Jump to content
Annons

Behringer?


ostkaka

Recommended Posts

Tänk om Mozart (eller vilken annan tidig kompositör som helst) hade haft dagens teknik, hade hans musik blivit bättre då?

Det har jag oerhört svårt för att tänka mig... hör Månskenssonaten med ett "uhmp uhmp uhmp uhmp" i bakgrunden samtidigt som någon med klart tydlig amerikansk accent rappar "The moon is full, and you're full of bull, gonna kill ya bitch, gonna giva ya stich(es)" ... eller något sån't.

😎😎😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 143
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

JAg har inte sagt nått om låten är bra eller ej....det skulle inte falla mig in. Men jag skulle fortfarnade hellre skita i kompressor än att använda en Behringer kompressor, det lät ju kanske inte så väldans bra heller men som tur är så går ju utvecklingen framåt annars kanske man lika gäran kan gå tillbaka till en 4 kanals porta de låter ju riktigt dåligt det med, sen vet jag inte hur många kompressorer det fanns 1945...vet du

Jag menade att många klassiker är inspelade med prylar som idag förmodligen ligger under Behringers klass, och förmodligen ganska många låtar som inte är klassiker heller. Vad jag avser är alltså att utrustningen inte styr 100 % över resultatet egentligen, det är min åsikt. Och var kom 1945 ifrån? 2007 - 40 = 1967. 😎

Så då menar du att det lät bättre med....(fel av mig med 45 läste nån annans inlägg men rent ljudmässigt lät det fortfarnde inte bättre än vad det gör idag, hur bra du än tycker att låten är)...Fast att teknikerna förmodligen var bättre både på utrustningen och på att ratta än vad de är idag.Idag kan man tydligen kalla sig för ljudtekniker bara man har en dator....Det har faktist gjorts musik och utvecklats grejer sen 67 synd bara att Behringer inte utveckals, men Kina har ju billig arbetskraft.....

Redigerat av ostkaka
Link to comment
Dela på andra sajter

Men i grunden är det faktiskt starka melodier och artister som har skapat musiken som man kommer ihåg mer än en kvart senare. För att inte tala om 10år. En bra melodi är en bra melodi helt enkelt. (Jepp, det är en gammal stofil som talar. Lyssna och lär ni yngre. Nä visst nä, man kan inte lära av andras misstag. Det gjorde inte jag heller.... glömde det... 😎 )

Givetvis. En bra melodi är en bra melodi. Men en bra melodi är värdelös om den presenteras på fel sätt. Context is everything.

En melodi kan sätta sig på hjärnan, men det är inte det som gör att jag vill lyssna på låten igen, det är istället hela känslan och upplevelsen låten ger mig och där är framförande och produktion det vesentliga.

All teknik är bara en förlängning av musiken säger du. Men isåfall är ju egentligen all instrumentation bara en förlängning av musiken. Eller vänta, det är ju de som gör musiken. Men dendär uppklippta och loopade gitarren kan vi ju skippa för det är ju bara en skoj produktionsgrej. Eller vänta, det var ju hela introhooken.

Förstår du vart jag vill komma?

Sedan är jag inte direkt någon motståndare till produktioner som går ut på att vara så transperanta som möjligt. De kan ge en otrolig närhet till framförandet.

Men en sequencer och effekter är idag ett lika naturligt instrument i ett arr som vad en gitarr är. Det är i många fall de som gör hela låten utmärkande. Och det är absolut inget fel i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men i grunden är det faktiskt starka melodier och artister som har skapat musiken som man kommer ihåg mer än en kvart senare. För att inte tala om 10år. En bra melodi är en bra melodi helt enkelt. (Jepp, det är en gammal stofil som talar. Lyssna och lär ni yngre. Nä visst nä, man kan inte lära av andras misstag. Det gjorde inte jag heller.... glömde det... 🙂 )

Givetvis. En bra melodi är en bra melodi. Men en bra melodi är värdelös om den presenteras på fel sätt. Context is everything.

En melodi kan sätta sig på hjärnan, men det är inte det som gör att jag vill lyssna på låten igen, det är istället hela känslan och upplevelsen låten ger mig och där är framförande och produktion det vesentliga.

