Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

tjo, det är klart... om man vill ha dyrgripar.

Men det finns annars ganska billiga varianter som man inte får alltför stora hål i plånboken av. En mandolin för 800:- på thomann exempelvis, perfekt för en studentekonomi som min egen.

För att inte tala om begagnatmarknaden.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag valde banjolin (eller i själva erket lär det vara en banjo-mandolin, men det är coolare att kalla den banjolin). Varför? Varför inte!

Postat
Jag valde banjolin (eller i själva erket lär det vara en banjo-mandolin, men det är coolare att kalla den banjolin). Varför? Varför inte!

😄

Hur låter den?

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag spelar en liten bit på den

. Halsen är mandolin men kroppen/resonanslådan är banjo. Intressant ljud. Ljudklippet är spelat då den hade 4 straängar (=banjolin), nu har jag 8 strängar (banjo-mandolin). Håller på och spelar in nya grejer med den, men det är lite paus nu då ljudkorte gick upp i rök.. 😄

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Båda är lika tuffa och nödvändiga 😱 svårt att lira banjo tror jag. Säg till när du har lärt dig jag behöver lite banjo på en av mina låtar 🙂 .

Göran

Postat

Lätt banjo, eller en pedalsteel kanske? Lätt världens vackraste instrument.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.