Jump to content
Annons

Vad säger ni om den här mikrofonen?


Giannis

Recommended Posts

Hej och Gott Nytt år på er!

Jag har under det gångna året funderat på att köpa ett par mickar för att främst spela in akustisk gitarr i stereo med. Mest av allt skulle jag väl vilja ha ett par Oktava-mikrofoner men det får förmodligen vänta.

Micken jag nu kollar på finns att titta på via den här länken: http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=419273

Finns det någon här som använt sig av den?

Tacksam för svar,

Johan (Giannis)

Redigerat av Giannis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Finns det någon här som använt sig av den?

jag använder ett par sådana som överhäng till trummor! Dom funkar faktiskt mycket bra! Jag vet ju iofs inte din budget men ett par Audio Design CM3 är ju definitivt ett alternativ värt att kolla upp! Dom kostar ju 1000 kr/styck, och dom ska ju låta kanonbra. / adama

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. Det är ju kinesiska saker, uppmärkta med Luthmans (den svenska importören) eget märke. Har för mig att samma mickar, mer eller mindre, dyker upp lite här och där under olika namn.

Jag har ett par såna i lådan nån stans. Den äldre modellen utan pad och hög-pass. Jag minns dem som bättre än priset, men jag använder dem nog aldrig numera. Vill du kan du få köpa dem billigt, prova först med full retur-rätt. Skicka ett personligt mail i såfall: trombonisten är mailadressen (japp) och den finns hos bredband.net eller ring på 0739-641575

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...