All teknik är bara en förlängning av musiken säger du. Men isåfall är ju egentligen all instrumentation bara en förlängning av musiken. Eller vänta, det är ju de som gör musiken. Men dendär uppklippta och loopade gitarren kan vi ju skippa för det är ju bara en skoj produktionsgrej. Eller vänta, det var ju hela introhooken.

Förstår du vart jag vill komma?

Sedan är jag inte direkt någon motståndare till produktioner som går ut på att vara så transperanta som möjligt. De kan ge en otrolig närhet till framförandet.

Men en sequencer och effekter är idag ett lika naturligt instrument i ett arr som vad en gitarr är. Det är i många fall de som gör hela låten utmärkande. Och det är absolut inget fel i det.

Du är en klok man du på många sätt...jag står för devisen skit in skit ut vad det än gäller. Men man får försöka och jobba efter att det blir så bra som det kan, vilka prylar eller musiker man än använder. Men får man välja villl man gärna ha så bra grejer av allt detta...men ibland får man kompromissa men köper man nåt kan man faktist välja med omsorg och testa lite istället för att köpa saker bara föratt de är billiga.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst så hittar man ju behringer prylar i många studios pryl listor oavsett storlek. Vad det nu säger.

Det är sant, till min stora förvåning så hittade jag en kompressor/gate från Behringer i en av Sveriges Radios studior i Gävle när jag var där på studiebesök.

Men du såg dem inte använda den va...!

Hörde att det fanns ett gitarrpaket med förstärkare på Netto kanske skall köpa det, eller skall jag spara så att jag kan köpa lite bättre grejer.....!

Nej, jag såg dom inte använda en pryl i den studion. Den var tom när vi kom och tom när vi gick, men jag frågade faktiskt om Behringerburken. Svaret blev: Vi skiter i märket, låter det bra så använder vi prylarna! Med det svaret så förutsätter jag att den används.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va en gång en liten gosse som ville börja spela in lite grejjer, men så tyvärr hade han inte så stor veckopeng som dom stora gossarna.

Men så en dag..så kom farbror Behringer å sade: Kom och köp våra prylar så kan du sätta igång och spela in och utveckla ditt intresse.

Hurraaa... sade den lilla gossen och jublade.

Så den lilla gossen köpte sina billiga behringerburkar och strävade för att få sina produktioner att låta bra, och fick det faktiskt tillslut att låta ganska ok.

Och för pengarna som han hade tjänat på dom produktionerna, så gick han och köpte dom finaste och dyraste prylarna i stan.

🙂

Nä, men åter till allvaret. Jag har ett par Behringer B2031A som låter Kanon för det priset jag gav för dom,samma kan jag säga om Mina 2 Composer MDX2100. Sen har jag en Hörlursförstärkare som helt klart gör jobbet. Har ett par burkar till som jag inte bestämt var dom skall användas, har nån EQ grunka med "vintage" rör-sound som kan funka till att "Skita" ner en Hi-Hat tror jag, man får ju testa sej fram lite...eller så får den vara en brevpress, och vipps har man dyrare brevpress än grannen ...hehehe

Klart man vill ha ett par Dynaudio BM 15-A som jag tycker låter mycket bra,men för det första har jag inte dom pengarna,och för det andra tycker jag att det inte låter 30 000 kr skillnad i ljudet mot mina Behringer(vänta bara tills jag skaffar suben också) 🙂

Visst kan man ladda ner Pluggar för ett värde av 50 000 spänn som säker många har i sin burk och säger:kolla vilka sjussta pluggar jag har....

Men..

Jag ville ändå ha ett rack med externa effekter som jag har råd med för att komma igång med inspelning och att kunna jobba med att spela in,klart man vill ha grejjer som kostar mycket mer, så är det väll alltid med allting.

Därför köper man behringer!

Skall man ställa frågan: Varför köper folk Skoda? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att öppna "Behringer Museum".

Mixerbord Behringer EURODESK MX8000A

Mixerbord Behringer EURORACK UB1222FX-PRO

Monitorer Behringer Truth B2031A

Gitarreffekt Behringer V-Amp PRO

Hörlurar Behringer HPS3000

Slutsteg Behringer EUROPOWER EP2500 x 2

Delningsfilter Behringer SUPER-XPRO CX2310

Catch my drift?

Link to comment
Dela på andra sajter

okej,

jag äger/använder en hel del behringerprylar.

