Bebopkeys Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 I december fĂ„r man vara löjlig och lyssna pĂ„ diverse mer eller mindre bra julmusik. Vilka skivor lyssnar ni pĂ„? Till mina svenska favoriter hör utan tvekan Jörgen Edman och Ad libitum. Lugn och skön julmusik pĂ„ svenska med klassikern "O helga natt" som höjdpunkt. Herr Edman borde varit sjĂ€lvklar pĂ„ varende uppesittarkvĂ€ll sedan 1973. Mycket underskattad skiva och sĂ„ngare faktiskt. đ Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga pĂ„ banan tror jag? Jag har ocksĂ„ ett speciellt förhĂ„llande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag Ă€lskar den đ God jul allihopa!!!!!!!!! /Janne
Wernborg Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Jag har ocksĂ„ ett speciellt förhĂ„llande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag Ă€lskar den đ Carolas Jul i betlehem diggar jag faktiskt Ă€ven om allt annat Carola gjort Ă€r fruktansvĂ€rt. Jag smĂ„hatar ocksĂ„ Driving home..... men vet inte varför bara att... đ
Hellpig Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 NÄgon gammal "Absolut christmas", som jag o tjejen lyssnat pÄ varje jul sedan vi blev tillsammans (9 Är sedan!). Sedan blir det ju lite allt möjligt frÄn olika hÄll. Min personliga favorit bland modernare jullÄtar Àr helt klart Adolphsson & Falks Mer Jul. .)
tbruce Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Lasse och Morgan (barnprogramledarna) gjorde en gĂ„ng en julskiva som Ă€r vĂ€ldigt charmig. đł Tror den Ă€r det enda julskiviga jag har öht... đ
Fredrika Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Singers Unlimited (originalet till den dĂ€r Real Group) och Jussi Björling, Bachs julnattsoratorium sĂ„ klart, Tjajkovskis nötknĂ€pparsvit, En jĂ€ttefin HaydnjulmĂ€ssa. đ
Anarchos Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Det finns bara en julskiva vÀrd att lyssna pÄ & det Àr De Nattergale - Songs from the Julekalender.
Linkowich Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 FĂ„r man smĂ„kidnappa trĂ„den lite och frĂ„ga efter grymma jullĂ„tar ocksĂ„? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom... Bjussar sjĂ€lv pĂ„: Nat King Cole - O Come All Ye Faithful đ
Tobbe7 Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 PĂ„ julaftons morgon lĂ€gger vi pĂ„ Elvis PreslyÂŽs julalbum. SjĂ€lvklart pĂ„ vinyl! Den rullar fram tills det Ă€r dags för Kalle Anka. FramĂ„t midsommar inser man att det var lĂ€ngesedan man spelade vinyl nĂ€r man hittar Elvis pĂ„ skivtallriken. đ
Bebopkeys Postat 22 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2006 FĂ„r man smĂ„kidnappa trĂ„den lite och frĂ„ga efter grymma jullĂ„tar ocksĂ„? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom... Bjussar sjĂ€lv pĂ„: Nat King Cole - O Come All Ye Faithful đ SjĂ€lvklart! One little christmastree - Stevie Wonder!!!! Det Ă€r inte snön som faller - Anders F
Linkowich Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 FĂ„r man smĂ„kidnappa trĂ„den lite och frĂ„ga efter grymma jullĂ„tar ocksĂ„? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom... Bjussar sjĂ€lv pĂ„: Nat King Cole - O Come All Ye Faithful đ SjĂ€lvklart! One little christmastree - Stevie Wonder!!!! Det Ă€r inte snön som faller - Anders F Tack Bebop... Jag fyller pĂ„ med: Ding, dong! Merrily on high - Celtic Woman Do you hear what I hear - Vanessa Williams
IDF Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Vector burn for remix DnB.. ingen julstÀmning men den e för jÀvla bra!
silkwood Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Lars Vegas Trio - Lars Christmas Töntigt men kuligt. Och juligt.
Anarchos Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 De Nattergale - It's hard to be a nissemand đ
Hellpig Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Oops, glömde ju den som Àr min favorit: Blind Boys of Alabama - Go tell it on the Mountain.
Linkowich Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Oops, glömde ju den som Ă€r min favorit: Blind Boys of Alabama - Go tell it on the Mountain. đ
Hellhoff Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Ultima Thule, m. fl - Easter sucks, Xmas Rules!
lavrell Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Celine Dion - Oh holy night Àr min favorit just nu i juletider. Har nog aldrig hört en sÄ bra version av den lÄten. Hon har sÄn total kontroll! GOD JUL!
Wernborg Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Celine Dion - Oh holy night Ă€r min favorit just nu i juletider. Har nog aldrig hört en sĂ„ bra version av den lĂ„ten. Hon har sĂ„n total kontroll! GOD JUL! Mariah Careys version Ă€r snĂ€ppet vassare. Kontroll per definition. đ
lavrell Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Celine Dion - Oh holy night Ă€r min favorit just nu i juletider. Har nog aldrig hört en sĂ„ bra version av den lĂ„ten. Hon har sĂ„n total kontroll! GOD JUL! Mariah Careys version Ă€r snĂ€ppet vassare. Kontroll per definition. đ NĂ€e usch gillar inte Mariah faktiskt. Hon whalar sönder allt. Hellre en kontrollerad rak ton med snyggt vibrato Ă€n massa ad-libs đ Men det Ă€r ju högst personligt
Linus Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Lars Vegas Trio - Lars Christmas Töntigt men kuligt. Och juligt. Jag mĂ„ste hĂ„lla med. Trummisens monolog "TĂ€nk om tomten inte kommer dĂ„?!" Ă€r kanon đ
steflund Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 En som gÄr varmt hÀr under julbestyren Àr Morbid Angels Blessed are the sick. KÀnns nÀstan som att tomten stÄr bakom fönstret och vill in i myset. =)
tbruce Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Lars Vegas Trio - Lars Christmas Töntigt men kuligt. Och juligt. Jag mĂ„ste hĂ„lla med. Trummisens monolog "TĂ€nk om tomten inte kommer dĂ„?!" Ă€r kanon đ Det lĂ„ter spĂ€nnande, var kan man höra den lĂ„ten? đ
Wernborg Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Method of destruction (M.O.D.) gjorde trashjullÄtar pÄ 80-talet som var ganska kul.
thrinithan (oregistrerad) Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Steve Lukather - Santa Mental Ă€r en given platta đ
ViktorDenStore Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Lenni-Kalle Taipale Trio - Hiutaleita Mycket bra julskiva av den finska trion. Inspelad -99.
sixties Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga pÄ banan tror jag? helt rÀtt, min favorit julskiva!
Magpie Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 (redigerat) Onkel KĂ„nkel med skivan Gammeldags jul frĂ„n 1994 Ă€r ett klassiskt inslag ett par gĂ„nger om Ă„ret. Jag fĂ„r riktigt skön skrattkramp varje gĂ„ng đđ Tjuren Ferdinand, tomten och vĂ€lkĂ€nda melodier blir aldrig detsamma igen om man vĂ€ljer att lyssna, sĂ„ varning utfĂ€rdas för de kĂ€nsliga đ Brian Setzer har en skön gitarrjulskiva som jag ska plocka fram snart. Redigerat 22 december 2006 av Magpie
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.