Jump to content
Annons

SKÄRPNING!


whaco

Recommended Posts

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

de laddar ner alla crackade musikprogram och pluggar och tror att det bara är att trycka på en knapp så är låten färdig...

Det där med crackade program tycker jag vi håller utanför diskussionen tills du har bevisat för oss alla vilka på detta forum som kör crackat och vilka som inte gör det.

hur många gånger har man inte sett inlägg som: Hej! jag kör Cubase SX3 med alla Wave pluggar mm mm hur gör man musik?

Ja. Det är en värdelös fråga, men det borde inte innebära att alla måste bete sig som arslen tillbaka för det. Man ber trådskaparen att förtydliga sig, eller så tipsar man om någon läsvärd litteratur i ämnet. Lite musikteori kanske.

ta det lugnt

Jag har inte anklagat någon

Jag menar bara att folk i vissa fall har folk lite väl bråttom...

köper man ett program för flera tusen, så tar man väl sig oftas tid att kolla igenom programmet/manualen och försöker lite själv ... känns som att många bara laddar ner programmen och orkar inte ens försöka själva... jag anklagar ingen 🙂

Känns också som att en del "elakheter" skrivs med glimten i ögat

ställer man en seriös fråga får man ett seriöst svar!

bra sagt

Jag är lugn. Använde inte ett enda utropstecken i inlägget som du citerade.

Återigen: Jag tycker det är synd att en otydligt ställd fråga per automatik leder till att alla måste bete sig som arroganta arslen. Helt plötsligt har alla en bestämd uppfattning om vem frågeställaren är, hur gammal han/hon är, och ja just det, han bara måste ju köra crackat, klart det är så! Föregående mening är ironisk. Jag håller med dig att det verkar väldigt suspekt ibland, och ja, de kör kanske crackat men det vet vi inget om (såvida de inte medger det själva). Så då känns det onödigt att blanda in sådana spekulationer.

En sarkasm kan man vifta bort, men när typ tio pers på raken spammar tråden med intetsägande rent nonsens tycker jag det har gått för långt. Det kan inte komma något gott ur det. Det kan inte göra detta forum till ett bättre ställe. Det måste väl ändå vara bättre att vara tyst än att häva ur sig dumheter? Om man ställer en otydlig fråga bör man bli ombedd att utveckla sin fråga, inte bli dömd och hånad. Jag förstår dig och hur du tänker, jag blir själv frustrerad över luddiga frågor, men man kan välja att vara tyst istället för spydig. Eller vara snäll. Det är trevligare. 😄

EDIT: Alltså.... jag försvarar inte idiotiska inlägg från något håll! Jag håller till 100% med om att nykomlingar måste lära sig att läsa reglerna. Men de bör inte lastas för all skit som händer här på forumet. Jag tycker att vi allihop bör tänka oss för om det vi skriver är lämpligt. Och om vi kommer på varann med att vara skitstövlar får vi väl påminna varann om att coola ner och vara lite sakliga. Typ. Det gäller ju alla medlemmar... Stora som små. 🙂

Kan vi inte bara äta pepparkakor nu och ha det gott? 😳

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

de laddar ner alla crackade musikprogram och pluggar och tror att det bara är att trycka på en knapp så är låten färdig...

Det där med crackade program tycker jag vi håller utanför diskussionen tills du har bevisat för oss alla vilka på detta forum som kör crackat och vilka som inte gör det.

hur många gånger har man inte sett inlägg som: Hej! jag kör Cubase SX3 med alla Wave pluggar mm mm hur gör man musik?

Ja. Det är en värdelös fråga, men det borde inte innebära att alla måste bete sig som arslen tillbaka för det. Man ber trådskaparen att förtydliga sig, eller så tipsar man om någon läsvärd litteratur i ämnet. Lite musikteori kanske.

ta det lugnt

Jag har inte anklagat någon

Jag menar bara att folk i vissa fall har folk lite väl bråttom...

köper man ett program för flera tusen, så tar man väl sig oftas tid att kolla igenom programmet/manualen och försöker lite själv ... känns som att många bara laddar ner programmen och orkar inte ens försöka själva... jag anklagar ingen 🙂

Känns också som att en del "elakheter" skrivs med glimten i ögat

ställer man en seriös fråga får man ett seriöst svar!

bra sagt

Jag är lugn. Använde inte ett enda utropstecken i inlägget som du citerade.

