Jump to content
Annons

It could have been so easy


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

LÅTNAMN: It could have been so easy

ARTIST/GRUPP:Burnin Sven

GENRE:dommedagspopsmörkör

LÅTLÄNGD:snutt ca. 1,25

KOMPOSITÖR:Göran

PRODUCENT:samme

EV. MEDVERKANDE:samme

INSPELNINGSÅR:2007

FORMAT: mp3

STORLEK: ca. 2,5 meg

STATUS: Skiss

En pyttesnutt av en på gång kan det vara nått att ta tag i det här? Bara intro och vers ett + lite av refräng eller kanske det är nåt slags stick inte klar över det än. OBS! inspelning och lir och sång suger en del men förhoppningsvis så fixar jag att få det bra när det är dax på ritkigt. Har förhoppningsvis samarbete på gång ang. texten men annars så hör jag av mig här under samarbeten.

Göran

mixtestsoeasy1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är riktigt lovande 😉. Gillar det skitiga ljudet, introt riktigt bra.

Tror nog att det är ett stick så refräng vill jag ha 🤪 .

Jag tror egentligen det hade passat bäst med någon sångare med lite skitigare och basigare röst till denna om du inte blir ledsen 😱.

Kör vidare på detta, skall bli kul att höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar stajo hemma igen hoppas det var gott på resan hör av mig nån dag framöver måste uppdatera om basen till din sång har slarvat och glömt lite vad vi sa 😄 skyller på julen 😄 . Har kanske en jänkare på G på sång till den här men jag tror nog att jag oxå kör en egen version. Ha det bra

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK då kör jag på hoppas på lite jänkar samarbete annars så blir det en notis här under samarbete i alla fall när det gäller texten.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Kolla över virvelsoundet. Du har ett kort aggressivt rumsverb på den, kanske det är soundet du söker, men i så fall fundera på att sätta ett längre (och svagare) reverb till (lek med predelay också!). Nu är virveln liksom bandad i ett annat rum låter det som.

Annars: stämningsfullt

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Kolla över virvelsoundet. Du har ett kort aggressivt rumsverb på den, kanske det är soundet du söker, men i så fall fundera på att sätta ett längre (och svagare) reverb till (lek med predelay också!). Nu är virveln liksom bandad i ett annat rum låter det som.

Annars: stämningsfullt

Tack för tipset har inte gjort nåt med trummorna på riktigt ännu bara förmeckat dom lite i EZ mixern. Iofs. så tror jag att jag meckade lite med kompressor och multibands kompressor för att få lite fart på dom men hela setet har samma reverb. Det mesta är ganska kasst lirat men det är ju ändå bara en skiss på hur låten kommer att låta.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

häftig början. Kanske lite för mycket diskant över allting, Sen låter det lite, pga reverbet tror jag, Per gessle anno 80- nånting

Jag vet om detta är trend eller inte att bara lägga ut en liten snutt. Anser att det är ok men samtidigt dåligt.

Vad gäller det tekniska har du säkert fått svar.

Låten då? O fan den glömde ja

Vad kan det betyda? Minnesvärd eller inte?

I morgon får vi se...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
häftig början. Kanske lite för mycket diskant över allting, Sen låter det lite, pga reverbet tror jag, Per gessle anno 80- nånting

Jag vet om detta är trend eller inte att bara lägga ut en liten snutt. Anser att det är ok men samtidigt dåligt.

Vad gäller det tekniska har du säkert fått svar.

Låten då? O fan den glömde ja

Vad kan det betyda? Minnesvärd eller inte?

I morgon får vi se...

Tjena Tokai nä låten är inte färdiginspelad ville väl bara kolla lite om det va nåt som folk trodde på. Det tar ju en stund att fixa även en ganska taskig demo så man vill väl försäkra sig om att det är värt jobbet 🙂 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte lyssna på låten eller någon annan låt som har bifogats på det här sättet.. jag har inget norton eller annat antivirusprogram på datorn och använder Internet Explorer och det funkar inte! (har testat firefox också utan resultat) Någon som vet hur man fixar detta?

MVH

Simmen

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Jag kan inte lyssna på låten eller någon annan låt som har bifogats på det här sättet.. jag har inget norton eller annat antivirusprogram på datorn och använder Internet Explorer och det funkar inte! (har testat firefox också utan resultat) Någon som vet hur man fixar detta?

MVH

Simmen

Det är bara att högerklicka och spara ner till datorn namnge och skriv mp3 som filformat, är nåt strul med Studios server har varit det ett tag nu.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Jorå, det här funkar ju att göra en hel låt av. Ser fram emot en mer fullständig version så jag kan kommentera mer utförligt.

Det kommer och tack för uppmuntran måste mecka lite bil till morsan först men sen så blir det att trycka i öronpropparna för forumfolket 😮 för jag lovar inte att jag kan få till det så mycket bättre än vad det är nu men jag försöker givetvis.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...