Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

nÄgon som kan ge ett rÄd pÄ dessa 2,vilken som har bÀst dist,reverb mm.

har kollat runt lite men ej kunnat se för eller nackdelar.

har fattat att bossen har högre inlÀrnings kurva typ men kanske nÄgot bÀttre fx Ànn poden,stÀmmer detta eller???

ska till lÀgga att jag kör mest metal hema/cubase.

bra eller anus hjÀlp mej vÀlja sitter med en pod 2.0 nu sÄ jag antar att vilken jag Ànn vÀljer sÄ blir det vÀll bÀtre..eller??

fins kanske nÄgon som siter med en tillsalu! (Àven pod xt om priset e rÀtt)bara pm:a

Annons
dannepop (oregistrerad)
Postat

Jag har en GT8 och Àr mycket nöjd men jag har lÀst flera sÄdana hÀr trÄdar och

lirar du metal ska du nog ha en POD.

Jag tror iofs att det gÄr att skruva fram lika bra ljud pÄ GT8:an.

Men presetsen i PODen lutar mer Ät metal hÄller!

Lycka till!

Danne/

Postat

dunken//Jag har en Boss GT-8 och ska sÀlja den. Du kan fÄ köpa den om du vill. Skicka ett PM.

🙂

kjellsson (oregistrerad)
Postat

har Ă€gt bĂ„da tvĂ„ och ja föredrar gt-8:an .. tycker line6an lĂ€t sĂ„ digital. disten va helt klart oslagbar i gt-8:an . enda problleme me gt-8:an va att den va inte sĂ„ "anvĂ€ndarvĂ€nlig" 😳, de tog ett tag att lĂ€ra se alla olika funktioner.

Postat

Jag Ă€ger en Gt-8 som jag köpt för en vecka sedan, och Ă€r helt nöjd med den 🙂 .. undrar bara varför det Ă€r sĂ„ mycket brus nĂ€r man gör egna sound ? .. jag tar bort ganska mycket mha limitern men det förstör ju lite av de soundet man vill ha, vet ni nĂ„got annat sett man kan ta bort bruset med? 🙂

Postat

Jag har GT-6 (nÀstan identisk med GT-8) och Àr ocksÄ vÀldigt nöjd!

Att den inte skulle vara anvÀndarvÀnlig vet jag inte om jag vill hÄlla med om. Visst, det tar en stund att komma igÄng med den, men sen Àr den jÀvligt smidig att handskas med!

Köp köp köp

Postat

Jag har en vanlig PodXT och Àr till stor del nöjd med den, den kan leverera ljud som duger. Det lÄter ju inte som att micka upp en originalstÀrkare men kompenserar med flexibilitet. Jag tycker personligen att den Àr ganska svÄrrattad men jag har inte heller haft tid att sitta och testa mig fram. Men dÀremot finns det excellenta ljudpatchar att ladda ner... dessa kan man anvÀnda som de Àr eller modifiera tills de passar ens egen spelstil o hur din gitarr lÄter. Jag sÀger inte att Poden Àr bÀttre Àn GT8:an... skulle snarare tro att de Àr bra bÄda tvÄ. Kan tillÀgga att man skall inte gÄ pÄ ljudexemplen frÄn Pod som finns pÄ Line 6:s webbplats. Tycker sjÀlv att de Àr till större delen snuskdÄliga mot hur Poden kan lÄta och för den delen - kör du metal/hÄrdrock sÄ Àr metal packet till Poden att rekommendera.

Postat
kör du metal/hÄrdrock sÄ Àr metal packet till Poden att rekommendera.

e det nÄgot som man köper via deras hem sida eller e det gratis??fÄ saker e ju gratis nu för tiden.fÄr kolla upp det dÀr med metal packet.

usb port ger line6 ett plus.

Postat

Metal paketet Àr nÄgot som kostar extra. Jag kommer inte exakt vad det kostar men strax under 300 kr tror jag. Köper man all tre (Metal, FX & Classic) sÄ fÄr man bara betala för tvÄ...

USB Àr bra... ibland. Jag fick problem nÀr jag skaffade ny burk (HP Pavilion) dÄ jag fÄr utbrott av vitt brus om jag kör USB direkt in i datorn. Kör jag via USB-hubb sÄ slipper jag det! :rolleyes:

Postat

Tror du blir nöjd med vilken som Àrligt talat. GT-8 har ju lite fler roliga live-funktioner som dubbla förstÀrkare och att den kan Àndra ljud beroende pÄ dynamik etc. Men PodXT har lite bÀttre möjligheter för metalljud tycker jag. Dessutom gillar jag dess delay och reverb bÀttre.