Återigen: Jag tycker det är synd att en otydligt ställd fråga per automatik leder till att alla måste bete sig som arroganta arslen. Helt plötsligt har alla en bestämd uppfattning om vem frågeställaren är, hur gammal han/hon är, och ja just det, han bara måste ju köra crackat, klart det är så! Föregående mening är ironisk. Jag håller med dig att det verkar väldigt suspekt ibland, och ja, de kör kanske crackat men det vet vi inget om (såvida de inte medger det själva). Så då känns det onödigt att blanda in sådana spekulationer.

En sarkasm kan man vifta bort, men när typ tio pers på raken spammar tråden med intetsägande rent nonsens tycker jag det har gått för långt. Det kan inte komma något gott ur det. Det kan inte göra detta forum till ett bättre ställe. Det måste väl ändå vara bättre att vara tyst än att häva ur sig dumheter? Om man ställer en otydlig fråga bör man bli ombedd att utveckla sin fråga, inte bli dömd och hånad. Jag förstår dig och hur du tänker, jag blir själv frustrerad över luddiga frågor, men man kan välja att vara tyst istället för spydig. Eller vara snäll. Det är trevligare. 🙂

EDIT: Alltså.... jag försvarar inte idiotiska inlägg från något håll! Jag håller till 100% med om att nykomlingar måste lära sig att läsa reglerna. Men de bör inte lastas för all skit som händer här på forumet. Jag tycker att vi allihop bör tänka oss för om det vi skriver är lämpligt. Och om vi kommer på varann med att vara skitstövlar får vi väl påminna varann om att coola ner och vara lite sakliga. Typ. Det gäller ju alla medlemmar... Stora som små. 🙂

Kan vi inte bara äta pepparkakor nu och ha det gott? 😳

bra sagt...

nu äter vi pepparkakor 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

de laddar ner alla crackade musikprogram och pluggar och tror att det bara är att trycka på en knapp så är låten färdig...

Det där med crackade program tycker jag vi håller utanför diskussionen tills du har bevisat för oss alla vilka på detta forum som kör crackat och vilka som inte gör det.

hur många gånger har man inte sett inlägg som: Hej! jag kör Cubase SX3 med alla Wave pluggar mm mm hur gör man musik?

Ja. Det är en värdelös fråga, men det borde inte innebära att alla måste bete sig som arslen tillbaka för det. Man ber trådskaparen att förtydliga sig, eller så tipsar man om någon läsvärd litteratur i ämnet. Lite musikteori kanske.

ta det lugnt

Jag har inte anklagat någon

Jag menar bara att folk i vissa fall har folk lite väl bråttom...

köper man ett program för flera tusen, så tar man väl sig oftas tid att kolla igenom programmet/manualen och försöker lite själv ... känns som att många bara laddar ner programmen och orkar inte ens försöka själva... jag anklagar ingen 🙂

Känns också som att en del "elakheter" skrivs med glimten i ögat

ställer man en seriös fråga får man ett seriöst svar!

bra sagt

Jag är lugn. Använde inte ett enda utropstecken i inlägget som du citerade.

Återigen: Jag tycker det är synd att en otydligt ställd fråga per automatik leder till att alla måste bete sig som arroganta arslen. Helt plötsligt har alla en bestämd uppfattning om vem frågeställaren är, hur gammal han/hon är, och ja just det, han bara måste ju köra crackat, klart det är så! Föregående mening är ironisk. Jag håller med dig att det verkar väldigt suspekt ibland, och ja, de kör kanske crackat men det vet vi inget om (såvida de inte medger det själva). Så då känns det onödigt att blanda in sådana spekulationer.

En sarkasm kan man vifta bort, men när typ tio pers på raken spammar tråden med intetsägande rent nonsens tycker jag det har gått för långt. Det kan inte komma något gott ur det. Det kan inte göra detta forum till ett bättre ställe. Det måste väl ändå vara bättre att vara tyst än att häva ur sig dumheter? Om man ställer en otydlig fråga bör man bli ombedd att utveckla sin fråga, inte bli dömd och hånad. Jag förstår dig och hur du tänker, jag blir själv frustrerad över luddiga frågor, men man kan välja att vara tyst istället för spydig. Eller vara snäll. Det är trevligare. 🙂

