mig själv när jag sjunger känns det som jag har 3st lägen, 1 lågt läge, ett mellan läge. För att komma upp till C och högre så byter jag teknik och det låter mer pipigt och inte alls lika starkt som mina andra tekniker, är det detta som Cathrine kallar Belting?

Annons