Men det gÄr att fÄ bra ljud ur bÄda.

SjÀlv anvÀnder jag Tonelab SE och Àr vÀldigt nöjd. Men den lÀmpar sig inte sÄ bra till metal.

Postat

kÀnner mej lite splitrad just nu.boss e ju alltid boss alla har vi vÀl Àgt den oranga disten senn 80talet.

men sen fÄr jag för mej att om jag köper gt-8 sÄ e det bara det man fÄr man kan inte upp datera den lixom.

line 6 har usb och dÄ packet för nerladdning och firmwere osv,det e vÀll bra .

sen har man polare som köpt tone port och dragit hammaren rakt i genom plasten och sÀger att det va det vÀrt för line 6 och deras nasse progg kan dra Ät hel..

sÄ fan vet. nu jag har en pod 2.0 som har 1 bra comp ljud,men vill ha mer!!!

och 4papp för bossen eller 5.500:- för xt live!!1500spÀnn i skilnad för bra eller anus spelar ingen roll.tonelab e inget för mej jag ryser bra jag tÀnker pÄ en vox ,kan lixom se status Q pÄ grönan i slitna jeans 1976.

jag e sÄ sÄld pÄ 80talets metal typ keepers med helloween och senare masterplan

(jo jag e gammal kommer i hÄg nÀr jag sÄg kiss pÄ ericsdahlsbadet med ironmaiden som förband 1980 biljeten kosta 65 spÀnn det ni)det kanske inte finns nÄgon pedal som lÄter 80tal men skam den som ger sej.

Postat
line 6 har usb och dÄ packet för nerladdning och firmwere osv,det e vÀll bra .

sen har man polare som köpt tone port och dragit hammaren rakt i genom plasten och sÀger att det va det vÀrt för line 6 och deras nasse progg kan dra Ät hel..

Kan bara tillĂ€gga att har man bara lite erfarenhet av datorer sĂ„ borde inte Line 6's mjukvara eller rutiner för uppdatering etc ge nĂ„gra problem. Att göra som ovanstĂ„ende kĂ€nns lite som nĂ€r nĂ„gon slĂ„r sönder sitt tangentbord bara för att "Internet gĂ„r sakta". 🙂

sÄ fan vet. nu jag har en pod 2.0 som har 1 bra comp ljud,men vill ha mer!!!

och 4papp för bossen eller 5.500:- för xt live!!1500spÀnn i skilnad för bra eller anus spelar ingen roll.

Menar du ett bra ljud som i "en bra preset" eller "en bra förstĂ€rkar/högtalare simulering"? Tycker bara att det borde finnas mer möjligheter. Å andra sidan, jag har bara provat Pod2 en gĂ„ng o dĂ„ med presets utan att skruva sjĂ€lv o det lĂ€t inget kul alls. Men varför live? Det Ă€r klart med pedalboard om man skall köra live Ă€r det kanske bra.

tonelab e inget för mej jag ryser bra jag tÀnker pÄ en vox ,kan lixom se status Q pÄ grönan i slitna jeans 1976.

Well... pĂ„ den tiden var de i alla fall rock. 🙂

jag e sÄ sÄld pÄ 80talets metal typ keepers med helloween och senare masterplan

(jo jag e gammal kommer i hÄg nÀr jag sÄg kiss pÄ ericsdahlsbadet med ironmaiden som förband 1980 biljeten kosta 65 spÀnn det ni)det kanske inte finns nÄgon pedal som lÄter 80tal men skam den som ger sej.

Är rĂ€tt pretty damn sure att du skulle kunna skruva in nĂ„got som lĂ„ter 80-tal pĂ„ en XT. Inte för att jag har testat men den Ă€r ganska mĂ„ngsidig... du kan ju lyssna pĂ„ inspelning pĂ„ Line 6:s officiella Pod-forum, frĂ„n anvĂ€ndare alltsĂ„. Du fĂ„r kanske grĂ€va lite bland posterna för att hitta demos men de finns dĂ€r. Ibland med lysande ljud, ibland med kanske inte fullt sĂ„ imponerande ljud...

Channel 6

Postat (redigerat)

Tjenare, detta Àr mitt första inlÀgg. SjÀlv har jag provat bÄde GT6 - 8an PodXt och gillar dem inte. Jag har iof. kört dem tillsammans med min Fender Twin. Jag har Àven provat med hörlurar men fÄr inte den rÀtta kÀnslan, soundet som jag Àr ute efter. Jag lirar allt frÄn tung rock till jazz Ä det Àr rock ljuden jag inte gillar. Gillar inte tonen helt enkelt frÄn gt8an eller podxt.