EDIT: Alltså.... jag försvarar inte idiotiska inlägg från något håll! Jag håller till 100% med om att nykomlingar måste lära sig att läsa reglerna. Men de bör inte lastas för all skit som händer här på forumet. Jag tycker att vi allihop bör tänka oss för om det vi skriver är lämpligt. Och om vi kommer på varann med att vara skitstövlar får vi väl påminna varann om att coola ner och vara lite sakliga. Typ. Det gäller ju alla medlemmar... Stora som små. 🙂

Kan vi inte bara äta pepparkakor nu och ha det gott? 😳

Jag är på!

pepparkaka.jpg

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men även på en nybörjaravdelning så måste man kunna formulera sin fråga så att folk förstår. 😳

Även om man nu har svårt med språket av en eller annan anledning så bör man kunna slippa att folk driver med en eller behandlar en nedlåtande. Musikintresset kan ju även fungera som en port in i samhället och språket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lugn. Använde inte ett enda utropstecken i inlägget som du citerade.

Återigen: Jag tycker det är synd att en otydligt ställd fråga per automatik leder till att alla måste bete sig som arroganta arslen. Helt plötsligt har alla en bestämd uppfattning om vem frågeställaren är, hur gammal han/hon är, och ja just det, han bara måste ju köra crackat, klart det är så! Föregående mening är ironisk. Jag håller med dig att det verkar väldigt suspekt ibland, och ja, de kör kanske crackat men det vet vi inget om (såvida de inte medger det själva). Så då känns det onödigt att blanda in sådana spekulationer.

En sarkasm kan man vifta bort, men när typ tio pers på raken spammar tråden med intetsägande rent nonsens tycker jag det har gått för långt. Det kan inte komma något gott ur det. Det kan inte göra detta forum till ett bättre ställe. Det måste väl ändå vara bättre att vara tyst än att häva ur sig dumheter? Om man ställer en otydlig fråga bör man bli ombedd att utveckla sin fråga, inte bli dömd och hånad. Jag förstår dig och hur du tänker, jag blir själv frustrerad över luddiga frågor, men man kan välja att vara tyst istället för spydig. Eller vara snäll. Det är trevligare. 😄

EDIT: Alltså.... jag försvarar inte idiotiska inlägg från något håll! Jag håller till 100% med om att nykomlingar måste lära sig att läsa reglerna. Men de bör inte lastas för all skit som händer här på forumet. Jag tycker att vi allihop bör tänka oss för om det vi skriver är lämpligt. Och om vi kommer på varann med att vara skitstövlar får vi väl påminna varann om att coola ner och vara lite sakliga. Typ. Det gäller ju alla medlemmar... Stora som små. 😄

Kan vi inte bara äta pepparkakor nu och ha det gott? 😄

Där sa du någonting som stämmer, är precis det jag menar med allt nonsens i trådar osv.. de är precis som du säger.. Bara för att man formulerade sin fråga fel så får den personen skitsnack iställe för svar, ställer man däremot en välformulerad fråga på ungefär 60 rader som går in på detaljer så får man ett lika bra svar.. oftast, har vart så i dom trådarna jag har suttit och kollat i nu dom senaste timmarna, Detta är internet där folk oftast är spydiga, uppkäftiga och tror att dom själv är bäst och inte vill dela med sig information om ämnet..

men som sagt här i tråden, skulle vara rätt så ballt med en Nybörjar Del i forumet

Eftersom dom flesta som värkar sitta här och läsa/posta är i själva värket nybörjare som är desperata att få hjälp med t.ex Fl studio/Cubase

/ WhaCo <- Döm mig inte efter mitt Nick =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lugn. Använde inte ett enda utropstecken i inlägget som du citerade.

Återigen: Jag tycker det är synd att en otydligt ställd fråga per automatik leder till att alla måste bete sig som arroganta arslen. Helt plötsligt har alla en bestämd uppfattning om vem frågeställaren är, hur gammal han/hon är, och ja just det, han bara måste ju köra crackat, klart det är så! Föregående mening är ironisk. Jag håller med dig att det verkar väldigt suspekt ibland, och ja, de kör kanske crackat men det vet vi inget om (såvida de inte medger det själva). Så då känns det onödigt att blanda in sådana spekulationer.