Kabeltestaren är lätt min favorit !

DI100 hatar jag väldigt mycket, mest därför att knapparna sitter så dåligt till.

jag känner mig rätt trygg med behringer och mackie egentligen. de har ändå funnits riktigt länge. jag har svårare för Alto t ex. jag känner inte att vi behöver ett till lågprismärke. Begagnatmarknaden i Sverige är ju katastrof, vilket förmodligen har att göra med att musikaffärerna bara lager- och marknadsför det folk har råd att köpa. GuitarCenter säljer ändå bättre MI-grejer än musikbörsen.

det handlar ju helt klart om situationen. jag väljer gärna en liten behringermixer med rätt antal kanaler till en installation om den passar bäst. jag skulle ha svårt att motivera en mixwiz eller ens en mackie bara för att ställa volymen på bakgrundsmusik eller liknande. det handlar ju om produktkännedom, om produkten håller måttet och passar i situationen så är det ju bara att köra.

Sen får man ju inte glömma att det är MUSIK vi håller på med. I ärlighetens namn, när det gäller hemstudio så tycker jag att t ex sånglektioner, nya strängar osv är mycket mer välinvesterade pengar än nån dyr studiomojäng. så länge signaledjan inte är uppenbart dålig så kan man ju påverka ljudet otroligt mycket mer med micplacering, instrument/sångteknik och instrumentval än man kan med alla prylar i världen. det e iofs kul att samla på prylar för att dom är coola och dyra, vem har inte en liten prylnörd inom sig? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ju fått lite svar så nu vet man ju lite mer.

Många skriver, den funkar bra med tanke på vad den kostar, nån använder inte grejen precis som man skall utan har skapat nya användningsområden tex istället för kompression som är det huvudsakliga syftet så använder man den som bara gate.

De som är jättenöjda har ofta inte provat några andra grejer, vissa tycker att det är okej att det brusar eftersom den är så billig och då godtar man det. Ingen lovordar grejorna, utan man säger att man snart skall byta ute den.

Jag tycker att man komprimissar lite väl mycket med ljudet ibland, men när det handlar om studioutrustning är det tydligen helt okej, men ni komprimissar aldrig på samma sätt när det gäller tex gitarr. Argumentet att saker är billiga kan jag köpa men det går ju inte att lovorda grejorna, det finns många prylar som både låter och är bättre samt väldig prisvärda.

Jag har aldrig hört nån hårdkomprimera nått bra på en Behringer kompressor, jag kör som sagt hellre utan kompressor än använder den, så dålig är den faktist att det är bättre att inte använda den än att använda den.

Det känns lite här som att man inte vet så mycket om kompression och sånt och det är därför man köper grejer för att man inte riktigt vet hur det fungerar och kan därmed inte ställa krav, man vet helt enkelt inte hur apparaten funkar. Jag köper inte argumentet att jag hör ingen skillnad, det är ingen slump att ljudtekniker skriver "kompressor", (Ej behringer) på sin raider det är fler som skriver det än som inte gör det kan jag säga....

Men de är dumma ljudtekniker med alldeles för höga krav...För ljudtekniker är bara dumma människor som älskar att köpa dyra prylar, även om de skulle hitta en billig pryl så skulle de aldrig köpa den för att den är billig.

Det argumentet håller verkligen inte ingen hade varit gladare än jag om prylarna inte kostade en halvförmögenhet, men det är dyrt med kvalitè givetvis och det är bättre att spara pengar och när det är dags verkligen lägga pengarna på något bra för jag tycker att hur det låter är viktigt, för även ni musiker tycker jag är värda tt bra ljud tros att ni gillar Behringer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ostkaka,

Du säger att du hellre skulle vara utan kompressor på en produktion än att använda en MDX 2100...

Bara för att du inte hört nån hårdkomprimera nått bra på en Behringerkompressor, betyder det att den låter skit då?

Redigerat av Blodis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, komik i kubik!

Ostkakan på korståg mot behringer.

Ett billigt märke som göre prisvärda grejer med ojämn kvalle.

Deras dyrare grejer är bättre än de blligaste.

Precis som inom alla andra områden finns olika kvalitetssteg, prissteg, etc, inget konstigt med det.

Du ska inte va så säker på att du inte hört behringer i nån större produktion.

När behringer kom var kvallen klart bättre-bara billigare.

