Jump to content
Annons

Sadam är död!


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

jag kollade på aftonbladet webtv eller... nej svt web-tv, nyss. han låg jätte-still i en påse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om han lever! 😛

Asså... sändningen från hans avrättning bröts ju sekunderna innan han... ja. Och ligga still i en påse kan man ju göra ändå. Tänk om han nådde nån slags deal med någon.. Typ "fejka avrättningen och låt mig leva så visar jag vars det finns asmycket olja" eller nåt. Och sen fick han hålla andan i en påse ett tag för att folk ska övertygas om att han kolat. Nu kanske han går under jorden och får leva sina dagar som fiskare på en liten ö någonstans.. 😛

Eller neee... han har nog kolat ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om han lever! 😠

Asså... sändningen från hans avrättning bröts ju sekunderna innan han... ja. Och ligga still i en påse kan man ju göra ändå. Tänk om han nådde nån slags deal med någon.. Typ "fejka avrättningen och låt mig leva så visar jag vars det finns asmycket olja" eller nåt. Och sen fick han hålla andan i en påse ett tag för att folk ska övertygas om att han kolat. Nu kanske han går under jorden och får leva sina dagar som fiskare på en liten ö någonstans.. 🙂

Eller neee... han har nog kolat ändå.

Precis precis!

Det tror jag oxå!

Som den där jävla Elvis som var diktatator i rockland på 50-60-70-talet.

Han låtsades äta ihjäl sig på piller och ubåtar (jääättestoora mackor med jäääätemycket fyllning i) men nu sitter han i en trea i tensta och lever livets glada dagar. Jag åker förbi där ibland och ni kan ge er fan på att jag kommer att kolla efter den där Saddam också! Elvis-jäveln har jag redan sett men snart dyker nog Saddamsatan upp också!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

lite märkligt att folk kan ge sig ut och fira avrättningar. Han har säkert mycket på sitt samvete men ändå, inget gott tecken för en fortsatt utveckling är min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa... det är mysko. Fast samtidigt är det nog svårt att tänka sig in i det irakiska folkets situation. Om halva min familj och en del av mina vänner blivit avrättade av Fredrik Reinfeldt så vete katten om inte jag också skulle fyllas med nåt slags rus om det blev så. Jag vet inte...

Sen kan man ju diskutera huruvida det är rätt att visa världen att diktatorer som avrättar folk är dåliga, genom att själv avrätta dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om han lever! 😉

Asså... sändningen från hans avrättning bröts ju sekunderna innan han... ja. Och ligga still i en påse kan man ju göra ändå. Tänk om han nådde nån slags deal med någon.. Typ "fejka avrättningen och låt mig leva så visar jag vars det finns asmycket olja" eller nåt. Och sen fick han hålla andan i en påse ett tag för att folk ska övertygas om att han kolat. Nu kanske han går under jorden och får leva sina dagar som fiskare på en liten ö någonstans.. 😕

Eller neee... han har nog kolat ändå.

http://www.totallycrap.com/videos/videos_s...xecution_video/

där har du film på dödsögonblicket. Lite halvbra filmat, men ändå 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Avrättningar är alltid fel, tycker jag.

Jag håller med, det är hemskt!

Det finns nån hämndgalenhet i avrättningar som jag inte kan med. Låt gå att han bör/borde ställas till svars för all idioti han ligger bakom men det riktiga straffet borde vara något annat. Något som är humanare för oss fast värre för honom..

Go figure.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det osar om hela rättsprocessen tycker jag. Varför skyndade de på med avrättningen? Det fanns ju mycket mer som Saddam stod anklagad för. Kanske det fanns saker som var för känsliga för att uppdagas, inte minst för USA. Tror att USA hade stort inlytande att avrättningen skedde så snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avrättningar är alltid fel, tycker jag.

Amen!

Dödsstraff kan aldrig vara rätt enligt mitt sätt att se det... :rolleyes:

Word!

Men helt ärligt.

Jag är inte heller en kille som gillar döden som straff, men i vissa fall börjar man fan fundera på saken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avrättningar är alltid fel, tycker jag.

Amen!

Dödsstraff kan aldrig vara rätt enligt mitt sätt att se det... :rolleyes:

Word!

Men helt ärligt.

Jag är inte heller en kille som gillar döden som straff, men i vissa fall börjar man fan fundera på saken!

Så du håller med om att det aldrig kan vara rätt, men samtidigt ändå möjligen rätt? 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Avrättningar är alltid fel, tycker jag.

Amen!

Dödsstraff kan aldrig vara rätt enligt mitt sätt att se det... :rolleyes:

Word!

Men helt ärligt.

Jag är inte heller en kille som gillar döden som straff, men i vissa fall börjar man fan fundera på saken!

Så du håller med om att det aldrig kan vara rätt, men samtidigt ändå möjligen rätt? 🥰

Nja.

Lite dubbelt kanske.