En sarkasm kan man vifta bort, men när typ tio pers på raken spammar tråden med intetsägande rent nonsens tycker jag det har gått för långt. Det kan inte komma något gott ur det. Det kan inte göra detta forum till ett bättre ställe. Det måste väl ändå vara bättre att vara tyst än att häva ur sig dumheter? Om man ställer en otydlig fråga bör man bli ombedd att utveckla sin fråga, inte bli dömd och hånad. Jag förstår dig och hur du tänker, jag blir själv frustrerad över luddiga frågor, men man kan välja att vara tyst istället för spydig. Eller vara snäll. Det är trevligare. 😉

EDIT: Alltså.... jag försvarar inte idiotiska inlägg från något håll! Jag håller till 100% med om att nykomlingar måste lära sig att läsa reglerna. Men de bör inte lastas för all skit som händer här på forumet. Jag tycker att vi allihop bör tänka oss för om det vi skriver är lämpligt. Och om vi kommer på varann med att vara skitstövlar får vi väl påminna varann om att coola ner och vara lite sakliga. Typ. Det gäller ju alla medlemmar... Stora som små. 😲

Kan vi inte bara äta pepparkakor nu och ha det gott? 😳

Där sa du någonting som stämmer, är precis det jag menar med allt nonsens i trådar osv.. de är precis som du säger.. Bara för att man formulerade sin fråga fel så får den personen skitsnack iställe för svar, ställer man däremot en välformulerad fråga på ungefär 60 rader som går in på detaljer så får man ett lika bra svar.. oftast, har vart så i dom trådarna jag har suttit och kollat i nu dom senaste timmarna, Detta är internet där folk oftast är spydiga, uppkäftiga och tror att dom själv är bäst och inte vill dela med sig information om ämnet..

men som sagt här i tråden, skulle vara rätt så ballt med en Nybörjar Del i forumet

Eftersom dom flesta som värkar sitta här och läsa/posta är i själva värket nybörjare som är desperata att få hjälp med t.ex Fl studio/Cubase

/ WhaCo <- Döm mig inte efter mitt Nick =)

Vi instämmer helt och fullt. En Nybörjar Del i forumet var det. Studio har gjort och gör en god gärning med sina artiklar och hoppas redaktionen nappar på en Nybörjardel på Forumet. Varför inte lite tips på Studioartikar att köpa eller söka på "biblan".

Jag föreslog i en annan tråd att "nita" en snabb guide till frågan; Hur gör man? Hur kommer jag igång? o.s.v.

Vi behöver ett material som inte sliter bödet ur munnen på någon. "Majkens" hemsida är super duper tex.

MVH

Kalle i Kalmar och hans "bråkstake" till pappa 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här har varit på tapeten tidigare. Och visst finns det nybörjare som kan ha svårt att använda tekniska termer, det finns också personer med läs- och skrivsvårigheter även om de troligtvis är en liten del av forumet. De allra flesta kan trots allt uttrycka sig med normal meningsbyggnad, punkter, kommatecken och stora bokstäver i början av meningar.

Ett problem är att många yngre användare tar med sig sitt sätt att skriva från chattprogram som MSN eller ICQ. Där är huvudsaken att det går snabbt snarare än att det är korrekt. Något som resulterar i svårlästa frågor där orden kommer i fel följd och det är svårt att veta vad trådskaparen egentligen menar.

Men om den som skapat tråden inte tagit sig tid att läsa sitt eget inlägg några gånger extra för att vara säker på att det är lätt att förstå. Hur kan man då förvänta sig att någon annan ska ta sig tid att skriva ett utförligt svar på frågan?

Och det är väl här det ofta krockar med de lite äldre medlemmarna. Lägger nya användare däremot ner tid på att skriva väl genomtänkta frågor, hur enkla eller svåra de än må vara. Så är chansen stor att de kommer att bli bemötta med respekt och få bra hjälp snabbt.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

varför inte starta en forum avdelning som heter "nybörjar frågor" eller liknande...

Det har jag redan påpekat en gång men fick inget gehör..

Då vet folk att dom som ställer frågor där är nybörjare.. Kan inte bli enklare!

och dom som inte vill svara, behöver inte svara..

Fast så ska det väl vara annars också..

Nä starta en ny del med nybörjar frågor så slipper vi skrämma iväg alla nybörjare!

edit: https://www.studio.se/index.php?showtopic=12851&hl=

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

varför inte starta en forum avdelning som heter "nybörjar frågor" eller liknande...

Det har jag redan påpekat en gång men fick inget gehör..