Och även de stora fina dyra märkena tillverkas oftast i kina-ofta i samma fabrik.

Vad använder ostkakan själv för märken?

Är övertygad om att det finns bättre alternativ till dom också å då kan man ju fråga varför ostkakan valt något sämre.

Förresten såg jag en fräck test som jag tror nån här på forumet gjort med två preamps-en behringer o en focusrite tror jag.

Alla var nästan överens o att focusriten lät mycket bättre än behringern.

Bara det att behringern var focusriten å tvärtom. 🙂

Märke å förutfattade meningar styr vår upplevelse mer än vi vill erkänna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten såg jag en fräck test som jag tror nån här på forumet gjort med två preamps-en behringer o en focusrite tror jag.

Alla var nästan överens o att focusriten lät mycket bättre än behringern.

Bara det att behringern var focusriten å tvärtom. 🙂

Märke å förutfattade meningar styr vår upplevelse mer än vi vill erkänna.

Hehe, det tror jag faktiskt gäller rätt många här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten såg jag en fräck test som jag tror nån här på forumet gjort med två preamps-en behringer o en focusrite tror jag.

Alla var nästan överens o att focusriten lät mycket bättre än behringern.

Bara det att behringern var focusriten å tvärtom. 🙂

Märke å förutfattade meningar styr vår upplevelse mer än vi vill erkänna.

ha! Lysande.

Visst fasen kan det låta bra med budgetprylar. Däremot bildas snabbt någon sorts kollektivt illagillande av sounden budgetgrejjena producerar. Visst kan man känna igen Behringersoundet som kommer ur t ex eurorackmixrarna och har man kört musik igenom en sån under en längre tid lessnar man. Samma gäller en preamp från Neve, men där tillåter man sig inte att lessna, man väljer att digga istället! Dom allra flesta är sånna och tycker man om så är det bra. Även om jag önskade att jag gillade "kinasoundet" som alla billiga kondingmikar producerar så gör jag inte det. Längre! När dom var nya tyckte jag dom var kalas, men med tiden lessnar man... och jag är helt övertygad att om dom hade kostat tio tusen spänn mer hade jag tyckt det var lite exotiskt med kinadiskant. Givetvis hör det till att varenda kotte har minst en kinamik och man har hört alldeles för många dåliga produktioner, mixar och demos med kinamikrofon- och Behringer eurorack-sound och då förknippar man allt som påminner om det med det.

Min erfarenhet är att man helst ska blanda så friskt så möjligt om man vill att man ska gilla i längden. Har man lirat in trumsetet med neumann och spelar in gitarren med billig skräpmik kommer man aldrig någonsin reagera på att gitarren låter billigt. Att spela in rubbet med neumann blir heller inte så himla kul i mitt tycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att man kan acceptera enklare gitarrer? Jag har ingen gitarr som kostat över 10 000. Det är inte för att jag inte känner skillnad på en för 7-8000 och en för 30 000. Men det är såpass små skillnader att det för mig inte är värt de extra pengarna. För att uppnå ett bättre resultat räcker det i a f för mig att träna mer på att spela. Hade Ritchie Blackmore plockat upp samma utrustning och spelat är det nog ingen som hade klagat på hur det lät.

Sen är det ju stor skillnad på att höra skillnad mellan utrustning vid ett direkt A/B-test eller att lyssna på en färdig produktion. I det senare fallet så är det nog få som lyssnar och tänker, "här måste dom nog ha använt en lite billigare kanal-stripp till basen".

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten såg jag en fräck test som jag tror nån här på forumet gjort med två preamps-en behringer o en focusrite tror jag.

Alla var nästan överens o att focusriten lät mycket bättre än behringern.

Bara det att behringern var focusriten å tvärtom. 😛

Märke å förutfattade meningar styr vår upplevelse mer än vi vill erkänna.

Hehe, det tror jag faktiskt gäller rätt många här på forumet.

Jag erkänner villigt att man är en sucker för vissa typer av instrument/utrustningar.

Funderade vilket program man skulle ha, och läste att min favvomusiker alan wilder skaffat proTools...."jaha, då ska jag också ha det". Jag gillar även Emulators hårdvarusaplmers mest för att jag vet att Wilder/Flood har prodecerat Depeche och U2 med ljud därifrån.