Jag provade en Korg AX1000, lÄter helt kanoon genom min fender twin, tonen Àr dÀr, dynamiken osv. Köpte den och Àr hel nöjd:) Har inte testat Korg AX3000 Àn, men om den lÄter lika bra som ax1000 fast mer in/ut gÄngar mm.. sÄ kanske du borde testa den;)

Lycka till. Annars kan jag rekommendera guitarrig 2. Helt suverÀnt, vilka ljud och möjligheter...

Jag kan tillÀgga att jag har kompisar som anvÀnder bÄde gt8an och podxt som Àr helnöjda. Det Àr helt klart vÀrt att testa de multieffekter som finns och hitt soundet som du gillar mest. Rock

Redigerat av Fale
Postat

AX3000 Ă€r i stort sett en Tonelab fast utan rördelen och med bara en expressionpedal. Helt klart rekommenderat om man Ă€r allergisk mot Vox-loggan 🙂

Postat

jag har inte gett gt-8:an en Àrlig chans, mest för att jag Àr sÄ pass nöjd med min XT Live att jag inte ser nÄgon anledning till att byta..

Metall-paketet kostar, i dagens vÀxelkurs, ca 340 kr. Du bestÀller/tankar hem den via line6.com och har du kopplat in din pod via usb fÄr du uppdateringen direkt...

Egentligen levereras alla XT Lives med samtliga tillÀggspaket, de Àr dock lÄsta vid fabriken, sÄ det enda du köper Àr en produktnyckel som lÄser upp dessa funktioner... Eftersom jag alldrig varit en fanatiker av effekter rekomenderar jag dig att enbart gÄ pÄ metal-paketet.

Postat
SjÀlv anvÀnder jag Tonelab SE och Àr vÀldigt nöjd.

Kan bara instÀmma.

Tonlab SE lÄter otroligt bra man tröttnar aldrig pÄ att lyssna.

Jag har testat det mesta i pedalvÀg.

Tidgare körde jag GuitarPort (den tidigare programvaran 1.3) som ocksÄ lÀt bra men som drog CPU.

/Kent J.

Postat

Om nÄgon letar efter en bra typ Metallica dist, rekommenderar jag Ibanez Fat Cat

Tror tyvĂ€rr att de ej tillverkas lĂ€ngre. Men Ă€r nĂ„gon sugen pĂ„ att köpa har jag en hĂ€r hemma 😼

ibanez_fatcat1.jpg

Postat

det blev en pod xt live.

kunde inte tro att skilnaden va sÄ stor mellan 2.0 och xt.

Postat

Jag Ă€r total nöjd med min PodXT körde hela natten hehe har fan inte Ă€nns gĂ„tt o lagt mej Ă€n.. har Ă€nnu inte gĂ„tt igenom allt. MĂ„ste sĂ€ga att det lĂ„ter rĂ€tt digitalt men det tycker jag om lĂ„ter sĂ„ förbannat rent, och de kan ju vissa inte tycka om tyvĂ€rr har jag inte testat GT8an, man kanske kunde fĂ„ en lĂ€nk dĂ€r de finns samplers att lyssna pĂ„ 😆

Ha de bra people! Gomoron och godnatt

ZZZzzzZZzz

Postat

Som jag sagt i flera multieffektstrÄdar, sÄ tycker jag att GT-8:an Àr oslagbar. Disten Àr grymt bra, och det finns flera högklassiga effekter (och flera oanvÀndbara...). Dock Àr den ju inte sÄ anvÀndarvÀnlig, som nÄgra har sagt...

Postat
Om nÄgon letar efter en bra typ Metallica dist, rekommenderar jag Ibanez Fat Cat

Tror tyvÀrr att de ej tillverkas lÀngre. Men Àr nÄgon sugen pÄ att köpa har jag en hÀr hemma

du kan fÄ en ölkapsyl av mej men dÄ fÄr du pröjsa mellanskilnaden doh!!

Postat

SjÀlv anvÀnder jag Tonelab SE och Àr vÀldigt nöjd.

Kan bara instÀmma.

Tonlab SE lÄter otroligt bra man tröttnar aldrig pÄ att lyssna.

Jag har testat det mesta i pedalvÀg.

Tidgare körde jag GuitarPort (den tidigare programvaran 1.3) som ocksÄ lÀt bra men som drog CPU.

/Kent J.

Kul att höra att du blev nöjd med tonelaben 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.