Jump to content
Annons

New York Central Park


Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Nu har jag fixat skinkan, köttbullarna och städat ja visst fan slått in julklapparna oxå det är sent en trött Göran fick äntligen tid att lyssna. God Jul föresten till alla forumiter. Ja visst fan ursäkta skulle ju ge feedback 😉 ja man är lite trög men det visste ni ju redan ok ett par pils i kroppen 🙂 det är ju helg skål och svälj 😄 . Det här är ju första låten som jag hörde av dig tycker det låter som en klassisk filmlåt kort sagt. Jag minns att jag sa det då och jag säger det igen långa toner på basen 😆. Iofs kanske oxå mecka till pianoliret lite och trummorna lite mera sparsmakat men i övrigt så har den fått ett riktigt häftigt lyft i mina öron i alla fall.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
toiletbrush deluxe (oregistrerad)

Gillar verkligen när sången kommer in, superskönt med gitarspelet o allt,

Munspelet är är också skönt, men känns som det ligger lite långt bak i mixen, kanske mindre reverb...

Den här låten tror jag hade växt otroligt om den var inspelad live med riktiga trummor osv...men snyggt jobbat och god jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verkligen när sången kommer in, superskönt med gitarspelet o allt,

Munspelet är är också skönt, men känns som det ligger lite långt bak i mixen, kanske mindre reverb...

Den här låten tror jag hade växt otroligt om den var inspelad live med riktiga trummor osv...men snyggt jobbat och god jul

Thanx Toiletbrush de luxe..

Jag har en lite trångbodd studio än..men snart så finns det utrymme för trumset å piano - å då..Då ska det liras 😆 Jag gillar soundet på munspelet - reverbet visst...kanske behöver jag hellre närma mig hela mixen mot det..Lite stage feeling över hela prylen..Tar det under övervägande,med mig till slut mix! Denna har jag aldrig lirat "ute",guess they are not ready for it yet..

Mvh Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fixat skinkan, köttbullarna och städat ja visst fan slått in julklapparna oxå det är sent en trött Göran fick äntligen tid att lyssna. God Jul föresten till alla forumiter. Ja visst fan ursäkta skulle ju ge feedback 😮 ja man är lite trög men det visste ni ju redan ok ett par pils i kroppen 😄 det är ju helg skål och svälj 😆 . Det här är ju första låten som jag hörde av dig tycker det låter som en klassisk filmlåt kort sagt. Jag minns att jag sa det då och jag säger det igen långa toner på basen 🙂. Iofs kanske oxå mecka till pianoliret lite och trummorna lite mera sparsmakat men i övrigt så har den fått ett riktigt häftigt lyft i mina öron i alla fall.

Göran

Tack Göran.

Och tack för Julkort.

Till låten då..Jo det är en del förändringar i denna mot första versionen jag la upp här..Trummorna blev väl inte så tokiga,men lite småfix kvar..Pianot ska bytas ut..Basgången..nåra toner surar lite.

Långa tonerna,ska testa det..Risken är att jag tappar svänget om jag gör för stora förändringar.Men allt är ju relativt..Funkar det inte mot det "nya" pianot får jag göra en justering.Men helt klart har låten vuxit ett par snäpp sedan sist.

God Jul på dig Göran och ett mycket Gott nytt år!

Fullproppat med bra musik,lite samarbete och en steg närmare "Världs hiten"..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

ja du...det mesta har redan sagts men jag kan i alla fall lägga in mina "2 cent's"....

-laddade hem den för nån vecka sedan och körde igång den och piano introt lätt familiart till en annan låt du gjort...sedan kom nåt emallan och jag klickade bort låten och har nte varit så där sugen på att lysna igen...bara pga av introt ...var inget jag precis gillade. Lyckades ta mig förbi introt idag och överaskas av denna super kolla munspels "jam" (lite mycket effekts för min smak...gillar ren munspels ljud men det hörs ändå att du kan lira) och sedan en "b.b-king-style" gitarr solo och som grädden på toppen... den underbara blues rösten...

...so to make a long story short...snygga till introt och senn är du där, tror gitarr solot skall ner lite volym mässigt med men det kan vara "skallebangen" som stör..

MVH

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu hör jag också det på kompgitarrens Cm7:a men låter ok på F9:an (om än lite otajt/odistinkt på några ställen).

Pratar vi Blues eller teori?

Ge er!

Enda som gäller är känslan.

Här vare lågt i tak. 🙂 Hur menar du egentligen? Jag har aldrig ifrågasatt att det är känslan som är eller bör vara grunden till musik (allra minst i den här låten) annars blir det tomt och intetsägande! Det är ju möjligheterna att förmedla känslan i form av arrangemang, framförande och mix som vi alla här vill ha feedback, eller hur? Annars kan vi lägga ner hela forumet! Och i arrangemanget av en låt ingår att just välja ackord och det var det valet som Wernborg och jag diskuterade.

Ber om ursäkt om jag var raljant. Antagligen inte helt nykter. Tycker att jag har rätt ändå: Blues för mig har inget med blå toner eller stora/små 7-ackord att göra. All musik som görs från hjärtat om det så bara är att klappa två stenar mot varandra ingår i min definition. I motsats till den musik som går att analysera, översätta till noter, korrigera så att fel blir rätt..........

God fortsättning!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ja du...det mesta har redan sagts men jag kan i alla fall lägga in mina "2 cent's"....