I studion finns en eventide som förvisso låter bra och är svindyr, men halva grejjen är väl att flood har såna 😉

Jag tror att de flesta av oss har utrustning som vi i teorin kan spela in med bättre kvalitet än vad beachboys, beatles elvis etc någonsin kunde drömma om, men ändå sitter vi hemma och pular.

Det viktiga är ju inte vilkea grejjor man har, utan att man tycker det är kul!

(även om det ju som ovan är skitkul med dyra prylar)

Och...jag tror vi har enhancer och DeEsser från behringer som jag tycker låter jättebra. 😄

Nu har jag nog fått fram vad jag ville säga 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om studionörd debatt och om penisförlängare vara eller icke vara hit och dit. Det grundläggande är inte om du har flashiga prylar eller inte. Musiken blir inte nämnbart bättre för Nisse i Kärrtorp lyssnar på radion för att låten mixats med bluttan blattan eller inte. Det är låten i sig oavsett om den gjorts i köket med en kassetbandare eller någon flashig studio i LA.

Själv har jag ett flertal Behringer grejer.

En 16-kanals mixer XENYX 1622FX mixer som jag kopplar ihop mina två studio pc.

Fungerar helt ok. Dessutom funkar mina TRUTH B2030A monitorer väldigt bra för mina behov.

Har dessutom en AUTOCOM PRO-XL MDX1600 compressor och ULTRAGRAPH PRO FBQ1502 eq samt en VIRTUALIZER PRO DSP2024P. Dessa grejor har jag inte använt direkt mycket pga helt andra skäl. Men är helt ok att ha hemma ifall att.

Jag tror inte låtarna skulle bli bättre av att slänga ut ytterligare 10-20 papp. Där har inte krativitet och fantasi inget att göra. En bra låt ska du kunna spela enbart med sång och gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behringer är kanske ints så värst bra (äger endast ett litet mixerbord från dem) men i modern "pop"musik idag så lägger man ofta på lager av olika effekter som tom skulle betraktas som förstörelse för några år sedan (dist, o diverse gnissel) så det kanske har mindre betydelse på vad man har för utrustning i vissa sammanhang (speciellt i amatör sammanhang).

Det viktigaste i början att lägga pengar på är bra mickreampar o mickar, sedan får man byta upp sig pryl för pryl när ekonomin tillåter, man får ju oxå förstå att många har musikskapande endast som en hobby bland flera andra hobbies och då kanske det räcker med enklare utrustning för att man skall bli nöjd.

Jag själv tex brukar lyssna på mina gamla portainspelningar och tycka om det jag hör även om ljudet inte är speciellt bra så är det skaparglädjen som lyser igenom.

Rock on 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om studionörd debatt och om penisförlängare vara eller icke vara hit och dit. Det grundläggande är inte om du har flashiga prylar eller inte. Musiken blir inte nämnbart bättre för Nisse i Kärrtorp lyssnar på radion för att låten mixats med bluttan blattan eller inte. Det är låten i sig oavsett om den gjorts i köket med en kassetbandare eller någon flashig studio i LA.

Själv har jag ett flertal Behringer grejer.

En 16-kanals mixer XENYX 1622FX mixer som jag kopplar ihop mina två studio pc.

Fungerar helt ok. Dessutom funkar mina TRUTH B2030A monitorer väldigt bra för mina behov.

Har dessutom en AUTOCOM PRO-XL MDX1600 compressor och ULTRAGRAPH PRO FBQ1502 eq samt en VIRTUALIZER PRO DSP2024P. Dessa grejor har jag inte använt direkt mycket pga helt andra skäl. Men är helt ok att ha hemma ifall att.

Jag tror inte låtarna skulle bli bättre av att slänga ut ytterligare 10-20 papp. Där har inte krativitet och fantasi inget att göra. En bra låt ska du kunna spela enbart med sång och gitarr.

Undra varför man inte använder det mixerbordet live....dessutom har jag aldrig sagt att musiken blir bättre med flashiga prylar....Men det låter bättre det andra hänger på musikerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att man kan acceptera enklare gitarrer? Jag har ingen gitarr som kostat över 10 000. Det är inte för att jag inte känner skillnad på en för 7-8000 och en för 30 000. Men det är såpass små skillnader att det för mig inte är värt de extra pengarna. För att uppnå ett bättre resultat räcker det i a f för mig att träna mer på att spela. Hade Ritchie Blackmore plockat upp samma utrustning och spelat är det nog ingen som hade klagat på hur det lät.

