Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I december fÄr man vara löjlig och lyssna pÄ diverse mer eller mindre bra julmusik. Vilka skivor lyssnar ni pÄ?

Till mina svenska favoriter hör utan tvekan Jörgen Edman och Ad libitum.

Lugn och skön julmusik pÄ svenska med klassikern "O helga natt" som höjdpunkt.

Herr Edman borde varit sjĂ€lvklar pĂ„ varende uppesittarkvĂ€ll sedan 1973. Mycket underskattad skiva och sĂ„ngare faktiskt. 😉

Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga pÄ banan tror jag?

Jag har ocksĂ„ ett speciellt förhĂ„llande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag Ă€lskar den 😆

God jul allihopa!!!!!!!!!

/Janne

Annons
Postat
Jag har ocksĂ„ ett speciellt förhĂ„llande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag Ă€lskar den 😉

Carolas Jul i betlehem diggar jag faktiskt Ă€ven om allt annat Carola gjort Ă€r fruktansvĂ€rt. Jag smĂ„hatar ocksĂ„ Driving home..... men vet inte varför bara att... 😆

Postat

NÄgon gammal "Absolut christmas", som jag o tjejen lyssnat pÄ varje jul sedan vi blev tillsammans (9 Är sedan!). Sedan blir det ju lite allt möjligt frÄn olika hÄll. Min personliga favorit bland modernare jullÄtar Àr helt klart Adolphsson & Falks Mer Jul. .)

Postat

Lasse och Morgan (barnprogramledarna) gjorde en gĂ„ng en julskiva som Ă€r vĂ€ldigt charmig. 😳 Tror den Ă€r det enda julskiviga jag har öht... 😄

Postat

Singers Unlimited (originalet till den dĂ€r Real Group) och Jussi Björling, Bachs julnattsoratorium sĂ„ klart, Tjajkovskis nötknĂ€pparsvit, En jĂ€ttefin HaydnjulmĂ€ssa. 😄

Postat

FÄr man smÄkidnappa trÄden lite och frÄga efter grymma jullÄtar ocksÄ? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom...

Bjussar sjÀlv pÄ:

Nat King Cole - O Come All Ye Faithful 😄

Postat

PÄ julaftons morgon lÀgger vi pÄ Elvis PreslyŽs julalbum.

SjÀlvklart pÄ vinyl! Den rullar fram tills det Àr dags för Kalle Anka.

FramĂ„t midsommar inser man att det var lĂ€ngesedan man spelade vinyl nĂ€r man hittar Elvis pĂ„ skivtallriken. 😄

Postat
FÄr man smÄkidnappa trÄden lite och frÄga efter grymma jullÄtar ocksÄ? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom...

Bjussar sjÀlv pÄ:

Nat King Cole - O Come All Ye Faithful 😄

SjÀlvklart!

One little christmastree - Stevie Wonder!!!!

Det Àr inte snön som faller - Anders F

Postat

Bjussar sjÀlv pÄ:

Nat King Cole - O Come All Ye Faithful  😉

SjÀlvklart!

One little christmastree - Stevie Wonder!!!!

Det Àr inte snön som faller - Anders F

Tack Bebop...

Jag fyller pÄ med:

Ding, dong! Merrily on high - Celtic Woman

Do you hear what I hear - Vanessa Williams

Postat

Vector burn for remix DnB.. ingen julstÀmning men den e för jÀvla bra!

Postat

Oops, glömde ju den som Àr min favorit: Blind Boys of Alabama - Go tell it on the Mountain.

Postat
Celine Dion - Oh holy night Àr min favorit just nu i juletider.

Har nog aldrig hört en sÄ bra version av den lÄten. Hon har sÄn total kontroll!

GOD JUL!

Mariah Careys version Àr snÀppet vassare. Kontroll per definition.

😄

NĂ€e usch gillar inte Mariah faktiskt.

Hon whalar sönder allt. Hellre en kontrollerad rak ton med snyggt vibrato Ă€n massa ad-libs 😉

Men det Àr ju högst personligt

Postat
Lars Vegas Trio - Lars Christmas

Töntigt men kuligt. Och juligt.

Jag mĂ„ste hĂ„lla med. Trummisens monolog "TĂ€nk om tomten inte kommer dĂ„?!" Ă€r kanon 😄

Postat

En som gÄr varmt hÀr under julbestyren Àr Morbid Angels Blessed are the sick. KÀnns nÀstan som att tomten stÄr bakom fönstret och vill in i myset. =)

Postat
Lars Vegas Trio - Lars Christmas

Töntigt men kuligt. Och juligt.

Jag mĂ„ste hĂ„lla med. Trummisens monolog "TĂ€nk om tomten inte kommer dĂ„?!" Ă€r kanon 😄

Det lĂ„ter spĂ€nnande, var kan man höra den lĂ„ten? 😉

thrinithan (oregistrerad)
Postat

Steve Lukather - Santa Mental Ă€r en given platta 😆

Postat
Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga pÄ banan tror jag?

helt rÀtt, min favorit julskiva!

Postat (redigerat)

Onkel KĂ„nkel med skivan Gammeldags jul frĂ„n 1994 Ă€r ett klassiskt inslag ett par gĂ„nger om Ă„ret. Jag fĂ„r riktigt skön skrattkramp varje gĂ„ng 😄😄

Tjuren Ferdinand, tomten och vĂ€lkĂ€nda melodier blir aldrig detsamma igen om man vĂ€ljer att lyssna, sĂ„ varning utfĂ€rdas för de kĂ€nsliga 😄

Brian Setzer har en skön gitarrjulskiva som jag ska plocka fram snart.

Redigerat av Magpie

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.