Men såhär typ:

Jag anser inte att det är rätt att dömma någon till döden, men i vissa fall börjar jag fundera på att tänkaom i frågan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om han lever! 🙂

Asså... sändningen från hans avrättning bröts ju sekunderna innan han... ja. Och ligga still i en påse kan man ju göra ändå. Tänk om han nådde nån slags deal med någon.. Typ "fejka avrättningen och låt mig leva så visar jag vars det finns asmycket olja" eller nåt. Och sen fick han hålla andan i en påse ett tag för att folk ska övertygas om att han kolat. Nu kanske han går under jorden och får leva sina dagar som fiskare på en liten ö någonstans.. 😄

Eller neee... han har nog kolat ändå.

http://www.totallycrap.com/videos/videos_s...xecution_video/

där har du film på dödsögonblicket. Lite halvbra filmat, men ändå 😄

Läskigt! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ärligt, det är för sorgligt. Har kollat en del på TV och dyl på sistonne men inte ett enda j*a ord har nämnts om sanningen. Det flamsas och snackas och tycks en massa skit samtidigt som ingen ens kommenterar sanningen. 😕

Vad är då denna sanning undrar ni. Jo, det var USA som satte den j*a idioten till makten. Det var USA som satte dom j*a mullorna till makten i Iran, precis som shahen innan. Det var USA som satte talibaner till makten. Precis så som USA har köttat upp ostasien och sydamerika har de nu börjat slakta mellanöstern.

Just nu håller USA på att bussa etiopier på somalier också. De startar krig, säljer sina j*a vapen, tillgodoser sina intressen och ingen verkar kunna göra något. Jag förstår att inte mycket kan göras mot USA eftersom alla europas politiker tänker: if you cant beat them, join them.

Men det sjuka är att "neutrala" Sverige sitter här och sänder en massa nyheter utan att ens nämna dynamiken bakom nyheterna. Så här okritisk och slapp får journalistiken inte bli. Det är skandal!!!!

Nu ska jag ut och bränna amerikanska flaggan. 😠 Blir så arg så jag tror att jag tar den danska, engelska, franska, kinesiska, persiska, Israeliska och australiensiska också.

Det finns inget hopp för männskligheten. Idag har jag förstått klyschan.

Redigerat av funky monk
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Låt dom som har lidit av Saddam och liknande figurer avgöra vad som är rättvist straff.

Det skulle jag verkligen inte rekommendera. En oberoende instans bör döma i alla juridiska frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ändå inte låta bli att bli illa berörd när man ser en människa bli hängd!

Det spelar ingen roll vad karln har gjort. Det känns skönt att veta att man är emot dödsstraffet ända in i hjärteroten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brottslingar ska sitta bakom lås och bom för de brott de har begått!

Det känns vansinnigt att ett lagsytem ska bestämma om någon ska leva eller dö, liksom en arg pöbel eller öga för öga mentalitet.

Om jag vore anhörig till Sadams offer så skulle jag säkert vilja se honom död, men jag skulle samtidigt finna mig i att han satt i fängelse.

Hat och upprörda känslor får aldrig styra över förnuftet och de mänskliga rättigheterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är inte döden det lindrigaste staraffet man skulle kunna tänka sig för dessa brott..

menar bara det att han död ju o slipper det sen.

ett riktigt straff skulle vara att sitta i en bur på ett allmänt torg i bli matat med soppor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Babianer som har hittat elden! Fan vilka patetiska länder!

Hängning?

Men å andra sidan, jag må vara bekväm, feg, naiv, you name it!

Men jag bryr mig verkligen inte ett skit vad som händer i dessa jävla babianländer. Beter sig som idioter hela högen. Apor som har hittat en tändare. Totalt livsfarliga. Har inte lärt sig ett skit. Bara en massa tjaffande istället för att ta vara på livet och njuta av det. FAN man har bara ett liv.

Aja, lite urlack där. Men jag njuter av livet. Jag har mitt kaffe och mina öl i kylen och min G5 och zappar vidare när jag ser sånt här skit på TV! Bråk hela jävla tiden.

Den eviga freden får nog ingen nånsin uppleva. Den får vi först när vi själva har utrotat oss. Och det lär heller inte dröja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om han lever! 🙂

Asså... sändningen från hans avrättning bröts ju sekunderna innan han... ja. Och ligga still i en påse kan man ju göra ändå. Tänk om han nådde nån slags deal med någon.. Typ "fejka avrättningen och låt mig leva så visar jag vars det finns asmycket olja" eller nåt. Och sen fick han hålla andan i en påse ett tag för att folk ska övertygas om att han kolat. Nu kanske han går under jorden och får leva sina dagar som fiskare på en liten ö någonstans.. 😉

Eller neee... han har nog kolat ändå.

http://www.totallycrap.com/videos/videos_s...xecution_video/

där har du film på dödsögonblicket. Lite halvbra filmat, men ändå 🙂

Läskigt! 😄

Vet du om Saddam var på avrättningen? Nä, han "Kolade" på TV... 😉

Jag vet den var dålig men ändock...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...