Sen är det ju stor skillnad på att höra skillnad mellan utrustning vid ett direkt A/B-test eller att lyssna på en färdig produktion. I det senare fallet så är det nog få som lyssnar och tänker, "här måste dom nog ha använt en lite billigare kanal-stripp till basen".

Det man undrar är ju om du då skulle köpa gitarrpaketet på netto...Den kostar ju bara 1500....Det var någon som sa att han hade provspelat på nåns elktriska Behringer gitarr...och man borde sätta ditt föräldrar för barnmisshandel om man gav sin barn en sån....En behringer kompressor anser jag är lika dålig som en sån gitarr i jämförelse....

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten såg jag en fräck test som jag tror nån här på forumet gjort med två preamps-en behringer o en focusrite tror jag.

Alla var nästan överens o att focusriten lät mycket bättre än behringern.

Bara det att behringern var focusriten å tvärtom. 😛

Märke å förutfattade meningar styr vår upplevelse mer än vi vill erkänna.

Hehe, det tror jag faktiskt gäller rätt många här på forumet.

tror jag med

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Ostkaka,

Jag skulle hellre fråga dig hur mycket Behringerprylar DU testat?

Hur menar du....undrar du om jag testat saker fårn Behringer....

Du behöver inte upprepa frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att man kan acceptera enklare gitarrer? Jag har ingen gitarr som kostat över 10 000. Det är inte för att jag inte känner skillnad på en för 7-8000 och en för 30 000. Men det är såpass små skillnader att det för mig inte är värt de extra pengarna. För att uppnå ett bättre resultat räcker det i a f för mig att träna mer på att spela. Hade Ritchie Blackmore plockat upp samma utrustning och spelat är det nog ingen som hade klagat på hur det lät.

Sen är det ju stor skillnad på att höra skillnad mellan utrustning vid ett direkt A/B-test eller att lyssna på en färdig produktion. I det senare fallet så är det nog få som lyssnar och tänker, "här måste dom nog ha använt en lite billigare kanal-stripp till basen".

Det man undrar är ju om du då skulle köpa gitarrpaketet på netto...Den kostar ju bara 1500....Det var någon som sa att han hade provspelat på nåns elktriska Behringer gitarr...och man borde sätta ditt föräldrar för barnmisshandel om man gav sin barn en sån....En behringer kompressor anser jag är lika dålig som en sån gitarr i jämförelse....

Nu har jag inte provat just Nettos elgitarrer. Men jag började spela elgitarr på en Neville (kostade 1500 spänn helt ny för 13 år sen) strata-kopia. Den kopplade jag rätt in i mickingången på min stereo. Dök gott i ett eller ett par år, kommer inte ihåg riktigt. Har ingen aning om hur det var att spela på egentligen, men jag kommer ihåg att jag tyckte det var hur roligt som helst att spela i a f. Om den sen inte dög för skivinspelningar bekymrade mig liksom inte.

Annars tycker jag allmänt sett att ingångskvalitén på musikutrustning bara ökar och ökar. Det är såklart lite ojämnt i kvalitéen på billigare instrument. Men t ex en Epiphone eller Squier-gitarr för under 2000 kr kan, speciellt om man tar sig tid och provar igenom några olika av samma modell, vara riktigt användbar även om man har hållt på några år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ostkaka,

Jag tänker inte provocera dig men...

Om jag vore Ostkaka skulle jag lägga mer krut på att leverera och göra & prodda

musik än att babbla mumbo jumbo om Behringer vara eller icke vara.

Det skulle_du_tjäna på och det skulle alla förväntasfulla lyssnare tjäna på

om vi fick höra skillnaden med en prod med studio kvalitets produkter i mångtusenkronorsklassen som du varmt vurmar över kontra förorts konsum prylar. Det är fritt fram att leverera! Låten skulle ju dessutom bli så mycket bättre tack vare dyrare prylar och så är det ju på radio och tv eller hur ? Släng latte-koppen åtsidan och gå ut ur den matta blaze-loungen och kavla upp ärmarna och prodda så får vi gämnföra.

