Zourc3 Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 En kort frĂ„ga. Ăr det bara jag som anvĂ€nder Tangentbordet för att komma pĂ„ melodier? I början var det lite svĂ„rt. Men nu har jag fĂ„tt igĂ„ng det och jag vet var tonerna sitter. GĂ„r ganska bra och spela faktiskt nĂ€r man kommit in i det đł
dannesik Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 Hur anvĂ€nder man tangentbordet som klaviatur? Ăr inte sĂ„ insatt i sĂ„nt đł
Zourc3 Postat 4 januari 2007 TrÄdstartare Postat 4 januari 2007 Options -> Switches dÀr finns det. Eller sÄ CTRL + T. Men du mÄste ha FL 6 tror jag.
dannesik Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 (redigerat) Ok, ska kika lite pĂ„ de đł Redigerat 4 januari 2007 av dannesik
DarkActivities Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 Mjo jag anvĂ€nde tangentbordet innan jag köpte min MIDI klavve đ funkade bra .. lĂ€rde mig dock aldrig var alla noterna satt! đł men jag kan ju rekommendera dig att skaffa en MIDI klaviatur! mycket roligare! đ hehe ...
ChromaWoods Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 (redigerat) Jag anvĂ€nde tangentbordet nĂ€r jag pysslade mycket med trackers, vilket var fram tills ganska nyligen faktiskt. En helt ny vĂ€rld öppnas för dig om du skaffar ett riktigt klaviatur! Speciellt i mitt fall var det som ett kĂ€rt Ă„terseende eftersom jag i min uppvĂ€xt lirade piano. EDIT: Fasen, undrar varför jag envisas med att skriva i FL-avdelningen, jag har ju aldrig ens anvĂ€nt FL. đł Redigerat 4 januari 2007 av ChromaWoods
Nexustwins Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 Mjo, inga hit melodier pÄ tg bordet precis. Ganske segt sen Àr det vÀldigt limiterat till 3 (?) tangenter samtidigt. Köp en midi klavve =)
Bassebas Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 (redigerat) Mjo, inga hit melodier pĂ„ tg bordet precis. Ganske segt sen Ă€r det vĂ€ldigt limiterat till 3 (?) tangenter samtidigt. Köp en midi klavve =) Det beror helt pĂ„ vad man har för tangentbord đ PĂ„ mitt kan man hĂ„lla upp till 6 tror jag, beroende pĂ„ vilka knappar man hĂ„ller in đ Edit: och jo jag anvĂ€nder tangentbord just nu, tills jag har lite mer stĂ„lar att köpa en klaviatur. Redigerat 4 januari 2007 av Bassebas
ThomasJ Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 men det Àr ju inte direkt att föredra. Du missar ju sÄdana hÀrliga saker som anslag osv!
aoly Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Bome's Mouse Keyboard (gratis/trial) Ă€r ett annat sĂ€tt att anvĂ€nda sitt tangentbord som klaviatur, tillsammans med en midi-loopback kan du anvĂ€nda MK i de flesta sequencers. Duger Ă„tminstone till att skapa enkla basslines och dylikt. Det finns tutorials pĂ„ hemsidan, för de som Ă€r intresserade, som förklarar pĂ„ ett lĂ€ttbegripligt sĂ€tt hur man ska gĂ„ till vĂ€ga. đł
Robout Postat 5 januari 2007 Postat 5 januari 2007 Tangentbordet begrĂ€nsar möjligheterna att variera melodiskapandet tycker jag, men skaffa en midi klaviatur. Du kommer vara mycket mer kreativ med det đź
Lonian Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 Spela pÄ en riktig synt eller piano =D det Àger ju sönder tangentbordet
Nexustwins Postat 6 januari 2007 Postat 6 januari 2007 men det Ă€r ju inte direkt att föredra.Du missar ju sĂ„dana hĂ€rliga saker som anslag osv! Ingen förĂ€ndring hĂ€r inte, jag har inget anslag pĂ„ min Casio CZ-100 đ. Iofs har jag en Roland PC-50 &sĂ„. =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.