Jump to content
Annons

Växjöband


pepsmann

Recommended Posts

Annons

Far åt helvete va banjon flänger i Ghost Town, GÖTT!

Känns lite deppigt överlag, lite wannabe-melankoli! Man kan vara glad fast man spelar i moll! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra gitarrer och bitvis bra sång. Det andra är inte alls i samma klass.

Låtarna känns lite som en pastiche på någonting (vet inte vad)..

Bra ljud och så..

edit: meningsuppbyggnad

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att det är norrlänningen Peter som skriver... Vet du när vi börjar skolan igen? /Calle

Det är möjligt att Peter vet när skolan börjar, men det vore jäkligt skönt om ni löste detta via PM, email, telefon eller något annat smidigt sätt så slipper alla vi andra som läser tråden få reda på när din termin börjar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst sång och känsla ( ghost town ) det som slog mig vid första lyssningen var den ensamma gitarren ihop med pad-bakgrunden: det låter stort.. men efter introt, när resten av instrumenteringen kommer in, så sjunker det ordentligt, inte pg.a det speltekniska...men allting känns så väldigt grötigt helt i onödan.. är allting inspelat i ett odämpat rum kan jag förstå att det låter som det gör, frekvenserna dansar runt i rummet som en tornade på amerikanska landsbygden.

rensa upp lite bumlande frekvenser, få trummorna att bli renare, .. dom, enligt min mening, måste vara tydligare.

Disco-hihat-kompet som växlar in 1:12 skulle också jag ta bort direkt..det kändes bara som trummisen tappade koncentrationen där.. 😄 .. kanske något kjoltyg som gick förbi studiofönstret?.. 😄 ska ni ha offbeat-komp så kanske en tamburin vore ett bättre alternativ ihop med virvelspelet..ta inte bort det vispade virvelspelet!!!!

I övrigt har låten tillräckligt med karisma för att hålla lyssnarintresset uppe..

Edit: lagt orden i annan följd

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...