Det är bara slöseri med tid att snacka trams om vad man tycker i denna fråga

fram och tillbaka. Vad är Behringer om hundra år ?

Självklart så är dyrare prylar desto bättre men alla har inte råd med det

dyraste. Så enkelt är det, man får leva med det. Och då är det väl "fine" att det finns billigare allternativ. Att musiken är ett kapitel försig kan vi väl alla

hålla med om. En bra låt är en bra låt.

Men för alla som innehar Behringer och det funkar är väl det inget man behöver skämmas för ? Ingen skam med det om låten funkar.

PS: Jag jobbar inte med marknadsföring av Behringer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att öppna "Behringer Museum".

Mixerbord Behringer EURODESK MX8000A

Mixerbord Behringer EURORACK UB1222FX-PRO

Monitorer Behringer Truth B2031A

Gitarreffekt Behringer V-Amp PRO

Hörlurar Behringer HPS3000

Slutsteg Behringer EUROPOWER EP2500 x 2

Delningsfilter Behringer SUPER-XPRO CX2310

Catch my drift?

Usch! VAd mycket skit man kan få för så lite pengar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ostkaka,

Jag tänker inte provocera dig men...

Om jag vore Ostkaka skulle jag lägga mer krut på att leverera och göra & prodda

musik än att babbla mumbo jumbo om Behringer vara eller icke vara.

Det skulle_du_tjäna på och det skulle alla förväntasfulla lyssnare tjäna på

om vi fick höra skillnaden med en prod med studio kvalitets produkter i mångtusenkronorsklassen som du varmt vurmar över kontra förorts konsum prylar. Det är fritt fram att leverera! Låten skulle ju dessutom bli så mycket bättre tack vare dyrare prylar och så är det ju på radio och tv eller hur ? Släng latte-koppen åtsidan och gå ut ur den matta blaze-loungen och kavla upp ärmarna och prodda så får vi gämnföra.

Det är bara slöseri med tid att snacka trams om vad man tycker i denna fråga

fram och tillbaka. Vad är Behringer om hundra år ?

Självklart så är dyrare prylar desto bättre men alla har inte råd med det

dyraste. Så enkelt är det, man får leva med det. Och då är det väl "fine" att det finns billigare allternativ. Att musiken är ett kapitel försig kan vi väl alla

hålla med om. En bra låt är en bra låt.

Men för alla som innehar Behringer och det funkar är väl det inget man behöver skämmas för ? Ingen skam med det om låten funkar.

PS: Jag jobbar inte med marknadsföring av Behringer.

Med risk för att låta sarkastisk...

Som sagt min fråga var varför köper man Behringer och i så fall varför rekomnderar man dem...

Nån annan fråga har jag inte ställt, alltså om du köper en Behringer pryl vill jag veta varför du gör det samt varför du rekomenderar den till andra. Sen kanske det framgår i den lilla enkla frågan att jag själv inte är så värst mycket för saker från Behringer, det är därför jag undrar varför ni gillar använder det och rekomnderar det.

Nästan enda argumentet jag hört är att den är just billig, nästan ingen hyllar och älskar sin lilla pryl, om nån hade gjort det och kunnat förklara varför man gillar den och vad det är man gillar i sin lilla pryl då hade jag köpt det fullt ut, jag har hört en enda som månar om sin lilla hörlurstärkare från Behringer med argumentet att det lilla brus jag har kan jag leva med för jag tänker inte lägga mer pengar på just en hörlursförstärkare, det är ett svar som jag gillar respekterar och förstår.

Men när några börjar diskutera att behringers kompressor är minst lika bra som en kompressor från DBX då vet jag att man inte vet vad snackar om och det säger faktist mer om några av er än vad det gör om mig.

Men det är faktist ni min andra vänner som dragit ut diskusionen till vad den är idag.

Men ni behöver inte vara oroliga jag skall dra tillbaka mig från forumet och ägna all min krut på att "..leverera och göra & prodda musik..."

Slutligen det är helt okej att gilla Behringer ni får gärna göra det likväl som ni får gilla eran lilla gitarr får Netto eller keyboard från överskottslagret, övertyga mig om att gilla det istället, våga stå för va ni gillar och tycker kom med argument...

Får säga som Paul Stanley i kiss sa en gång....

"Stand up for what you belive in..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...