Anarchos Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Ni vet att det finns män/killar som kan låta exakt som kvinnor/tjejer va? Jag undrar föds de som kan det här med det eller kan vem som helst lära sig det? Skulle va skitgrymt om man kunde låta så iaf. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emaj7 (oregistrerad) Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 (redigerat) http://sv.wikipedia.org/wiki/Kastratsångare Redigerat 6 januari 2007 av Emaj7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Fram med sekatören bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Annars går det lika bra med UltraVoice VST. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 6 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2007 http://sv.wikipedia.org/wiki/Kastratsångare Jag är för gammal för det där. 😄 Men ärligt, på nåt sätt borde det väl gå? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 (redigerat) Du låter första bästa kompis slå dig på ballarna.. Då jävlar kommer du upp i höga toner ska du se! 😄 Redigerat 6 januari 2007 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 har inte auratone ngn "gammal" plugg som heter ngt i stil med vocalign eller liknande som man kan typ simulera div. grejjer, typ den fysiska strupen med mera!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bakke Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Ni vet att det finns män/killar som kan låta exakt som kvinnor/tjejer va? Jag undrar föds de som kan det här med det eller kan vem som helst lära sig det?Skulle va skitgrymt om man kunde låta så iaf. 😆 Vill du sjunga bra i falsett så är det en träningssak, träna på falsettrösten så ska den låta bra efter en tid. Det normala röstomfånget kommer från hur stämbanden ser ut och det går nog inte att ändra hur mycket som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Ni vet att det finns män/killar som kan låta exakt som kvinnor/tjejer va? Jag undrar föds de som kan det här med det eller kan vem som helst lära sig det?Skulle va skitgrymt om man kunde låta så iaf. 🙂 Vill du sjunga bra i falsett så är det en träningssak, träna på falsettrösten så ska den låta bra efter en tid. Det normala röstomfånget kommer från hur stämbanden ser ut och det går nog inte att ändra hur mycket som helst. e det ngn som vill ha falsett-sång säg bara till.. jag har halvdan sångröst, men jag sjunger som en gud i falsett, och det är faktiskt sant.. 😆🥰🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 6 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 6 januari 2007 (redigerat) Ok, ska tänka på det där med falsett. Men några pluggar vill jag inte ha för jag vill kunna låta så där på fester. 🙂 Jag kom att tänka på en komiker som sjöng en låt på TV där han lät precis som en kvinna, det va därifrån jag fick den här idén. Tänk bara, att kunna sjunga som Celine Dion eller Diana Ross, hihi. 😄 Redigerat 6 januari 2007 av Anarchos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 januari 2007 Dela Postat 6 januari 2007 Ok, ska tänka på det där med falsett. Men några pluggar vill jag inte ha för jag vill kunna låta så där på fester. 🙂 Jag kom att tänka på en komiker som sjöng en låt på TV där han lät precis som en kvinna, det va därifrån jag fick den här idén. Tänk bara, att kunna sjunga som Celine Dion eller Diana Ross, hihi. 😄 eller som Aries Spears Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 A kick in the groin and you should be all set mate 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 7 januari 2007 Dela Postat 7 januari 2007 Är det inte bara att typ säga en sak men mena en helt annan? En kvinna säger att hon är törstig varpå man går och hämtar vatten åt henne. Kvinnan klagar då på att man ska ha medlidande och tycka synd om henne. Nästa gång kvinnan säger att hon är törstig tycker man synd om henne varpå hon klagar på att man inte hämtar vatten. 😄 Slutsats: Gör ALLTID alla saker som går att tolka ur henne 😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 8 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 8 januari 2007 Hmm. Vart kan man skaffa den däringa UltraVoice VST? 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Hmm. Vart kan man skaffa den däringa UltraVoice VST? 😆 Tror förresten den bytade namn till Steinberg Voice Designer, fast den verkar vara nerlagd den oxå nu. Finns lite länkar och info (inkl fler produkttips) i denna tråd: https://www.studio.se/index.php?showtopic=11708 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
91:an Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Med Steinbergs plug Voice machine proccessor (tror jag den heter) kan man pitcha rösten i realtid och med en annan regel ändra formanten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Penta_P (oregistrerad) Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Visst, kul som party-trick. I annat fall hade jag låtit en riktigt KVINNA sjunga istället... Var stolt över ditt låga register, eller så kan du ju alltid pitcha som Scooter. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Länge leve kastraten! Tjejer kan inte sjunga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oasbeat (oregistrerad) Postat 8 januari 2007 Dela Postat 8 januari 2007 Länge leve kastraten! Tjejer kan inte sjunga. Haha, true that! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Hmmm det e inge svårt, fast en snubbe med grymt mycke bas i rösten normalt. Tex Hasse Aro skulle aldrig kunna träna falsettsång eller sjunga ljust ö gayigt som en tjej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 9 januari 2007 Trådstartare Dela Postat 9 januari 2007 Hmmm det e inge svårt, fast en snubbe med grymt mycke bas i rösten normalt. Tex Hasse Aro skulle aldrig kunna träna falsettsång eller sjunga ljust ö gayigt som en tjej Oh! Oh! Jag har ingen basröst! Lär mig o du store kvinnoröstmästare hur jag skall träna min röst att låta kvinnlig på bästa sett. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Ni vet att det finns män/killar som kan låta exakt som kvinnor/tjejer va? Jag undrar föds de som kan det här med det eller kan vem som helst lära sig det?Skulle va skitgrymt om man kunde låta så iaf. 🙂 Vill du sjunga bra i falsett så är det en träningssak, träna på falsettrösten så ska den låta bra efter en tid. Det normala röstomfånget kommer från hur stämbanden ser ut och det går nog inte att ändra hur mycket som helst. e det ngn som vill ha falsett-sång säg bara till.. jag har halvdan sångröst, men jag sjunger som en gud i falsett, och det är faktiskt sant.. 😄🙂😉 Falsett iz teh shit... Sjunger anständigt i vanliga fall men låter som strypt tardo-katt i falsett. smygtränar då och då, men jag skrattretar mig själv =( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Hmmm det e inge svårt, fast en snubbe med grymt mycke bas i rösten normalt. Tex Hasse Aro skulle aldrig kunna träna falsettsång eller sjunga ljust ö gayigt som en tjej Oh! Oh! Jag har ingen basröst! Lär mig o du store kvinnoröstmästare hur jag skall träna min röst att låta kvinnlig på bästa sett. 😄 😄😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
saverman Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Är det VoiceDesigner så är det väl inte speciellt mycket att hurra för... 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Fram med nötknäckaren. Den ligger väl nära tillhands såhär efter jul. Skulle inte det funka så finns ju alltid UltraVoice VST. Har dock inte provat det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.