Då vet folk att dom som ställer frågor där är nybörjare.. Kan inte bli enklare!

och dom som inte vill svara, behöver inte svara..

Fast så ska det väl vara annars också..

Nä starta en ny del med nybörjar frågor så slipper vi skrämma iväg alla nybörjare!

edit: https://www.studio.se/index.php?showtopic=12851&hl=

Allt är ju upp till admin att antingen anta detta förslag eller strunta i det.

Tycker han att det är en dålig ideé så får det tyckas, men som JAG ser på saken skulle det inte sitta fel med en nybörjar del på detta forum.

Och varför du fick "avslag" på den saken är ju då antingen som någon sagt tidigare.

Dom kunniga kommer inte kolla där och hjälpa dom behövande, troligtvis. men OM

dom nu skulle göra de, så skulle det vara bra med en sådan avdelning. Och de tror jag nog dom flesta vill om det skulle funka

/ Whaco

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
varför inte starta en forum avdelning som heter "nybörjar frågor" eller liknande...

Det har jag redan påpekat en gång men fick inget gehör..

Då vet folk att dom som ställer frågor där är nybörjare.. Kan inte bli enklare!

och dom som inte vill svara, behöver inte svara..

Fast så ska det väl vara annars också..

Nä starta en ny del med nybörjar frågor så slipper vi skrämma iväg alla nybörjare!

edit: https://www.studio.se/index.php?showtopic=12851&hl=

Allt är ju upp till admin att antingen anta detta förslag eller strunta i det.

Tycker han att det är en dålig ideé så får det tyckas, men som JAG ser på saken skulle det inte sitta fel med en nybörjar del på detta forum.

Och varför du fick "avslag" på den saken är ju då antingen som någon sagt tidigare.

Dom kunniga kommer inte kolla där och hjälpa dom behövande, troligtvis. men OM

dom nu skulle göra de, så skulle det vara bra med en sådan avdelning. Och de tror jag nog dom flesta vill om det skulle funka

/ Whaco

Whaco...

Ska du inte lära dig att skriva på korrekt och lättförståelig svenska innan du som nykomling hackar på hur forummedlemmar uttrycker sig och på hur forumet administreras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort, forumets eviga charmtroll 🙂

Men nej, jag tror inte att en nybörjaravdelning är en bra idé till forumet. Helt enkelt eftersom det skulle bli en soppa med trådar om olika program och hårdvara. Något som skulle göra det svårare att leta efter svar på enkla frågor och förmodligen leda till ännu fler trådar som redan är besvarade.

Jag skulle hellre se en Wiki eller ett system med nitade trådar som svarar på de vanligaste frågorna.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Första posten nu och de är med storbesvikelse jag säger att detta måste vara det mest oseriösa forumit online..

om någon frågar någonting så får denne bara skit för de.. inga riktiga svar.

dom flesta trådar jag suttit och läst nu för att jag själv vill ha hjälp har inte hjälpt ett skit.. är bara massa skitsnack.. HÅLL ER TILL TOPIC! har ni ingen information om frågan så knäpp igen bara..

Till mods (om det nu finns några..)

Skärpning på er också.. lås trådarna om det bara blir en massa skitsnack^

Finns redan tråd på detta innan, läs och begrunda:

https://www.studio.se/index.php?showuser=4650

Jag håller i princip med, generellt i stort sett. Om man söker sig till engelskspråkiga och engelsk/amerikanska siter har de en mer internationell touch, och språkbruk, och där finns inte lika mycket "klubben för inbördes beundran" som här. Ingen jargong. T ex är amerikanarna är känsliga för sarkasmer.

Betänk dock att tidningen Studio, och studioforum riktar sig de facto till de yngre, eller nybörjarna inom ljud och musikskapande. Jag känner INGEN proffessionell som varken läser eller skriver här. De går till andra tidningar och forum, de lämnar gärna detta "ljuddagis", och "fritidsgård". De vet redan vilka prylar de ha, och använder, och hur de spelar in/gör musik bäst. De frågar inte "vad tycker du om denna låten...?". De skiter fullständigt i vad andra tycker, och lyckas ändå. Om inte bättre.

MEN! Det kommer hela tiden nya generationer och då får man finna sig i att det upprepas frågor i det oändliga här, när nya tillkommer.

