Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan jag tänkte fråga om nån har lust och hjälpa mej lite me FL Studio? Är helt ny på det. Installerade det igår och jag fattar inget hur man gör fina Techno ljud och skön bas ? Jag får bara dom här tråkiga trum ljuden och så ?

Nån som har lust och hjälpa mej? Skulle vara snällt för vill verkligen lära mig detta . Ni kan adda mej på msn eller lägga upp en film eller något bra tips här .

Msn : skanzzelito@hotmail.com

// SkanZz

Annons
Postat

Det första du ska veta är att det är inte bara att installera ett program och tro att du kan skapa fina ljudbilder med än gång.. Det är inte att bara installera ett program och tro man kan skapa techno med än gång.

Du får lära dig precis som alla andra har gjort.

Ett tips är att läsa manualen som följer med programmet. Tro mig, även om det är tråkig läsning så får du oerhört mycket bra tips och kunskap!

Postat

Som "herren" över dig säger så kommer inte programmet att skapa ljuden åt dig.

Programmet är som en kniv o gaffel. Det hjälper dig men det är du som måste andvända det!

För att lära dig så är det övning och studier som gäller, tex läsa tidningar. Tidningen studio är bra.

Lär dig ratta dina VST´s. Sitt o pula o lek.

det tar inte en vecka eller två utan några år att nå dit att man känner att det börjar låta lite som man tänker sig!

Postat

Sedan följer det ju faktist med lite andra hjälp filer , Tutorials grejjer som visar hur man skapar simpla melodier.

Dem öppnade jag första gångerna och lärde mig, jag läste inte ett skit utan började direkt pilla med deras redan färdigjorda låtar och såg hur allting funkade när jag spelade upp låten.

Naturligtvis dom har ju sådanna där text filer i själva tutorials arna så man läser och lyssnar och ser samtidigt som man kan pilla ^___^

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.