Jump to content
Annons

Person som kan spela synth sökes!


Anarchos

Recommended Posts

Ja, jag söker en keyboardist som kan spela en melodi som ska likna Svullo Dance, om nån hört den? Soundet ska va lite gayigt & svängigt, man ska iaf få 80-tals vibbar. Jag lägger på bas, kickar & resten senare. 🙂

Nån som är intresserad svara gärna i tråden, det är inte alltid jag kan logga in nämligen.

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Då bör du nog inte söka efter en synthare.

Nä varför det? Jag är ju seriös för ovanlighetens skull ju.

Var det "gayigt" du störde dig på? Jag menar att det ska låta gay alltså som många band gör t.ex. BWO (ryyyys). Det va inget skällsord den här gången. En glad gayig dans melodi på synth är det jag söker. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Då bör du nog inte söka efter en synthare.

Nä varför det? Jag är ju seriös för ovanlighetens skull ju.

Var det "gayigt" du störde dig på? Jag menar att det ska låta gay alltså som många band gör t.ex. BWO (ryyyys). Det va inget skällsord den här gången. En glad gayig dans melodi på synth är det jag söker. 🙂

Okej, nästa gång, rent hypotetiskt, jag behöver ett gitarrlick till en dansbandsproduktion så ska jag mao söka efter en hårdrockare?

Lika jävla dum kommentar.. Blir trött på gamla stereotyper..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Då bör du nog inte söka efter en synthare.

Nä varför det? Jag är ju seriös för ovanlighetens skull ju.

Var det "gayigt" du störde dig på? Jag menar att det ska låta gay alltså som många band gör t.ex. BWO (ryyyys). Det va inget skällsord den här gången. En glad gayig dans melodi på synth är det jag söker. 😄

Okej, nästa gång, rent hypotetiskt, jag behöver ett gitarrlick till en dansbandsproduktion så ska jag mao söka efter en hårdrockare?

Lika jävla dum kommentar.. Blir trött på gamla stereotyper..

/Daniel

Nu tycker jag allt att du är lite gnällig! Han vill ha någon som gör en synthslinga helt enkelt. (spelar roll vad man då kallar den personen som ska göra den)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok eftersom du va en skitglad person så kan jag komponera melodin själv men behöver en synthare att spela den, alla fattar?

Det här projektet är för skolan & det ska bli en sorts hyllning till Micke Dubois & därför vore det mycket lättare om nåt Svullo-fan här (om det ens finns nån?) på ett ungefär kunde ackorden till Svullo Dance så att jag slapp försöka gissa mig till melodin.

Men nåväl, om det är nån intresserad Svullo-fan som kan spela synth därute skiv i tråden. Om ni vill kan jag försöka komponera en liknande melodi eller så gör ni det. Soundet ska ändå vara glatt, gayigt & 80-tals-dans-aktigt.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok eftersom du va en skitglad person så kan jag komponera melodin själv men behöver en synthare att spela den, alla fattar?

Det här projektet är för skolan & det ska bli en sorts hyllning till Micke Dubois & därför vore det mycket lättare om nåt Svullo-fan här (om det ens finns nån?) på ett ungefär kunde ackorden till Svullo Dance så att jag slapp försöka gissa mig till melodin.

Men nåväl, om det är nån intresserad Svullo-fan som kan spela synth därute skiv i tråden. Om ni vill kan jag försöka komponera en liknande melodi eller så gör ni det. Soundet ska ändå vara glatt, gayigt & 80-tals-dans-aktigt.

😄

Jag tror att han tyckte det var konstigt att du använde ordet "synthare" eftersom det pekar på att man gillar en viss musikstil! Då kan vi ju använda ordet "keyboardist" istället så blir alla nöjda och glada 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Då bör du nog inte söka efter en synthare.

Nä varför det? Jag är ju seriös för ovanlighetens skull ju.

Var det "gayigt" du störde dig på? Jag menar att det ska låta gay alltså som många band gör t.ex. BWO (ryyyys). Det va inget skällsord den här gången. En glad gayig dans melodi på synth är det jag söker. 😄

Okej, nästa gång, rent hypotetiskt, jag behöver ett gitarrlick till en dansbandsproduktion så ska jag mao söka efter en hårdrockare?

Lika jävla dum kommentar.. Blir trött på gamla stereotyper..

/Daniel

Nu tycker jag allt att du är lite gnällig! Han vill ha någon som gör en synthslinga helt enkelt. (spelar roll vad man då kallar den personen som ska göra den)

Möjligt. Men tipset var iaf att inte söka efter en synthare om han vill ha en "gayig och svängig melodi".

Jag gillar synthmusik, och har under åren även haft perioder då jag kallat mig "synthare", men jag har ALDRIG gillat "gayiga och svängiga" synthmelodier. De flesta andra, som också säger sig tillhöra den musikkulturen, lär nog knappast heller gilla "gayiga och svängiga" melodier. Varför tror ni de flesta synthare klär sig svart?

Så ett tips som sagt, sök efter någon annan kategori människor om du vill ha den här typen av melodi. Eller varför inte försöka själv?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ok, en person som kan spela synth som gillar Svullo (inte nödvändigt förstås 😄 ).

Eller varför inte försöka själv?

/Daniel

Jag har ingen synth & kan inte spela på en för 5 öre heller.

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ok, en person som kan spela synth som gillar Svullo (inte nödvändigt förstås 😄 ).

Eller varför inte försöka själv?

/Daniel

Jag har ingen synth & kan inte spela på en för 5 öre heller.

Det finns många bra gratis synthpluggar att ta ner 😄

Börja här:

http://www.kvraudio.com/

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ok, en person som kan spela synth som gillar Svullo (inte nödvändigt förstås 😄 ). 

Eller varför inte försöka själv?

/Daniel

Jag har ingen synth & kan inte spela på en för 5 öre heller.

Det finns många bra gratis synthpluggar att ta ner 😄

Börja här:

http://www.kvraudio.com/

/Daniel

Ehhh alltså ursäkta att jag lägger mig i igen, men han ville ha en person som spelade synth och inte spela själv. Det var ju själva grejen med tråden! Nu drar jag mig dock ur denna tråd innan den börjar spåra ur så där härligt som trådar här kan göra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...