Ni kommer att se, om några år lämnar de som vuxit upp, detta forum - och även de som skriver i tidningen. Alla måste vidare någon gång. Däremot tycker jag Studio och forumet är bra för nybörjare. Det måste finnas. Men för de som vill ha lite mer, och kan lite mer, har lämnat Studio bakom sig. Men, kanske, utan Studio skulle de inte kunnat gå vidare eller hur?

Det lustiga är att dessa alla nybörja, såsom de gamla rävarna, inte är lika bra på att uttrycka sig i tal och skrift som musik. 🙂

Jag vet inte hur det är med det jag är 50 + iofs. ingen världsmästare på att varken skapa/skriva eller spela in musik men det duger fan gott att lyssna på för alla och en var. Har hört jävligt mycket bra prylar här och har hört jävligt mycket riktigt kass musik i olika media som låter "bra" så dom kanske skulle stanna än stund till 😕 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle hellre se en Wiki eller ett system med nitade trådar som svarar på de vanligaste frågorna.

Wikis är bra. Det skulle man ha nytta av, för ibland är det så att man vet precis vad man är ute efter, men man vet inte vad det kallas... typ. Eller tvärtom: Man har hört ett ord som man inte känner till och vill veta mer om. Då slår man upp det i Wikin. Det var en bra idé. För egen del så googlar jag ju hellre förvisso... Svårigheten med en Wiki är ju att det ibland finns flera sanningar för varje fråga. Kan nog bli svårt att säga "såhär är det, punkt slut". Fast saker som är basic stuff, typ hur en EQ funkar, är ju bra att ha där t.ex. Sen kommer ju frågan vem som ska administrera det hela.

P.S. Min farmor hette Majken. 😠

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

En Wiki vore suveränt...🙁 Bara att hänvisa till den då "dumma" nybörjarfrågor dyker upp som man redan tålmodigt svarat på hundratals gånger.

Vill också minnas att vi för nåt år sedan hade en tråd där vi diskuterade möjligheten att kunna betygsätta svar på frågor.. Hur hjälpt blev man av svaret etc.. Har hört rykten att forumet kommer att bli en community i framtiden.. Jag tycker att alla erfarenheter från detta forum ska tas med i framtagandet av communityn.. Detta skulle säkert innebära en kvalitetssäkring i frågor och svar som i sin tur skulle skapa en betydligt bättre översikt.. Wiki och nån sorts automatisk FAQ skulle säkert hjälpa många nybörjare.. Både att formulera sig rätt och att hitta svar på "onödiga" frågor. 😠

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså idéen med en nybörjardel av forumet eller en wiki är ju helt klart god. I teorien. Jag tror personligen att problemet är att ... många läser inte reglerna/nitade trådar. De kollar inte riktigt vad finns för uppdelning på forumet. Så även om det fanns av dedikerad del för nybörjarfrågor skulle man ändå få "aj vill göra vst i datan men i midiaudiot funka inte för mig va ä d för fel på windos?" i avdelningen för musik och sajttips eller någon annan felaktig plats... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså idéen med en nybörjardel av forumet eller en wiki är ju helt klart god. I teorien. Jag tror personligen att problemet är att ... många läser inte reglerna/nitade trådar. De kollar inte riktigt vad finns för uppdelning på forumet. Så även om det fanns av dedikerad del för nybörjarfrågor skulle man ändå få "aj vill göra vst i datan men i midiaudiot funka inte för mig va ä d för fel på windos?" i avdelningen för musik och sajttips eller någon annan felaktig plats... 🙂

Jo.. Men man kan ju "spärra" nybörjare från att skriva i annat än nybörjardelen tills de uppnått en viss status... Tid dom varit aktiva eller antal inlägg eller godkännande av moderator kanske..😉

Fast det kanske känns lite elitistiskt ☺️ Ungefär som en MC klubb blir medlem i H-E nästan.. Huga.. :rolleyes: Men en idé i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första posten nu och de är med storbesvikelse jag säger att detta måste vara det mest oseriösa forumit online..

om någon frågar någonting så får denne bara skit för de.. inga riktiga svar.

dom flesta trådar jag suttit och läst nu för att jag själv vill ha hjälp har inte hjälpt ett skit.. är bara massa skitsnack.. HÅLL ER TILL TOPIC! har ni ingen information om frågan så knäpp igen bara..

Till mods (om det nu finns några..)