-laddade hem den för nån vecka sedan och körde igång den och piano introt lätt familiart till en annan låt du gjort...sedan kom nåt emallan och jag klickade bort låten och har nte varit så där sugen på att lysna igen...bara pga av introt ...var inget jag precis gillade. Lyckades ta mig förbi introt idag och överaskas av denna super kolla munspels "jam" (lite mycket effekts för min smak...gillar ren munspels ljud men det hörs ändå att du kan lira) och sedan en "b.b-king-style" gitarr solo och som grädden på toppen... den underbara blues rösten...

...so to make a long story short...snygga till introt och senn är du där, tror gitarr solot skall ner lite volym mässigt med men det kan vara "skallebangen" som stör..

MVH

Micke

Thanx C.

Introt är lite för hårt spelat,samt inte så tekniskt skickligt gjort.Men det finns en tanke med det.Jag antar att du syftar på introt till "Voice of an angel",men det finns inga likheter dom emellan mera än att pianona spelar ensamma utan komp.Nåväl,jag ska dona lite med det.

Tack för feedback,nu har jag så det räcker och drar denna till slutmix.

Till er alla:Jag har fått mycket bra feedback på denna.Främst så är det pianot som behöver fixas till,trummorna behöver också ses över lite,möjligen att jag kollar upp basgången också..Som tack för er hjälp så lägger jag självklart upp finalmix när det är dags.Jag plockar bort låten idag,så nu är det slut lyssnat..

JÄTTE TACK!

Håll ut boys an girls..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

All musik som görs från hjärtat om det så bara är att klappa två stenar mot varandra ingår i min definition. I motsats till den musik som går att analysera, översätta till noter, korrigera så att fel blir rätt..........

God fortsättning!

🙂

All musik går att analysera dede. Det är en sjukdom jag har som förhoppningsvis inte spridit sig till hjärtat ännu 😄 . God fortsättning själv!

---sorry for OT HM----

Link to comment
Dela på andra sajter

All musik som görs från hjärtat om det så bara är att klappa två stenar mot varandra ingår i min definition. I motsats till den musik som går att analysera, översätta till noter, korrigera så att fel blir rätt..........

God fortsättning!

😄

All musik går att analysera dede. Det är en sjukdom jag har som förhoppningsvis inte spridit sig till hjärtat ännu 🙂 . God fortsättning själv!

---sorry for OT HM----

För att inte vara mer offTopic startar jag en ny tråd i detta ämne som faktiskt är intressant!

Sorry, Harmica; fast det blev en bump ändå! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Zyan:John Popper i "Blues travelers" kan verkligen lira trynorgel.Det var hans spelsätt som inspirerade mig till liret på denna..

Haha...gött...har ett munspel men blir så dåligt när jag spelar. Får koncentrera mig när ska bara ta en ton. Funderar på att skaffa ett till i A bara för att lira med Blues Traveler - Hook.

You Tube klipp

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Fy sajtan vilken najs sångröst du har.. Manlig som en vitstripe'ad Shelby Cobra, 454'a och kompressor 😕

Musikens delar är så ojämna bara, munspelet har för mycket rum, trummorna tickar för snyggt, pianot låter för rent i all sin enkelhet.. och.. hmmm..

Balansera upp mixen med tidsenligt skitigare trumsound och övrig instrumentering så allting matchar rösten.. DÅ kommer det hända grejer.. troligtvis mest med din kreativitet, men även lyssningsmässigt.

Fundering:

Har du aldrig funderat på att göra en pop-crossover med programmerade bakgrunder.. PopCowboyTekno-stuk lixom... fick en sinnesbild en kort stund som gjorde att hela kroppen skrattade och ett utdraget ryck i smilbanden 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy sajtan vilken najs sångröst du har.. Manlig som en vitstripe'ad Shelby Cobra, 454'a och kompressor 😆

Musikens delar är så ojämna bara, munspelet har för mycket rum, trummorna tickar för snyggt, pianot låter för rent i all sin enkelhet.. och.. hmmm..

Balansera upp mixen med tidsenligt skitigare trumsound och övrig instrumentering så allting matchar rösten.. DÅ kommer det hända grejer.. troligtvis mest med din kreativitet, men även lyssningsmässigt.

Fundering:

Har du aldrig funderat på att göra en pop-crossover med programmerade bakgrunder.. PopCowboyTekno-stuk lixom... fick en sinnesbild en kort stund som gjorde att hela kroppen skrattade och ett utdraget ryck i smilbanden 😕

Tjena Lundin,och TACK för feedback.

Intressant ide´,skicka allt mixmässigt till 60-70 talet.I detta läget så känns det som om munspelet står ute på rock scenen,pianot i fin rummet,trummorna i källaren..och gurorna på vinden..och sången i himmelen 😳

Jag ska försöka få ut hela bandet(med lite våld he he) till ett live sound på Madison Square Garden..

Svar kring funderingen:

Jorå,det finns låtar med ett helt annat stuk..Malande cello,tungt komp,flöjter,stråkar etc..Men mina gitarr polare sågar.. <_<Antar att dom inte är redo för det riktigt än.. 🥰 Lite visor och en alldeles underbar låt,där jag saknar en riktigt bra stråk/ blås vst, för att göra den rättvisa..Tomten har varit hos mig,men jag fick inte det jag ville ha 🙂

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Zyan:John Popper i "Blues travelers" kan verkligen lira trynorgel.Det var hans spelsätt som inspirerade mig till liret på denna..

Haha...gött...har ett munspel men blir så dåligt när jag spelar. Får koncentrera mig när ska bara ta en ton. Funderar på att skaffa ett till i A bara för att lira med Blues Traveler - Hook.

You Tube klipp

Tjena Zyan.

Lyssna på deras platta "Straight on till morning"..Där finns det godbitar kan jag lova.

Lite taskigt ljud på Youtube,det blev inte riktigt rättvisa av det hela..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...