Jump to content
Annons

Latency vid flera ingångar och sampler?


Luigi

Recommended Posts

Har en mpc med ett 8 out kort, och jag tänkte köpa mig ett 10 in ljudkort för att kunna lägga effekter i realtime på utgångarna från samplern.

min fråga är, jag vill kunna göra låtarna från min sampler och samtidigt lägga effekter i cubase, tex "trumma1" på samplern går in i 1a ingången på ljudkortet, o så kan jag tex eqa den med direct x plugins,

jag ska altså lyssna på musiken från datorns masterurgång, med alla 8 outsen från samplern kopplade till datorn.

frågan blir då, hur kommer det att bli med latency? jag vill göra beatet i samplern samtidigt som jag lägger effekter i datorn, men ja vill inte att det ska bli massa fördröjning.

nån som vet?

fridens

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har 512. ska köpa till 1 gig kanske.

jag har dock kommit på att om ja kopplar samplern och datorns utgång till mixern så kan jag switcha, vill jag inte ha latency, så switchar jag på samplern i mixern, då kan jag editera allt i realtime utan någon latency, dock utan data effekter, sen när ja ska mixa nått så är det bara trycka på datorns utgång, då kommer alla utgångar från samplern vara lika mycket efter så då kan jag mixa effekterna i datorn o sen switcha tillbaka om ja skulle vilja ändra nått.

är det bara ram som gäller vid latency? har 2ghz annars....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...