Skärpning på er också.. lås trådarna om det bara blir en massa skitsnack^

Du bidrar ju inte heller direkt till nån bättre stämning här genom att posta en sån här fullkomligt substanslös tråd som första inlägg. 😏

Det enda som får mig att småflina lite är att ditt nick passar in rätt bra här. 😄

Nä du det här håller inte...ta en pepparkaka så du blir snäll...det är ju faktiskt snart Jul. 🙂

Peace / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Jag tycker det mest motiverande är då man skrivit ett långt inlägg, länkat in ett par forum och googlesökningar så att frågan i princip är besvarad så bra den kan. Sen kommer frågeställaren med ett motinlägg "kan nån anna komma med flere åsikter" eller "jag vill höra mera kommentarer". Sen om man frågar vad det var som blev oklart med det första ingående svaret, är repliken ofta "jag orkade inte läsa, det var så långt" eller nånting dylikt.

Spark i arslet så guldskeden flyger ur munnen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Första posten nu och de är med storbesvikelse jag säger att detta måste vara det mest oseriösa forumit online..

om någon frågar någonting så får denne bara skit för de.. inga riktiga svar.

dom flesta trådar jag suttit och läst nu för att jag själv vill ha hjälp har inte hjälpt ett skit.. är bara massa skitsnack.. HÅLL ER TILL TOPIC! har ni ingen information om frågan så knäpp igen bara..

Till mods (om det nu finns några..)

Skärpning på er också.. lås trådarna om det bara blir en massa skitsnack^

...och vem f-n är du då? 🙂

Du bidrar ju inte heller direkt till nån bättre stämning här genom att posta en sån här fullkomligt substanslös tråd som första inlägg. 😏

Det enda som får mig att småflina lite är att ditt nick passar in rätt bra här. 🙂

Nä du det här håller inte...ta en pepparkaka så du blir snäll...det är ju faktiskt snart Jul. 🙂

Peace / djonas

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Första posten nu och de är med storbesvikelse jag säger att detta måste vara det mest oseriösa forumit online..

om någon frågar någonting så får denne bara skit för de.. inga riktiga svar.

dom flesta trådar jag suttit och läst nu för att jag själv vill ha hjälp har inte hjälpt ett skit.. är bara massa skitsnack.. HÅLL ER TILL TOPIC! har ni ingen information om frågan så knäpp igen bara..

Till mods (om det nu finns några..)

Skärpning på er också.. lås trådarna om det bara blir en massa skitsnack^

Du bidrar ju inte heller direkt till nån bättre stämning här genom att posta en sån här fullkomligt substanslös tråd som första inlägg. 😆

Det enda som får mig att småflina lite är att ditt nick passar in rätt bra här. 🙂

Nä du det här håller inte...ta en pepparkaka så du blir snäll...det är ju faktiskt snart Jul. 😉

Peace / djonas

🙂

😄

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget själv-behov att få bekräftelser, vare sig på mina idéer, eller musik, och är egentligen ointresserad av vad andra tycker när allt kommer omkring. Om folk håller med mig så må det vara hänt. Inget jag "struttar" med, eller stoltserar med.

Jodå jag har läst tråden och förstått vad du menar (tror jag).

Jag tycker också att attityden ibland blir tråkig. Samtidigt så ogillar jag när man klumpar ihop saker och ting. MIn attityd är min attityd och representerar inte hela fourmet. Här finns sälkert folk som tycker jag ger pissiga oproffisionella svar eller är en idiot. Jag svarar ofta Noobs på saker som jag vet eller kan iallafall en del om. Jag brukar inte tracka folk om de inte ställer otroligt korkade frågor. Och då tycker jag nog att jag gör det med viss rätt. Det är inte min uppgift att göra detta till ett forum som är anpassat för alla typer nivåer av kunskap eller olika sorters människor. Det får admin eller de som håller i det göra. Jag bidrar med det jag har och andra med det de har. Att det blir ett slags skämtsam kultur med viss ironi som ibland går över i rena påhopp och elakheter tycker jag är mer "human nature".

Ibland tröttnar jag på gräl och är borta ett tag, men det finns alltid något här som lockar mig. (hittils iallfall)

Men efter att ha läst din sista post så undrar jag fortfarande: Om du inte har ett behov av en dialog så fattar jag fortfarande inte varför du är här? Vad forumet ger dig? Vad är meningen om du inte vill ha feedback? Jag missförstår dig säkert eller? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...