Jump to content
Annons

RYKTE: The Police återförenas


rockphoto

Recommended Posts

Annons

Jan Axelsson som ligger bakom tipset på Fastnews är en spännande och kunnig herre - men jag har inte lyckats få det bekräftat någonstans att nyheten verkligen stämmer. Någon som ser mer om detta eller kan bekräfta - skicka mig ett PM så lägger jag upp nyheten på förstasidan.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om det är bara ett rykte. Kollat runt lite på Coplands sida och även Summers där aftonbladet skriver om. Men jag hittade inget som verkligen bekräftar det. Som vanligt så får man ta aftonbladet med en kontainer salt :rolleyes:

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,966195,00.html

Men ingen skulle bli gladare än jag om det är sant. Fast man undrar ju hur länge det skulle hålla. Det går 5 minuter sen är kriget igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går 5 minuter sen är kriget igång.

Då kanske dom hinner med en låt i alla fall.

Jo jag skulle jubla. Police första platta var ett av mina första medvetna skivköp. (Om man undantar barnskivor och Flamingokvintetten som jag trodde var den enda existerande musiken upp till 7 års ålder.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns att en av de bästa konserterna jag var på i min ungdom var Police på hovet typ 83. Synchonicity tour. Då var det nästan så man börja grina när dom körde Message in a bottle. Asbra!

Copeland har alltid varit en favo-trummis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns att en av de bästa konserterna jag var på i min ungdom var Police på hovet typ 83. Synchonicity tour. Då var det nästan så man börja grina när dom körde Message in a bottle. Asbra!

Copeland har alltid varit en favo-trummis.

Sista spelningen i Sverige och jag tror att det var deras sista i Europa.

Jag var där oxo 😆

Mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om det är bara ett rykte. Kollat runt lite på Coplands sida och även Summers där aftonbladet skriver om. Men jag hittade inget som verkligen bekräftar det.

Jag reagerade också på det, något borde verkligen ha stått på deras sajter. Eller på Sting Myspace-sida där han (eller förmodligen någon representant) var inloggad igår.

Nåväl, jag rekommenderar ingen att ta det för annat än ett rykte tills vidare - men nyheten åker ändå upp på förstasidan med lite förtydling. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Axelsson som ligger bakom tipset på Fastnews är en spännande och kunnig herre - men jag har inte lyckats få det bekräftat någonstans att nyheten verkligen stämmer. Någon som ser mer om detta eller kan bekräfta - skicka mig ett PM så lägger jag upp nyheten på förstasidan.

Mvh

.björn.

Japp Janne är dessutom fd. lokaltv och presskollega och nuvarande god vän till mig. Nej inget officiellt än utan ett positivt höftskott som man får hoppas är sant än så länge. Jag la ut det på min nyhetsida(FastNews) eftersom jag tror på det i alla fall, rätta mig om jag hade fel sen :-) /Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Regatta De Blanc var deras bästa platta med framförallt

låten Regatta De Blanc och Walking on the moon. Då var dom som bäst.

Om nu ryktet är sant så hänger det nog ihop med saldot på banken snarare

än spelglädje dessvärre. Stings plattor är ganska patetiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Axelsson som ligger bakom tipset på Fastnews är en spännande och kunnig herre - men jag har inte lyckats få det bekräftat någonstans att nyheten verkligen stämmer. Någon som ser mer om detta eller kan bekräfta - skicka mig ett PM så lägger jag upp nyheten på förstasidan.

Mvh

    .björn.

Japp Janne är dessutom fd. lokaltv och presskollega och nuvarande god vän till mig. Nej inget officiellt än utan ett positivt höftskott som man får hoppas är sant än så länge. Jag la ut det på min nyhetsida(FastNews) eftersom jag tror på det i alla fall, rätta mig om jag hade fel sen :-) /Hasse

Utmärkt, tackar, då vet vi.

Stings plattor är ganska patetiska.

Numera ja, håller med dig. Men fram till The Dream of the Blue Turtles (vilket visserligen var evigheter sedan) så var han bra. För att inte tala om Nothing Like The Sun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stings plattor är ganska patetiska.

Numera ja, håller med dig. Men fram till The Dream of the Blue Turtles (vilket visserligen var evigheter sedan) så var han bra. För att inte tala om Nothing Like The Sun.

Glöm inte Ten Summoner's Tales. Makalös.

Iofs såg jag honom i Gbg förra året eller om det var två år sedan. Det var ganska sömnigt stundtals.

Link to comment
Dela på andra sajter

Officiellt uttalande från Sting.com news angående 30-årsjubileet:

"As the 30th anniversary of the first Police single approaches, discussions have been underway as to how this will be commemorated. While we can confirm that there will indeed be something special done to mark the occasion, the depth of the band's involvement still remains undetermined."
Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Hallin (oregistrerad)

Både Metro och City, kända som eminenta (ehm...) gratistidningar påstår denna återförening i konsert/turnéform som ett faktum.

Men återigen, nypa salt antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag skulle förmodligen bli glad också eftersom jag diggade Police och Sting på den tiden det begav sig, såg tex the Who´s Quadrophenia (dåtida nyversionen 1979-80) fyra gånger i rad på bio och blev en perod ett Brittiskt Mods med hatt och långrock o käpp så de "vanliga" ungdomarna gapskrattade åt mig i Huvudsta t-banehall där de hängde och rökte/krökade ner sig...dom fattade ingenting tyckte jag...

Nu tror jag att en del drar alltför många över en kam här när det gäller den allmänna opinionen om återförening pga ebb i kassan vilket låter alldeles för kategoriskt och enkelspårigt för min del, visst finns det exempel på sådant genom tiderna men för guds skull tro inte att alla återföreningar sker pga detta!

Sting är rik som ett troll, har gjort astråkig musik på egen hand så länge jag kan minnas i solokarriär men jag förstår samtidigt att det är min smak som säger detta och att han givetvis utvecklat sig,blivit äldre osv.

Det finns massvis med både unga o gamla fans till honom och hans musik vad jag vet...tror annars inte en sekund på att glöden och den unga hungriga energin som the Police stod för någonsin går att återuppväcka, det är ju för fasen 25 år sedan, ingen människa med självaktning (som alla dessa herrar har) skulle ställa sig upp och leka 20-åring igen---tror jag!!!

Bättre då att bli glatt överraskad, finns ju några få exempel på oldiesband från 60-talet som ibland lyckas få till det i någon sorts revivalkänsla och spruckna stämmor, liret brukar det inte vara något större fel på dock...men allt har sin tid på jorden!

😉

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...